Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افشین دلشاد صبح دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد بجنورد، اظهار کرد: اکنون کمبودی برای داروی مورد نیاز بیماران کرونایی در استان وجود ندارد؛ هر چند برخی افراد برای یک نوع دارو که هیچ اثری در بیماران کرونایی ندارد و گران نیز است، مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تا امروز ۱۸۵ هزار نفر در استان واکسن دریافت کرده‌اند که این رقم حدود ۲۶ درصد واجدین شرایط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ایجاد ایمنی باید هر دو دوز واکسن تزریق شود لذا شهروندان به تزریق دوز نخست اکتفا نکنند.

دلشاد با تاکید بر اینکه ویروس کرونا بسیار سریع در حال شیوع است، گفت: اکنون ویروس لاندا در آمریکای جنوبی مشاهده شده که بعضی از واکسن‌ها را نیز بی اثر کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه واکسن مانع ابتلاء به کرونا نیست، بیان کرد: میانگین سنی افراد فوت شده در استان کاهش پیدا کرده که این به معنای تأثیر واکسن است.

وی افزود: با این حال امکان دارد افرادی بعد از تزریق هر دو دوز فوت کنند زیرا هیچ واکسنی ایمنی کامل به وجود نمی‌آورد.

دلشاد بیان داشت: برای تزریق روزانه ۱۷ هزار دز واکسن آمادگی وجود دارد اما تاکنون این میزان واکسن به استان وارد نشده؛ هر چند احتمال دارد طی روزهای آینده سرعت واکسیناسیون بیشتر شود.

وی افزود: اکنون مشکلی از بابت مکان برای تزریق واکسن نداریم؛ اما با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم.

دلشاد در انتها گفت: همچنان آمار کرونا در خراسان شمالی رو به افزایش است لذا مردم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

کد خبر 5287389

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ویروس کرونا پرستار واکسن کرونا محرم 1400 ویروس کرونا عاشورا ماه محرم مراسم عزاداری آمار کرونا واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر تاسوعا و عاشورا گرگان خطبه های نماز جمعه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز در آیین افتتاح هنرستان شهید بااخلاق در منطقه تبادکان گفت: یکی از مسائلی که ما در خراسان رضوی با آن مواجه هستیم کمبود فضای آموزشی مشهد و حاشیه شهر نسبت به میانگین کشوری است.

وی افزود: ما در استان ۵ هزار کمبود کلاس درس داریم که با کمک خیرین مدرسه ساز تا  ۳ سال آینده این کمبود رفع خواهد شد.

نظری گفت: در استان خراسان رضوی به ویژه در قسمت حاشیه شهر مشهد به علت مهاجر پذیر بودن نیاز به کلاس درس بیشتر احساس می‌شود که قرار است با مشارکت خیرین مدرسه ساز به صورت ۵۰ درصد مشارکت با دولت این کمبود ظرف ۳ سال آینده رفع شود.

نظری با اشاره به اینکه زمین این هنرستان از طرف خانواده شهید هادی بااخلاق اهدا شده است افزود: این هنرستان با ظرفیت ۶۰۰ نفر در ادامه برنامه سه‌شنبه‌های افتتاح به بهره برداری رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با تشکر از خیرین که در ساخت هنرستان مشارکت کردند گفت: خیرین گران قدر با ایثار و بخشش مال خود در راه مدرسه سازی و تامین فضا‌های آموزشی همتی بزرگ و کاری بسیار ارزنده انجام می‌دهند.

سید امیر شوشتری افزود: موج گسترده‌ای از مدرسه سازی در مشهد و خراسان رضوی شکل گرفته است که این دوران در تاریخ خراسان رضوی و مشهد مقدس ماندگارخواهد بود.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان هم در این مراسم گفت: با بهره برداری از هنرستان ۱۵ کلاسه شهید بااخلاق با مشارکت خاندان سپهری و اهدای ۲۵۰۰ متر زمین توسط خاندان بااخلاق ششصد دانش آموز در ۵ رشته کار دانش و فنی حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

محمد حسین عبدالهی افزود: از آغاز طرح سه شنبه‌های افتتاح و اوایل آبان ماه سال گذشته تاکنون این پانزدهمین آموزشگاه و ۱۷۳ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان در تبادکان افتتاح شد ولی با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرپذیر بودن همچنان تبادکان نیاز به فضا‌های آموزشی جدید دارد.

دیگر خبرها

  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اذعان فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره وضعیت «دشوار» میدان نبرد