Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه کافه آپارات این هفته میزبان کارگردان و تهیه کننده سریال «ملکه گدایان» بود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی آپارات، در شصت و هفتمین برنامه کافه آپارات فریدون جیرانی میزبان حسین سهیلی زاده و رحمان سیفی آزاد کارگردان و تهیه کننده سریال «ملکه گدایان» بود که درباره این سریال صحبت کردند.

در این برنامه سهیلی زاده در پاسخ به پرسش جیرانی که دیگر به تلویزیون بر نمی‌گردد؟ گفت: هیچ کس از آینده خبر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار من کارگردانی است و فرقی نمی‌کند در کجا کار کنم. هر جا که بتوانم اثر بهتری ارائه کنم و فضا مناسب باشد کار می‌کنم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

وی درباره شکل گیری قصه «ملکه گدایان» گفت: من پیش از «ملکه گدایان» سریال «آوای باران» را برای تلویزیون ساخته بودم که موضوعش درباره کودکان کار بود. احساس کردم بعد از ۷ – ۸ سال نیاز هست که باز هم برگردیم به کودکان کار و یک کار دیگر برای آن‌ها انجام دهیم. وقتی که مشغول ساخت سریال «مانکن» بودیم یک ایده‌ای را برای دستیارم امین محمودی که فیلمنامه نویسی هم می‌کند تعریف کردم و بهش گفتم که دوست دارم درباره کودکان کار و اعتیاد یک کار جدید و متفاوتی بسازم. من در ذهنم یک قصه‌ای داشتم، ولی وقتی که به نگارش در آمد و آن چیزی که امروز در قالب سریال «ملکه گدایان» می‌بینید خیلی متفاوت‌تر از قصه من است. ما در «آوای باران» بحث اعتیاد را نداشتیم و برای همین از لحاظ موضوعی با آن سریال تفاوت‌هایی دارد.

سهیلی زاده گفت: ما باید فرق قائل بشیم بین کودک کار و کودک بزهکار. ما سعی کردیم به نحوی در سریال این تفاوت را توضیح بدهیم و بگوییم که کودکان نباید کار کنند و وظیفه کودکان شادی و تحصیل است.

این کارگردان تلویزیون در ادامه گفت: برای انتخاب بازیگران دو گروه بازیگر باید انتخاب می‌کردیم. اول بازیگران حرفه‌ای که بالاخره بعد از مطرح کردن چند گزینه با یکی از آن‌ها به توافق می‌رسیدیم. مرحله دوم که خیلی سخت بود انتخاب بازیگران کودک بود. چون هیچ ما به ازایی ندارد و باید خیلی به دنبال آن می‌گشتیم. برای نقش افرا باران کوثری انتخاب دوم ما بود که البته خیلی خوشحالم که این نقش را پذیرفت چرا که خیلی خوب از پس نقش برآمد.

وی در پایان درباره ممیزی‌های این سریال گفت: ممیزی‌ها لطمه‌ای به کلیت کار ما نزد. شاید در حد چند دیالوگ دچار ممیزی شده باشیم، ولی در کل فضا برای انتشار سریال مناسب بود.

تلویزیون به سراغ قصه‌های نو برود/ ستاره‌ها مخصوص پلتفرم‌ها هستند

رحمان سیفی آزاد تهیه کننده سریال «ملکه گدایان» نیز در این برنامه با اشاره به تفاوت تلویزیون و نمایش خانگی گفت: فرق تلویزیون و نمایش خانگی در مدل مخاطب آن است. در نمایش خانگی ما با یک مخاطب مشخصی طرف هستیم که آمار آن از طریق پلتفرم‌ها قابل ارزیابی است. ولی در تلویزیون آمار مخاطبان به صورت رندمی است و خیلی نمی‌توان گستردگی آن را مورد سنجش قرار داد.

این مدیر سابق تلویزیون درباره رویکرد محتوایی نمایش خانگی و تفاوت آن با تلویزیون گفت: در فضاسازی و داستان‌ها بین تلویزیون و نمایش خانگی تفاوت وجود دارد. فضای نمایش خانگی بیشتر مخاطب محور است و همواره در جهت جذب مخاطب بیشتر و راضی نگه داشتن آن حرکت می‌کند.

سیفی آزاد در ادامه گفت: تلویزیون می‌تواند به دوران اوج خودش باز گردد به شرطی که بتواند تغییر نگرش در نوع داستان پردازی داشته باشد. واقعیت این است که رقابت میان نمایش خانگی و تلویزیون در زمینه اقتصادی به حدی رسیده است که بعید است تلویزیون بتواند از ستاره‌ها و چهره‌های مطرح برای سریال هایش بهره ببرد و تنها مزیتی که در حال حاضر می‌تواند با تکیه بر آن پیش برود تغییر در نگرش و ساختار قصه‌ها است.

سیفی آزاد درباره پیوستنش به سریال «ملکه گدایان» گفت: من به دعوت آقای سهیلی زاده لبه این سریال ملحق شدم. بعد از اینکه طرح اصلی چند باری بازنویسی شد قسمت به قسمت فیلمنامه نوشته می‌شد و نظرات تهیه کنندگان و کارگردان گرفته می‌شد و در نهایت به یک جمع بندی نهایی رسیدیم که همین چکش کاری‌ها باعث شد که حتی در مراحل مجوز هم با مشکلی روبرو نباشیم.

وی با اشاره به اعتراض برخی از NGO‌ها نسبت به موضوع سریال و اینکه به کودکان کار توهین شده است گفت: واقعیت این است که ما هیچ وقت قصد چنین کاری را نداشتیم و در طول داستان هم به این موضوعات با وسواس بسیاری سعی کردیم دقت کنیم. اما برای اینکه نسبت به مطالبات این انجمن‌ها پاسخی بدهیم مستند‌های یک دقیقه‌ای با هماهنگی آقای سهیلی زاده تولید کردیم که ابتدای هر قسمت پخش می‌شد و درباره موضوعات مختلف و مشکلات کودکان کار صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی باید مواظب باشد به ورطه تکرار نیفتد گفت: یکی از مسائل آسیب شناسی که باید در مورد نمایش خانگی مطرح کرد این است که به دلیل تولید انبوه و رقابت برای جذب مخاطب کم کم شاهد هستیم که عناصر اصلی سریال‌ها به هم نزدیک شده است و انگار به خاطر ریسک کمتر سراغ مولفه‌های امتحان پس داده شده می‌روند که این می‌تواند در آینده برای نمایش خانگی آسیب زا باشد. متاسفانه از نیروی انسانی به درستی استفاده نمی‌کنیم. این اتفاق در مقطعی در تلویزیون افتاد و ضربه اش را دید و الان این اتفاق در نمایش خانگی در حال رخ دادن است و باید تا دیر نشده فکر چاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما نمایش خانگی ملکه گدایان سهیلی زاده کودکان کار سیفی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر سریال «ترش و شیرین» ۱۸ سال پیش چه شکلی بود؟ / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگین عبداللهی بازیگر سریال ترش و شیرین متولد شهریور ۱۳۶۵ در تهران است . نگین عبداللهی بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. نگین عبداللهی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است و با ایفای نقش در سریال «ترش و شیرین» کاری از رضا عطاران اولین تجربه خود را رقم زد.

نگین عبداللهی در این سریال به نویسندگی سروش صحت افتخار بازی در کنار بازیگرانی همچون حمید لولایی مریم امیرجلالی شهره سلطانی رضا شفیعی جم و مجید صالحی را پیدا کرد.

نگین عبداللهی بازیگر سریال ترش و شیرین چندسالی است از ایران مهاجرت کرده و در کشور انگلیس زندگی می کند.

نگین عبداللهی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «ترش و شیرین»، فیلم سینمایی «طلا و مس» و سریال تلویزیونی «اغما» فعالیت داشته است.

نگین عبداللهی در سال ۱۳۸۵ دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم نگین عبداللهی در این سال، بازیگری در سریال ترش و شیرین به کارگردانی رضا عطاران محسوب می‌شود.

فعالیت های هنری

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی نگین عبداللهی بازی در سریال ترش و شیرین بوده است. نگین عبداللهی سال ۱۳۸۵ سریال ترش و شیرین نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

او در این سریال با رضا عطاران همکاری داشته است. نگین عبداللهی توانست با بازی در سریال ترش و شیرین تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر شهره سلطانی، حمید لولایی، رضا عطاران و رضا شفیعی‌جم بر تجارب او افزود.

نگین عبداللهی علاوه‌بر سریال ترش و شیرین، سال ۱۳۸۸ در فیلم طلا و مس نیز بازی کرده است. نگین عبداللهی این‌بار با همایون اسعدیان یعنی کارگردان فیلم طلا و مس و هنرمندانی چون بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی و رضا رادمنش همکاری داشت.

در این سال‌ها نگین عبداللهی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران حلیمه سعیدی با ۲ مرتبه، فتح‌الله طاهری با ۲ مرتبه، جواد عزتی با ۲ مرتبه، پروین ملکی با ۲ مرتبه و عباس محبوب با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با نگین عبداللهی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی نگین عبداللهی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. نگین عبداللهی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۷۲% آثار وی تلویزیونی و ۲۸% آثارش سینمایی است.

در واقع نگین عبداللهی از مجموع ۷ اثری که در کارنامه دارد، در ۵ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ای دوست مرابه خاطرآور، سریال اغما، سریال انتهای‌ جاده، سریال هما و سریال ترش و شیرین نام‌های و در ۲ اثر در سینما با نام‌های فیلم طلا و مس و فیلم ته تغاری بازی کرده است.

سریال ترش و شیرین

سریال “ترش و شیرین” روایتگر ماجراهای زنی متکی به نفس به نام “نصرت خانوم” است که پس از مرگ شوهرش کمر همت بسته فرزندان قد و نیم قدش را به سختی اما آبرومندانه از آب و گل در آورده است.

داستان از جایی شروع می‌شود که مهلت خانه اجاره‌ای “نصرت خانم” به سر آمده و او مجبور است به خانه‌ای دیگر نقل مکان کند اما این جابجایی باعث بروز ماجراهایی می‌شود که مسیر زندگی نصرت خانم و خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.

“ترش و شیرین″، سریال خاطره انگیز ایرانی به کارگردانی رضا عطاران و محمود رضایی و تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام است. این سریال محصول سال ۱۳۸۶ و در ژانر کمدی و اجتماعی ساخته شده است. سریال ترش و شیرین که اولین بار در نوروز ۸۶ از شبکه سوم در قالب ۱۶ قسمت پخش شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897188

دیگر خبرها

  • بازیگر سریال «ترش و شیرین» ۱۸ سال پیش چه شکلی بود؟ / عکس
  • فیلم‌ های سینمایی آخر هفته تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز جمعه ۳۱ فروردین
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ از «محفل» تا «زیرخاکی»
  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی