Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی از مانع‌تراشی‌های نخست‌وزیران سابق لبنان و به ویژه سعد حریری در روند تشکیل دولت این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رایزنی‌های مربوط به پرونده تشکیل دولت در لبنان به حالت تعلیق درآمده مواضع ضد‌ونقیضی در رسانه‌های این کشور در خصوص این پرونده دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا روزنامه الجمهوریه گزارش داد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف در برابر هر چه گفته می‌شود سکوت می‌کند اما منابع نزدیک به او اعلام کردند مهلتی که نجیب میقاتی برای تشکیل دولت در نظر گرفته نامحدود نیست و البته تنها هدف او نجات لبنان از بحران‌های متعدد می‌باشد. نخست وزیر مکلف صراحتاً با «میشل عون» رئیس جمهوری کشور صحبت کرده تا دولتی که اعتماد لبنانی‌ها را باز می‌گرداند تشکیل دهد و از ابتدا نیز در ساختار دولت بر فرمولی مبتنی بر واقع گرایی متکی بوده و هرگز بیش از حد خوش‌بین یا بدبین نبوده است.

این منابع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان تکرار سناریو استعفای سعد حریری از ماموریت تشکیل دولت درباره نجیب میقاتی نیز وجود دارد اظهار داشتند که این امر در صورتی امکان پذیر است که همه چیز به نقطه برگشت ناپذیر رسیده و شرایطی به وجود بیاید که میقاتی نتواند آن را بپذیرد.

از طرف دیگر روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد با وجود همه سیگنال‌های مثبتی که در خصوص پرونده تشکیل دولت دیده می‌شود و هم چنین انتشار اخباری مبنی بر اینکه نجیب میقاتی قصد دارد لیست اسامی وزرا و فرمول دولت را تحویل رئیس جمهور بدهد اما هنوز هیچ درخواستی از جانب وی برای دیدار با میشل عون مطرح نشده است.

الاخبار ادامه داد، تنها چیزی که در این میان وجود دارد و موجب تاخیر در تشکیل دولت می‌شود مداخله نخست وزیران سابق و در صدر آنها سعد حریری است که نمی‌خواهد دولت لبنان به دست نجیب میقاتی یا هر فرد دیگری تشکیل شود.

روزنامه الدیار نیز گزارش داد که در رایزنی‌های رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکلف 4 وزارتخانه انرژی، دادگستری، اقتصاد و کار همچنان جای بحث دارند و توافق درباره آنها حاصل نشده است؛ ضمن این که ساختاری که قرار است نجیب میقاتی تحویل بدهد متشکل از 24 وزیر می‌باشد اما طبق شواهد به نظر نمی‌رسد که رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف در این نشست به توافق نهایی برسند و رایزنی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

افشای دست‌های پشت پرده سفارتخانه‌ها برای تداوم بحران در لبنانلبنان| تعلیق رایزنی‌ها میان عون و میقاتی/ پای حریری در میان است؟ابعاد تاکتیکی و استراتژیکی واردات سوخت لبنان از ایران/ معادلاتی که آمریکا و اسرائیل تحمل آن را ندارند

به گفته این منابع مهم ترین چیزی که در دیدار احتمالی امروز اتفاق خواهد افتاد درباره یک ترکیب مشخص و پیشنهادات جدید درباره اسامی وزرا بوده و مشخص می‌شود که آیا ادامه ماموریت میقاتی برای تشکیل دولت امکان دارد یا باید استعفا دهد.

بر اساس این گزارش مهمترین نقاط اختلاف رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف درباره وزارت دفاع، خارجه، دادگستری، انرژی، رسانه، کار و اقتصاد است که هنوز حل نشده و به گفته محافل نزدیک به نجیب میقاتی رئیس‌جمهور باید از وزارت اقتصاد یا رسانه صرف نظر کند.

منابع آگاه از فضای رایزنی‌ها گزارش دادند در صورتی می‌توان به تشکیل سریع دولت خوشبین بود که دست کم اختلاف درباره وزارتخانه‌ها به دو یا سه وزارتخانه محدود شود و علاوه بر آن حتی اگر امروز میقاتی به دیدار عون برود باز هم نتیجه قطعی درباره زمان تشکیل دولت مشخص نیست و البته اگر نجیب میقاتی از الگوی سعد حریری در ارائه ساختار دولت پیروی نکند، شاید بتوان به پیشرفت این پرونده امیدوار بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر مکلف نجیب میقاتی تشکیل دولت رئیس جمهور رایزنی ها سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.   وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • موضع‌گیری جدید میقاتی درباره حمله های رژیم صهیونیستی
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد