Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد بدری اظهار کرد: صادرات استان طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری از نظر ارزشی ۴۱.۴ میلیون دلار و از نظر وزنی ۱۲۸.۹ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۸۸.۲ درصد و از لحاظ وزنی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی عمده کالاهای صادراتی استان را شامل محصولات پتروشیمی، فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان و بلوک بتنی سبک اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۱۸ کشور آسیایی و اروپایی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صادرات کالاهای استان به لحاظ ارزشی در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان در بخش صنعت ۱۶۱ درصد، محصولات پتروشیمی ۱۱۲ درصد و بخش کشاورزی و مواد غذایی ۹۱.۷ درصد رشد داشته است.

بدری در بخش پایانی سخنان خود به میزان واردات استان اشاره داشت و گفت: واردات استان طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار و وزن ۶.۳ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۲۹.۷ درصد کاهش به لحاظ وزنی ۱۹۴.۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5287967

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی استانداری خراسان شمالی صادرات و واردات ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا ماه محرم عکس استانها مراسم عزاداری کرمانشاه بوشهر گرگان هفته دولت خطبه های نماز جمعه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴