Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص بیماری های عفونی گفت: کرونای دلتا کودکان را بیشتر درگیر کرده و در هر سن و سالی حتی در شیرخواره ها احتمال ابتلا وجود دارد.

دکتر مهدی حقدوست در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: افراد واکسینه شده به کرونا مبتلا می‌شوند اما شدت ابتلا، احتمال مرگ‌ومیر و درگیری ریه در آنها کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ایمنی واکسن ها افزود: هر واکسنی درصد مشخصی از ایمنی را ایجاد کرده؛ برای مثال میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک ۹۱ درصد بوده  یعنی از میان ۱۰۰ نفر واکسینه شده، ۹ نفر احتمال ابتلا دارد،  میزان ایمنی واکسن آسترازنکا ۶۰ الی ۷۸ درصد و سینوفارم  ۶۰ درصد است.

وی ادامه داد: واکسنی که درصد پوشش بالاتر، شکست کمتر و ایمن‌زایی بیشتری را دارد، بهتر است، همه‌ی واکسن ها کرونای دلتا را نیز تا حدودی پوشش می‌دهند.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: ایمنی اغلب واکسن ها، تقریبا یک ماه بعد از تزریق دوز دوم ایجاد شده که یعنی سه الی چهار هفته بعد از تزریق دوز دوم، ایمنی کامل حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر نقش مهم کودکان در انتقال کرونای دلتا یادآور شد: کودکان به علت بازی کردن با افراد مختلف به عنوان ناقل کرونا عمل کرده و والدین خود را مبتلا می‌کنند، پس آنها نیز باید از ماسک استفاده کنند. 

وی کاهش اکسیژن کودکان را با ماسک زدن، دروغ محض دانسته و در رابطه با واکسن مخصوص کودکان گفت: تاکنون هیچ واکسن مناسبی برای کودکان تولید نشده و هر گونه بیماری زمینه‌ای، به ویژه دیابت در شدت این بیماری بسیار تاثیرگذار است.

حقدوست با اشاره به علائم کرونای دلتا در کودکان بیان کرد: این بیماری بیشتر شبیه به سرماخوردگی بوده و در خردسالان علائمی چون اسهال، تب،کاهش شیر خوردن و در کودکان نیز به صورت بی‌حالی، تب و آبریزش بینی ظاهر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی افراد حتی واکسن‌زده ها و کودکان باید ماسک زده و از تجمعات خودداری کنند چرا که بهترین و امن‌ترین کار، ماسک زدن و حذف مهمانی ها است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس ویروس کرونا ابتلا به کرونا واکسن کرونا کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان زیر یکسال طی ماه جاری در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند