Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از پروژه های حوزه نفت و انرژی این منطقه بر ضرورت استفاده از ظرفیت ارزآوری و توسعه صادرات فرآورده های نفتی تاکید کرد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور در این بازدیدها که به همراه جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و رییس اداره گمرک شهرستان قشم انجام شد، همراهی و همکاری جوامع محلی را یکی از عوامل موفقیت پروژه های اقتصادی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  در بازدید از پروژه پایانه ذخیره سازی نفت و فرآورده های نفتی دیرستان اظهار کرد: امروز اگر به دنبال توسعه و رونق در جزیره قشم هستیم باید موانع تولید و کسب و کار برطرف شود و شرایط برای فعالیت اقتصادی کارآفرینان و حضور سرمایه گذاران بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: حوزه نفت و انرژی یکی از ظرفیت های اصلی جزیره قشم است و می توان با برنامه ریزی دقیق و صحیح از این ظرفیت جهت رفع نیازهای منطقه و کشور و ارزآوری بهره برد.

درویش پور با تاکید بر اینکه اولویت اشتغال در پروژه های اقتصادی قشم باید نیروهای بومی جزیره قشم باشد، افزود: همراهی و مشارکت جامعه محلی در پروژه های اقتصادی می تواند زمینه ساز موفقیت آنها باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با تمام توان خود از فعالیت سرمایه گذاران حوزه های نفت، پتروشیمی و انرژی در این جزیره حمایت می کند.

پایانه صادراتی نفت دیرستان با هدف ذخیره سازی نفت و میعانات گازی با ظرفیت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه با سرمایه گذاری  بخش خصوصی ساخته شده است. این پایانه در فاز نخست شامل ۶ مخزن ذخیره سازی هر یک به ظرفیت ۵۴۰ هزار بشکه است و در فاز دوم، ظرفیت نگهداری نفت خام و میعانات گازی را به میزان ۳.۲۴ میلیون بشکه به وسیله ساخت و راه اندازی ۷ مخزن ذخیره سازی دیگر شامل ۵ مخزن به ظرفیت ۵۴۰ هزار بشکه و ۲ مخزن به ظرفیت ۲۷۰ هزار بشکه را داراست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در بازدید از پروژه بانکرینگ سلخ متعلق به شرکت سوخت رسانی ستاره قشم، گفت: حوزه بانکرینگ یکی از بخش های مهم اقتصادی است که علاوه بر اشتغالزایی، ارزآوری بالایی برای کشور به همراه خواهد داشت.

به گفته درویش پور؛ توجه به صادرات یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم است و باید با سرعت شرایط برای توسعه آن فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری و همدلی تمامی بخش ها و بدون بهانه تراشی باید به حل موانع و مشکلات موجود پرداخت و برای پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار منطقه تلاش کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین توجه ویژه به صادرات فرآورده های نفتی را یکی از اولویت های این سازمان خواند و تصریح کرد: باید با هم افزایی و همراهی سایر بخش ها زمینه توسعه صادرات فرآورده های نفتی در جزیره قشم فراهم شود.

پروژه بانکرینگ سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بندر سلخ قشم، در دو بخش ساحلی و فراساحلی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بارگیری و تخلیه سوخت و مشتقات نفتی و تأمین ترابری دریایی پیش بینی و به انجام رسیده و با احداث اسکله و موج شکن در مجاورت سایت خشکی و مخازن و در جهت تکمیل مسیر انتقال سوخت و پهلوگیری ایمن شناورها احداث گردیده است.

درویش پور و هیات همراه در آخرین مقصد بازدیدهای خود از پروژه های حوزه نفت و انرژی جزیره قشم از فاز دوم اسکله 70 تنی حرای قشم دیدن کردند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در این بازدید بر ضرورت تسریع فرآیند اجرا و رفع موانع این پروژه تاکید کرد.

اسکله نفتی حرا قشم، به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور، ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی را داراست و با اجرای فاز دوم آن امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتی ۸۰ هزار تنی در این اسکله نیز مهیا خواهد شد. راه اندازی این اسکله، ضمن پشتبانی از روند رو به رشد تولید در قشم، درتأمین نیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ‌های صنایع تولیدی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا امور بین الملل قشم گمرک نفت فرآورده های نفتی کسب و کار سرمایه گذاران انرژی اشتغال جامعه سرمایه پتروشیمی بخش خصوصی مشکلات رشد صنعت گاز منطقه آزاد قشم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صادرات فرآورده های نفتی ذخیره سازی جزیره قشم درویش پور هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی با حضور در ویژه برنامه زنده تلویزیونی کیشانه با ساکنان و گردشگران کیش گفتگو کرد و به سوالات مردمی پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ضرورت توسعه اقتصاد غیر نفتی
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند