Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدموسی ابراهیمی، محدث قزوینی و از چهره‌های علمی و حوزوی استان قزوین و کشور پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

حجت‌الاسلام‌ سیدموسی ابراهیمی فرزند سید قدیر در سال ۱۳۲۴ در قزوین دیده به جهان گشود و پس از دوران کودکی و اتمام دروس ابتدایی، در سال ۱۳۴۵ وارد حوزه علمیه قزوین شد و نزد اساتید این حوزه تلمذ نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان مبارزات سیاسی مردم ایران بر ضد حکومت پهلوی، حضوری فعال داشت و بر اثر فشار حکومت پهلوی ناچار به شهر قم هجرت و علوم دینی را در این خطه دنبال کرد؛ این محدث قزوینی دروس مقدماتی را از محضر علمای اعلام شیخ ابراهیم امیری، آیت‌الله سید جلیل زرآبادی و آیت‌الله شیخ حسن شالی فراگرفت. سپس دروس مکاسب و رسائل و کفایه را نزد آیت‌الله شیخ محمد مظفری، آیت‌الله حاج شیخ هادی باریک‌بین و حاج شیخ محمد اویسی کسب فیض نمود.

حجت‌الاسلام‌ ابراهیمی در مباحث دینی فعالیت‌های ارزشمندی داشت که حاصل تحقیقات و پژوهش‌های وی به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به جمع‌آوری مجموعه بزرگی از احادیث پیامبر اسلام، از طریق محدثین و مورخین و علما شیعه نقل شده به نام «موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)» شامل پانزده هزار حدیث از رسول اکرم (ص) اشاره کرد که در یک مجموعه تحقیقی ۹ جلدی منتشر شده و به همین سبب یک چهره علمی در استان و کشور محسوب می‌شود.

این محدث قزوینی فرزند خود را به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده بود، سید مهدی ابراهیمی با اینکه دانش‌آموز بود با رضایت پدر عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد تا از این خاک مقدس دفاع کند و در نهایت به فیض شهادت نائل شد.

حجت‌الاسلام‌ سیدموسی ابراهیمی، روز اول شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

ایسنا فقدان این عالم قزوینی را به خانواده آن مرحوم و جامعه علمی و حوزوی استان قزوین و کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهره علمی فرهنگی پدر شهید قزوين حجت الاسلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی

رییس‌جمهور کشورمان در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ حبیب‌الله احمدی سینایی را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ حبیب‌الله احمدی سینایی را به علما و حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم آن مرحوم تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حبیب‌الله احمدی سینایی، موجب تأثر خاطر شد.

این عالم وارسته پس از کسب فیض و درس‌آموزی از سیره علمی، عملی و اخلاقی پدر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی، عمر شریف خود را در مسیر اعتلای ارزش‌های مکتب اهل بیت (ع) و روشنگری معارف اسلامی صرف کرد و خدمات علمی ارزشمندی از خود بر جای گذاشت که توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

این‌جانب این ضایعه را محضر علما و حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسالت دارم.

دیگر خبرها

  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • عملیات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در تاریخ بی‌نظیر بود
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • مروری بر اخبار ورزشی ۲۷ فروردین استان قزوین
  • پایان رقابت‌های جام رمضان در رشته‌های مختلف
  • حدود هفت هزار قزوینی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • خبر خوش بیمه‌ای برای تاکسیرانان قزوینی
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین