Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:45:52 GMT

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان‌ها را ندارد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۱۷۷۲

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به عدم وجود سکونت‌گاه و امکانات مروبطه برای پذیرش افغان‌ها در استان، پذیرش آنان امکان‌پذیر نیست.

علی بحرانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی مرز مشترک با افغانستان ندارد، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، به طور قطع مهاجرت افغان ها به کشورهای همسایه وجود دارد اما به علت اینکه خراسان شمالی با افغانستان مرز مشترک ندارد، حضور افغان ها در استان دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه در حال حاضر ۳۲۴ نفر از افرادی که تبعه افغانستانی دارند در استان حضور دارند، اضافه کرد: ۹۰ درصد ساکنین افغان در استان، متولد ایران هستند و براساس قانون جدید نیز مقرر است که فرزندان این خانواده‌ها شناسنامه ایرانی دریافت کنند.

بحرانی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰مجوز صدور شناسنامه از سوی استانداری صادر شده است، افزود: افغانستانی‌های جویای کار، ساکن استان هستند اما در استان‌های دیگر مشغول به کار هستند و ساکنان در استان نیز بیشتر در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: براساس آمایشی که در استان انجام می‌شود، افغانستانی‌های ساکن در استان دارای کارت تردد هستند و بیشتر افراد نیز در حوزه کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

وی با تأکید براینکه خراسان شمالی با موجِ حضور افغانستانی‌ها مواجه نخواهد بود، تصریح کرد: هماهنگی‌های مربوطه انجام شده است که حضور اتباع غیر مجاز در استان اعلام شود و افراد نیز به کشور خود بازگردانده شوند که تاکنون موردی مشاهده نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی خراسان شمالی اتباع افغان خراسان شمالی افغان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه‌های دل انگیز بهار در خراسان شمالی

خراسان شمالی استانی که قومیت‌های مختلف را در خود جای داده و گنجینه فرهنگ‌ها نام گرفته است با ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان است.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • دانش آموز والیبالیست خراسان شمالی در اردوی تیم ملی
  • جاذبه‌های دل انگیز بهار در خراسان شمالی
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان