Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد کریمی، اظهار کرد: به جز محاسبه مالیات و عوارض گمرکی کامیون‌های دست دوم اروپایی، یکی دیگر از مسائلی که با آن مواجه هستیم هزینه‌های کارشناسی است.

وی توضیح داد: بحث بازدیدهای چهارگانه در زمان ورود کامیون‌های دست دوم انجام شود. متاسفانه هزینه‌های کارشناسی را روی یک کامیون 90 میلیون تومان فاکتور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سری آمار و ارقام را تحمیل می‌کنند که باعث می‌شود کامیونی که باید با قیمت حدود 3 میلیارد تومان به دست مصرف کننده برسد به مرز 3.8 میلیارد تومان می‌رسد.

وی با تاکید بر این که مسبب این هزینه‌های اضافه هم دستگاه‌های دولتی هستند هم بخش خصوصی افزود: به این ترتیب تا 800 میلیون تومان قیمت کامیون‌های وارداتی افزایش می‌یابد.

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران چند روز قبل نیز با اشاره روند کُند نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور، اظهار کرد: باید فرآیندهای مربوط به نوسازی ناوگان باری سنگین کشور دارای تعریف درست‌تری بوده و هماهنگی بین مراجع و برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشد.

کریمی دولت باید هزینه‌های نوسازی کامیون‌های فرسوده را واقعا کاهش دهد. الان بخشی از هزینه‌ها را خود دولت اضافه می‌کند؛ وقتی بنده کامیونی را در اروپا حدودا 50 هزار یورو خریداری می‌کنم، چرا مالیات این کامیون را بر اساس کامیون صفر کیلومتر اروپایی دریافت می‌کنند؟

وی افزود: دولت می گوید قیمت این کامیون در اروپا 110 هزار یورو است و عوارض گمرکی و مالیات این کامیون را بر اساس کامیون نو دریافت می‌کنند.این یکی از مسائلی است که باعث کُند شدن روند نوسازی ناوگان باری سنگین در کشور شده است.

هفته گذشته رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان این‌که نمایندگان مجلس مطالبات مردمی به‌جایی دارند که نشان از کمبودهای بسیار است، اظهار کرد: در دومین گام امیدوارم به زودی خدمت را به سطحی برسانیم که به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل سبز باشد. یقین داریم که می‌شود و می‌توانیم.

پربیننده ترین شرایط فروش سه محصول زامیاد اعلام شد پراید ۱۵۲میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول قیمت محصولات کرمان ‌موتور امروز ۱۴۰۰/۵/۳۱ قیمت پژو ۴۰۵ (۱۴۰۰/۶/۱) + جدول مرحله سوم فروش خودروی فیدلیتی از هشتم شهریور ماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کامیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسم خانمحمدیان گفت. آبخیزداری وآبخوانداری از راهکار‌های موثر و مفید برای حفاظت از آب و خاک و تقویت آب سفره‌های زیرزمینی است و دولت کار وکرامت نسبت به این موضوع در سراسر کشور و بویژه استان ایلام توجه خاصی داشته است.

وی  اظهار داشت: ایجاد سازه‌های آبخیزداری ازجمله ستگی ملاتی، گابیون بندی، خشکه چینی و همچنین کار‌های بیولوژیکی و بیومکانیکی درعرصه‌ها راهکاری مناسب برای مهار سیلاب‌ها، جلوگیری از خسارات به تاسیسات، اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی می‌باشد.

وی اضافه کرد: این اداره کل در  دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان  توانسته است حجمی بالغ بر ۱۲ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام دهد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام افزود: دردولت سیزدهم باستفاده از اعتبارات تهاتر نفت و مولد سازی جهت انجام عملیات آبخیزداری وآبخوانداری مبلغ ۱۷۵۰ میلیارد تومان  طی قردادی سه جانبه فی مابین استانداری، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری و قرار گاه امام حسن مجتبی (ع)   از سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرارگرفته  و در سطح استان توسط  این قرارگاه  عملیاتی خواهد شد.

خانمحمدیان گفت: بطور کلی آبخیزداری یعتی مدیریت آب و خاک و حفظ این دو عنصر اساسی که الحمدوالله وبه شکرانه دولت کار و کرامت و حمایت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی استاندار پرتلاش  استان ایلام این مقوله در استان بخوبی انجام شده است که در بارش‌های ۱۴۰۲ وفروردین سالجاری مردم نتیجه انرا بخوبی مشاهده نمودند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از نرخ پایین کرایه های باربری در نسیم شهر اصفهان
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک