Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، این سازمان گزارشهای متعددی از افرادی دریافت کرده است که پس از خوددرمانی با داروی "ایورمکتین" مخصوص اسب در بیمارستان بستری شده‌اند.

ایورمکتین، که یک داروی ضد ویروس نیست، به طور کلی برای درمان یا پیشگیری از انگل در حیوانات استفاده می‌شود.

این سازمان تأکید کرد که هیچ نوع ایورمکتین برای درمان یا پیشگیری از کووید ۱۹ تأیید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داد: «ممکن است شنیده باشید که مصرف ایورمکتین با دوزهای بالا خوب است. اما کاملاً در اشتباهید.»

آژانس تصریح کرد که قرص‌های ایورمکتین تأیید شده توسط این سازمان که افراد مبتلا به شرایط خاص ناشی از کرم‌های انگلی را درمان می‌کند و همچنین فرمول‌های موضعی مورد استفاده برای شپش سر و بیماری‌های پوستی با داروی مورد استفاده در حیوانات متفاوت است.

این سازمان توضیح داد که قرص‌های ایورمکتین و فرمول‌های موضعی برای انسان "دوزهای بسیار خاصی" دارند که به طور قابل توجهی کمتر از دوزهایی است که برای حیوانات در نظر گرفته شده است.

سازمان غذا و دارو افزود: «این داروهای حیوانی برای حیوانات بزرگی مانند اسب و گاو استفاده می‌شوند که وزن آنها بسیار بیشتر از یک انسان است. مصرف چنین دوزهای بالایی می‌تواند برای انسان بسیار سمی باشد.»

مصرف بیش از حد ایورمکتین می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، اسهال، فشار خون پایین، واکنش‌های آلرژیک، سرگیجه، مشکل در حفظ تعادل، تشنج، کما و حتی مرگ شود.

کد خبر 5288653

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 دارو ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون شیوع کرونا روز پزشک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان نظام پزشکی بهرام عین اللهی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زالی رای اعتماد به دولت سیزدهم جامعه پزشکی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند