Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در تذکری از وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح در ارتباط با علت عدم پرداخت نزدیک به شش ماهه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی شدم. - اخبار استانها -

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد ، با اشاره به اینکه معلمان خرید خدمات آموزشی چند ماه است که حقوق دریافت نکردند اظهار داشت: در شرایط اقتصادی فعلی عدم پرداخت حقوق آن همه به مدت چند ماه اصلاً قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: یکی از خواست‌های اصلی معلمان خرید خدمات آموزشی همین پرداخت حق و حقوق در موعد مقرر و عدم تاخیر در آن است که متاسفانه اجرایی نشده است.

وی گفت: در این زمینه و با توجه به اینکه معلمان خرید خدمات آموزشی نزدیک به شش ماه حقوق نگرفته‌اند، تذکری کتبی به وزیر آموزش و پرورش دادم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این تذکر از وزیر آموزش و پرورش خواسته شده که توضیح دهد با توجه به گذشت بیش از پنج ماه، علت تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی چیست؟

جوکار افزود: در شرایط بد اقتصادی این مطالبه معلمان واقعاً زیاد نیست و یکی از بدیهی‌ترین درخواست‌هایی است که می‌توانند داشته باشند به همین دلیل باید به آن توجه لازم صورت پذیرد.
 چالش‌ها و فرصت‌ها در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خدمت‌رسانی دانشجومعلمان چهارمحال و بختیاری به دانش‌آموزان کمتربهره‌برده از آموزش به روایت تصاویر

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزرای دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر آینده آموزش و پرورش باید نسبت به وضعیت معلمان به ویژه در حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/781

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان خرید خدمات آموزشی مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت: هم اکنون از هر ۱۰ معلم کمتر از ۲ معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیرو‌های توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیرو‌های موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیرو‌های جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین