Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:22:58 GMT

پرسنل شرکت های پخش دارو در معرض خطر ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۸۰۳

پرسنل شرکت های پخش دارو در معرض خطر ابتلا به کرونا

دامون ضیابری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وجود ۴۰ شرکت پخش دارویی فعال در سطح استان گیلان، گفت: این شرکت‌ها عموماً در محدوده شهرستان رشت واقع شده است.

مدیر یکی از شرکت‌های پخش دارو افزود: وظیفه شرکت‌های دارویی این است که دارو را از کارخانه‌ها تأمین کرده و در سطح استان به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها تحویل دهند در واقع شرکت‌های پخش واسطه بین کارخانه و داروخانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیابری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر در شرکت‌های پخش دارویی در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، گفت: از زمان شیوع کرونا تمام پرسنل داروخانه‌های سطح استان واکسینه شدند اما شرکت‌های پخش دارو هنوز واکسن دریافت نکرده و دچار چالش شدند.

وی با اشاره به درگیر شدن تعدادی از افراد فعال در حوزه پخش دارو به ویروس کرونا و قرنطینه شدن آنها، بیان کرد: اکثر افراد فعال در این حوزه متولد ۵۷ به بعد هستند و نوبت واکسیناسیون آنها هنوز اعلام نشده است.

ضیابری با بیان اینکه از طرف انجمن پخش استان نیز نامه نگاری‌هایی در خصوص دریافت سهمیه واکسن انجام شده که هنوز به ثمر نرسیده است، اضافه کرد: معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه نیز نامه نگاری کردند اما همچنان هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر خدمات رسانی پرسنل شرکت‌های پخش دارو نبود در خصوص تأمین سرم مورد نیاز بیماران کرونایی فاجعه رخ می‌داد، ادامه داد: برخی شرکت‌های پخش دارو حتی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز اقدام به توزیع سرم در سطح استان کردند و با هر زحمتی که بود سهمیه استان را گرفتیم تا مردم کمبود زیادی در این حوزه نداشته باشند.

ضیابری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، حدود ۴۰ درصد از پرسنل شرکت‌های پخش دارو در گیلان درگیر ویروس کرونا شده‌اند، افزود: پرسنل شرکت‌های توزیع دارو هر روز با داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تماس هستند و همین تماس‌های مکرر عامل انتشار بیشتر ویروس در استان است لذا تقاضا داریم مسئولین امر واکسیناسیون این افراد را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 5287744

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا صنعت دارو استان گیلان ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا ماه محرم مراسم عزاداری عکس استانها کرمانشاه بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه هفته دولت شرکت های پخش دارو پرسنل شرکت سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت ۵ نفر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم فائق‌نیا اظهار کرد: حادثه واژگونی سواری پراید بعد از ظهر جمعه در پنج کیلومتری شرق سبزوار روی داد که پرسنل اورژانس به محل اعزام شدند.

مسؤول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مصدومان این رخداد توسط پرسنل اورژانس، به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.

کد خبر 6082676

دیگر خبرها

  • واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت ۵ نفر شد
  • مشترکان برق مناطق سیل زده از موتور برق استفاده نکنند
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری