Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@23:59:53 GMT

خبری مهم برای سهامداران بورس

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۷۳۵۱

به گزارش بورس تابناک، حجت الله میرزایی توضیح داد: بازنشستگان از تاب آوری و آستانه تحمل پایینی برخوردارند و در مقابل نوسانات اقتصادی آسیب پذیرند و امروز پرداخت به موقع و بی کم و کاست حقوق و مستمری آنان اولویتی جدی و غیرقابل اغماض است.

وی افزود: با همه محدودیت هایی که سازمان تامین اجتماعی در شرایط کاهش درآمد ناشی از کرونا با آن روبرو بوده ، تا کنون حقوق بازنشستگان را به موقع و بر اساس جدول زمان بندی پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی با بیان اینکه شستا، بخش مهمی از ذخایر مالی بازنشستگان و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است افزود: این سازمان حدود ۵درصد از منابع مالی خود را از محل سود حاصل از شستا تامین می کند، اگر چه این رقم در بودجه ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی رقم بالایی نیست اما در جلوگیری از تاخیر و یا نوسان، بسیار تعیین کننده است.

معاون امور اقتصادی ادامه داد: بر اساس توافق مکتوبی که سازمان تامین اجتماعی با مدیرعامل سابق و هیات مدیره شستا داشته، مقرر بوده که ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل سود سالیانه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و همین طور قرار بوده از تیر ماه به طور مستمر ماهی ۲۲۰۰ میلیارد تومان به سازمان پرداخت کند.

میرزایی در ادامه با بیان این که این سود به صورت علی الحساب به سازمان پرداخت می شود، بیان کرد:  بعد از برگزاری مجمع عمومی سالیانه در هفته های آینده و قطعی شدن سود سالیانه،در نهایت بر اساس تصمیم مجمع، سود بین همه سهامداران عمده و خرد تقسیم می شود.

وی تاکید کرد: حدود ۹۰ درصد از سهام شستا متعلق به تامین اجتماعی است و با برآورد سود عملیاتی حدود ۲۷ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۹  می توان گفت حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان سهم سود سهام سازمان تامین اجتماعی از سود سال ۹۹  شستا خواهد بود، علاوه بر این به طور مستمر مطالبات شستا از سازمان تامین اجتماعی با واگذاری دارائی هائی چون سود سهام شرکت ها یا املاک تسویه شده است.

وی تاکید کرد: جلوگیری یا هر نوع اخلالی در انجام تعهدات شستا به بازنشستگان، با وجود اضطراری که برای پرداخت حقوق آنان وجود دارد، هم از حیث آثار روانی در سطح خانواده بزرگ بازنشستگان و هم از حیث اجتماعی به هیچ وجه قابل تحمل و مدارا نیست. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مدیر سابق شستا از انجام تعهدی که خود امضا کرده بود سر باز زد و با رفتار غیرحرفه ای و بدون پاسخ گذاشتن پیگیری های مستمری که از تیرماه گذشته سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار انجام دادند، سطح و دامنه نگرانی ها برای پرداخت حقوق بازنشستگان را افزایش داد.

میرزایی تصریح کرد: متاسفانه عدم پاسخگویی به پیگیری ها، تماس ها و عدم شرکت در جلسات تصمیم گیری برای این مهم،راهی جز برکناری از سوی هیات مدیره باقی نگذاشت و تردیدی ندارم که حذف یک عضو در مجموعه ای که به اخلاق مداری و کار حرفه ای شهره است تصمیمی ناگزیر بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت رفتار مدبرانه، غیرهیجانی و اخلاق مدار گفت، شرایط کنونی کشور تاب کوچکترین نگرانی یا اخلال در زندگی گروه های آسیب پذیری چون بازنشستگان عزیز را ندارد.

وی با طرح  این پرسش  که چرا برخی مدیران پایین دست با غیر حرفه ای ترین روش در فصول خاص تغییر رفتار می دهند، سازمان بالادست خود را گم می کنند و در بزنگاه های مالی، به  نگرانی های اجتماعی دامن می زنند، ادامه داد: متاسفانه با داستان پردازی برخی رسانه ها، برکناری آقای رضوانی فر به دلایلی چون فساد ستیزی وی نسبت داده شد، اما گفته نشد که نامبرده یکی از مجریان برنامه شفافیت فراگیر و بی کم و کاست آقای شریعتمداری بود که در سال ۹۷ در مجلس تعهد کرد و این برنامه را در چهار  صندوق های بازنشستگی و شستا به طور همزمان اجرا نمود.

به گفته میرزائی، این وزارتخانه به خاطر اجرای برنامه شفافیت فراگیر و استقرار ۱۰ سامانه شفافیت، بورسی کردن بنگاه های اقتصادی و افشا مستمر صورت های مالی در سامانه کدال (اعم از بورسی و غیر بورسی) و الزام به عرضه محصولات در بورس کالا در ۲ سال پیاپی از طرف رییس جمهوری وقت مورد تقدیر قرار گرفت و  رتبه اول را کسب کرد.

 

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی شستا صندوق بازنشستگی کشوری سود سهام محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی سازمان تامین اجتماعی هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ بازار شاهد یکی از سنگین‌ترین فروش‌ها در سه روز اخیر در بین سهامداران عمده حقیقی بود. این فروش سنگین و میلیاردی در نماد خوساز اتفاق افتاد. جایی که یکی از سهامداران حقیقی دست به فروش ۴.۲ میلیون سهم معادل ۱۳.۶ میلیارد تومان از سهام خود در نماد خوساز زد. او کیست؟ ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IXe

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟