Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:06:55 GMT

ارزش سهام عدالت در مقایسه با دیروز رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۳۰۹۱

ارزش سهام عدالت در مقایسه با دیروز رشد کرد

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه شنبه (دوم شهریور ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از 27 هزار واحدی، روی پله یک میلیون و 543 هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

 روش های جدید لغو فروش سهام عدالت اعلام شد

بر این اساس ارزش سهام عدالت، ۱.۷ درصد در مقایسه با روز گذشته افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان و ۲۷ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسیده است. ارزش  ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان رسیده است.

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید هر روز نوسانات شرکت‌های بورسی زیر مجموعه سهام عدالت را در قالب جدول تنظیم شده مشاهده کنید.

نام شرکت سهامی

قیمت هر سهم در معاملات دوم شهریور ماه بر حسب تومان قیمت هر سهم در معاملات یکم شهریور ماه بر حسب تومان

فارس (صنایع‌ پتروشیمی خلیج فارس) 

1370   1369  

شگويا (پتروشیمی‌شهید تندگویان)

1295   1280  

شاوان (پالایش نفت لاوان)

10674   10401  

دانا (بیمه دانا) 

607   585  

بنيرو (شرکت نیرو ترانس) 

271   260  

رمپنا (شرکت مپنا) 

1983   1909  

اخابر(مخابرات ایران)  

1101   1049  

کگل (شرکت گل گهر) 

2466   2458  

حکشتی‌ (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران)

1933   1841  

فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) 

1247   1225  

فولاژ (فولاد آلیاژی ایران

1892   1861  

فخوز(شرکت فولاد خوزستان)

1831   1800  

ساراب ( سیمان داراب ) 

1991   1980  

ورنا (سرمایه گذاری رنا) 

579   556  

حپترو (حمل و نقل پتروشیمی ) 

3603   5290

کچاد (شرکت چادرملو)

3005   2966  

وپست (شرکت پست)

2141   2079  

مارون (پتروشیمی مارون) 

19130   19001  

شپنا (پالایش نفت اصفهان) 

1497   1468  

شتران (پالایش نفت تهران) 

1148   1123  

شبندر(شرکت پالایش نفت بندر عباس) 

373 373

بسویچ (شرکت پارس سویچ) 

2587   2547  

وبملت (بانک ملت)

435   416  

وبصادر ( بانک صادرات ایران ) 

262   252  

خاور ( ایران خودرو ) 

756   741

وتجارت (بانک تجارت )

282   271  

 فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) 

1787   1703  

شراز (پالایش نفت شیراز) 

12459   12388  

جم (پتروشیمی جم) 

4956   4795  

فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) 

1444   1422  

سدشت (سیمان دشتستان) 

5538   5423  

شبريز (پالایش نفت تبریز)

4108   3929  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس کالا سهام عدالت هزار تومان پالایش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مجید عشقی در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخدادهای اخیر گفت: رخدادهای سیاسی در کل دنیا روی بازارهای سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشورهای دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کینم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

کد خبر 845053 برچسب‌ها خبر مهم سهام عدالت سهام بانک‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت