Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از قضات خواست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را ملاک نظر قرار دهند و از تمام ارفاقات قانونی، تاسیسات کیفری قانون مجازات و آئین دادرسی کیفری بهره بگیرند تا جمعیت کیفری زندان‌های استان را کاهش دهیم. خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بیان کرد: کار در دادسرا‌ها با انبوه مراجعه کنندگان در شرایط کرونایی بسیار حساس و خاص است و جای شکر دارد که همکاران عزیز با تحمل مشقت‌ها و سختی‌ها کار خود را تعطیل نکردند و به خدمت رسانی ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عتباتی، با بیان اینکه دادسرا‌ها در خط مقدم برقراری نظم و امنیت در جامعه قرار دارند گفت: این حساسیت در مرکز استان نمود بیشتری دارد چرا که به لحاظ پیچیدگی بسیاری از موضوعات و حوادث، باید به تبع آن‌ها اقدامات خاص و ویژه‌ای انجام گیرد.
وی ادامه داد: امنیت اساس و زیر ساخت مهم جامعه است. فرهنگ، اقتصاد، اشتغال و خیلی مسائل اجتماعی وابستگی کاملی به امنیت دارند و بدون وجود امنیت پایدار در همه ابعاد با مشکل مواجه خواهند بود. مردم باید بدانند که با مجاهدت‌های خاموش قضات این امنیت در استان برقرار گشته و اگر ضابطین در راستای حفظ این امنیت اقدامی می‌کنند به پشتوانه دستورات شجاعانه و قاطع قضات محترم هست.
رئیس کل دادگستری استان مسئولیت قضایی را موهبت الهی خواند و لذت احقاق حق را غیر قابل توصیف دانست و تاکید کرد که باید قدر این موهبت الهی را دانست.
وی در ادامه به بحث حقوق عامه پرداخت و ورود دقیق و کارشناسانه قضات به این پرونده‌ها خصوصاً با استفاده از ظرفیت ضابطین خاص پرداخت و گفت: هر قدر تحقیقات مقدماتی محکم، دقیق، مستدل و مستند باشد به همان میزان کیفرخواست محکم و نهایتاً حکم صادره از محاکم هم متقن و محکم خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی خطاب به قضات دادسرای ارومیه گفت: در عین حال که به جرایم مجرمین حرفه‌ای و خطرناک و اراذل و اوباش با قاطعیت و محکم رسیدگی می‌کنید، متهمینی را که مرتکب جرایم کم اهمیت و سبک شده اند را با احراز شرایط قانونی و استفاده از تاسیسات قانونی ارفاقی مساعدت کنید تا اصلاح شوند و به جامعه باز گردند.
وی افزود: قرار‌های تامین کیفری که یکی از اختیارات مهم قضات دادسراست باید دقیق باشد و خیلی از جوانب در آن رعایت شود.
عتباتی تاکید کرد: هر یک از قضات دادسرا خود به نوعی دادستان و در واقع چشم بصیر و بازوی مدعی العموم هستند بر این اساس احساس مسئولیت نسبت به تمام حوادث و وقایع پیرامون، تکلیف آنهاست و باید بر اساس وظایف محول قانونی ورود نمایند و بی تفاوت نباشند.
وی از قضات دادسرای ارومیه خواست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را هم ملاک نظر قرار دهند و از تمام ارفاقات قانونی و تاسیسات کیفری قانون مجازات و آئین دادرسی کیفری بهره بگیرند تا جمعیت کیفری زندان‌های استان را کاهش دهیم، خصوصاً در بحث قرارتامین کیفری نهایت دقت را بکنید تا منجر به بازداشت متهمین نشود.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد انجام شده در دادسرا‌های استان و مرکز استان گفت: دادیاران و بازپرسان دادسرا با کارجهادی پای کار هستند و در برقراری عدالت و امنیت در جامعه تلاش شبانه روزی می‌کنند.
مجیدی ادامه داد: رسالت اصلی دادسرا‌ها تعقیب مجرمین، تحقیقات مقدماتی، کشف جرایم و اجرای احکام هست که کارکنان دادسرا به نحو شایسته در این امور فعالیت می‌کنند که علیرغم وجود کمبود‌های زیاد از باب فضا و نیروی انسانی عملکرد آن‌ها قابل تقدیر هست.
دادستان مرکز استان در پایان جلسه به بیان مشکلات و نواقص و نیازمندی‌های دادسرا پرداخت و درخواست تامین آن‌ها را نمود.
شایان ذکر است قبل از جلسه عتباتی با حضور در شعب اجرای احکام کیفری از این شعب بازدید و با کارکنان آن‌ها نیز دیدار نمود.   بیشتر بخوانید: یکی از راهکار‌ها جهت دستیابی به اتقان آراء، ارائه منابع آموزشی به قضات است   انتهای پیام/ برچسب ها: قضات دادگستری خدمت رسانی دستگاه قضایی آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضات دادگستری خدمت رسانی دستگاه قضایی آذربایجان غربی جمعیت کیفری زندان ها آذربایجان غربی قضات دادسرا مرکز استان دادسرا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان