Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر، گروهی که خود را «عدالت علی» نام‌گذاری کرده‌ اند، مدعی هستند با نفوذ به سیستم امنیتی زندان اوین توانسته‌ اند به تصاویری از داخل این زندان دست پیدا کنند.

 تصاویری از زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از برخوردهای نامناسب کارکنان و مسئولان زندان با زندانیان حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در واکنش به این تصاویر، مسئولیت رفتارهای غیرقابل قبول در زندان اوین را پذیرفت و از این بابت عذرخواهی کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در توئیتی نوشت: «درخصوص تصاویر زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوندمتعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم.»

البته هنوز اظهار نظر بیشتری درباره ابعاد این موضوع توسط مقام های مسئول ارائه نشده است. 


برخی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و وزیر پیشنهادی ارتباطات را مسئول هک دوربین‌های زندان اوین دانسته‌اند

مسئولیت هک شدن دوربین‌های زندان اوین بر عهده کیست؟

اما در این بین، برخی نگاه ها به سمت عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رفته که او اتفاقا وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی مسئولیت وزارت ارتباطات و فناوری است.

برخی با اشاره به اینکه زارع‌ پور در سمت فعلی، تاکنون نسبت به هک شدن دوربین‌ های امنیتی زندان اوین واکنشی نداشته است، او را شخص مسئول در این ماجرا دانسته اند. آنها با این استدلال که هک شدن دوربین‌ های زندان اوین، نقطه ضعفی در کارنامه وزیر ارتباطات آینده است، کار زارع پور برای گرفتن رای اعتماد از مجلس را سخت پیش بینی کرده اند. 

 اما آیا مسئولیت هک شدن دوربین‌ های امنیتی زندان اوین بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است؟ آیا بخش سازمان فناوری اطلاعات سازمان زندان ها در زیر مجموعه مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه مدیریت می شود؟ آیا زارع پور مقام مسئول مستقیم در این ماجرا است؟ خبرنگار فارس این موضوع را بررسی کرده است.

کدام بخش در سازمان ها مسئول حفاظت از سیستم های مداربسته است؟

برای ورود به بحث بررسی این موضوع، ابتدا یک سوال ساده را مرور می کنیم. اینکه معمولا آیا در سازمان ها و دستگاه ها، کدام بخش سازمان مسئولیت حفاظت فیزیکی و امنیتی را عهده دار است و سیستم های مداربسته ساختمان ها توسط کدام بخش کنترل می شوند؟ بخش فنی و فناوری اطلاعات یا بخش حفاظت؟

خبرنگار فارس برای پیگیری این موضوع به مرکز آمار و فناوری اطلاعات، بخش حفاظت، روابط عمومی و بخش سامانه های قوه قضاییه ارجاع داده شد و موضوع را مطرح کرد.

پاسخی که به صورت مشترک از همه این بخش ها دریافت شد این بود که سیستم های مداربسته سازمان زندان ها در اختیار همان سازمان یا در اختیار حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است و ارتباطی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ندارد. همچنان که حتی سیستم های مداربسته مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه هم در اختیار مرکز آمار نیست و در اختیار حفاظت قوه قضاییه است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان اوین فناوری اطلاعات رای اعتماد عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه سازمان زندان ها زندان اوین هک شدن دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در دیدار نوروزی مدیران دولت مبنی بر این که ابر پروژه دولت در سال جاری، ارتقای امید در میان مردم است، اظهار داشت: انجام تکالیف و توسعه بدنه اجرایی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیازمند تعامل و مشارکت بخش خصوصی است و در این میان پیگیری‌های مستمر و به موقع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی از سایر بخش‌ها و تمهیدات تأمین منابع مورد نیاز، نقش بسزایی را در رفع موانع و مشکلات این تعامل ایفا می‌کند.

وی در این رویداد بر جمع‌آوری و به روز رسانی آمار و شاخص‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه در مجامع داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواست تا نقش قوه محرکه‌ی شفافیت و اثربخشی در سایر بخش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را ایفا کند.

در ادامه این دیدار، مالک شمسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به طور خلاصه «گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳» این مرکز را تشریح کرد و در خصوص اهم اقدامات انجام شده بیان داشت: تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سال گذشته و سال جاری، تدوین برنامه و منشور پروژه‌های سند تحول دولت مردمی، برگزاری هشتمین دوره پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با مشارکت ۲۶ دستگاه اجرایی؛ کسب رتبه دوم بهره‌وری در ستاد وزارت ICT، همکاری برای تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری چهار مجمع عمومی سازمان، بخشی از اقدامات این مرکز در سال گذشته است.

وی هم‌چنین از نقش این مرکز در تهیه گزارش‌های آمارهای ملی و جهانی یاد کرد و محاسبه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانی در سالی که گذشت و تکمیل شاخص‌های مرتبط با کشور ایران در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) را نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

شمسی، نظام مند کردن فرآیند پایش اقلام اطلاعاتی و شاخص‌ها، یکپارچه سازی منابع اطلاعاتی و سامانه‌‏ها، چابک سازی فرآیند کنترل پروژه و شاخص‌ها و کاهش مکاتبات اداری را از دستاوردها و نتایج اقدامات این مرکز در سال گذشته دانست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خاتمه برنامه اجرایی سال پیش رو، چالش‌ها و انتظارت این مرکز را تبیین کرد.

کد خبر 6080023 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟