Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش موارد ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا سبب شده است خطر مازاد عرضه بزرگ‌ترین بازار نفت جهان را تهدید کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، عرضه نفت شیل ایالات متحده آمریکا در شرایطی دوباره در حال افزایش است که شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در این کشور تقاضای سوخت را کاهش می‌دهد.

ذخیره‌سازی بنزین آمریکا هفته گذشته در حالی افزایش یافت که بیشتر شدن موارد ابتلا به کرونا در ایالت‌های مختلف این کشور، سبب کاهش بیش از معمول سفر و حمل‌ونقل تابستانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شرکت‌های حفاری آمریکا به‌دلیل افزایش قیمت نفت در پی تحت کنترل قرار گرفتن همه‌گیری کرونا، بیشترین مقدار نفت خام را در یک سال گذشته تولید کردند.

معامله‌گران نفت معتقدند پیامد این مسئله، ورود بیش از حد نفت به بازار نسبت به تقاضاست، در نتیجه ترس از مازاد عرضه جدید افزایش یافته و دوباره قیمت نفت آمریکا در حال کاهش است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش از این برآورد کرده بود که همه‌گیری سویه جدید ویروس کرونا رشد تقاضا در بازارهای مصرف‌کننده بزرگ را تحت تأثیر قرار خواهد داد. 

منبع: شانا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عرضه مازاد کاهش تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا