Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:46:43 GMT

استاندار آتی فارس بومی باشد/ لزوم عدالت محوری

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۸۹۶۵

استاندار آتی فارس بومی باشد/ لزوم عدالت محوری

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - آمنه سپهر: با شروع دولت جدید و تغییرات در کابینه با انتخاب وزرا، در همه محافل عمومی شاهد هستیم که مباحث انتخاب مسئولان رده بالای کشوری و استانی داغ است.

در این میان پس از انتخاب وزرای پیشنهادی نوبت به انتخاب استانداران بعنوان نماینده حاکمیت در کلیه استان‌ها می‌رسد.

جایگاهی حساس و شاخص که باعث شده تا کلیه صاحبنظران، فعالان اجتماعی سیاسی و نمایندگان مجلس با ارائه پیشنهادات خود بر حساسیت این مسند مهم تاکید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتصاب مقام عالی دولت در استان فارس اذهان همگان را درگیر این موضوع داغ سیاسی کرده است و به نظر می‌رسد این تصمیم بسیار مهم، تصمیم گیرندگان این حوزه را در شرایط حساسی قرار داده است.

پیگیری‌ها و گفتگوهای خبرنگار مهر با نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی اجتماعی استان فارس نشان می‌دهد که چالش بومی و یا غیر بومی بودن استاندار در این استان مساله اصلی است. به همین دلیل دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تلاشند تا از گزینه‌های استانداری فارس با دقت و بررسی بیشتری نسبت به گزینه‌های مطرح شده برای سکانداری عالی‌ترین مقام سیاسی استان چاره اندیشی کنند.

شرایط خاص کشور و استان فارس تاکید بر انتخاب استاندار بومی دلالت دارد تا با اشراف اطلاعاتی کامل در جهت حل گره‌های اقتصادی و هموار ساختن مسیر توسعه گام بر دارد.

مسائل اقتصادی در اولویت باشد

در همین زمینه یکی از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده بنده استاندار جدید فارس باید به جای تفکر سیاسی با حل گره‌های اقتصادی استان و مهار تورم تفکر خود را به سمت اقتصادی و اجرایی سوق دهد.

علیرضا پاک فطرت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان فارس با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و اجتماعی خود نیازمند استانداری است که بدهی شخصی به احدی نداشته و با روحیه انقلابی در مسیر حل مشکلات استان گام بردارد.

وی افزود: دغدغه مجمع نمایندگان فارس برای انتخاب استاندار مسئله تخصص و تجربه است و به همین منظور نمایندگان در تلاشند تا با بررسی دقیق برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی فرد شایسته را به این مسند معرفی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس معتقد است که استاندار فارس باید با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی که در فعالیت‌های اجرایی کارنامه دارند برای سامان بخشی امورات بر زمین مانده فارس همفکری و تلاش کند.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه سر به زیری و شجاعت از شاخصه‌های اصلی استانداری است که برای فارس باید انتخاب شود، بیان کرد: هر کسی که بعنوان استاندار قرار است مسئولیت عالی‌ترین مقام ارشد استان را عهده دار شود باید بداند که این استان دیگر فرصت ریسک پذیری ندارد و باید برای حل مشکلات اشتغال جوانان راهکار عملی داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی لازمه کار آمدی استاندار جدید در فارس را شجاعت و کار بلدی به ه مراه تخصص و تجربه بیان کرد و گفت: استاندار آتی باید بتواند با کنار زدن مشکلات و دست رد زدن به سینه افرادی که با سنگ اندازی و پاپوش به دنبال پیشبرد اهداف شخصی خود هستند، با مردم همگام و همراه شود.

استاندار آتی رفتاری بر مبنای عدالت داشته باشد

حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز معیار گزینش استاندار آتی فارس را همگامی استاندار با برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت: باید شخصی به عنوان استاندار معرفی شود که رفتار وی بر مبنای عدالت باشد.

وی با بیان اینکه تشخیص مصالح و منافع استان باید دغدغه استاندار جدید باشد، ابراز کرد: توجه به «مصالح استان» یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که مسئولان استانی در انتخاب استاندار از ما تقاضا کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس داشتن «تجربه» کافی را از شاخصه‌های اصلی استاندار آتی فارس دانست و گفت: سامان بخشی مشکلات این استان نیازمند فردی است که بتواند با استفاده از تجربیات سالیان متمادی در عرصه سیاسی و اجرایی راهکار اساسی داشته باشد.

حسین زاده از دیگر معیارهای انتخاب استاندار را داشتن «هماهنگی» و «تعامل» او دانست و گفت: اگر فردی توانایی برقراری ارتباط و تعامل سازنده با بخش‌های مختلف نداشته باشد قطعاً نمیتواندکارهای استان را پیش ببرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «قانون گرا» بودن از دیگر ویژگی‌های مهمی است که باید در فرایند انتخاب استاندار مد نظر قرار بگیرد.

او با اشاره به اینکه انتقاد پذیری لازمه کار همه مدیران اجرایی است، متذکر شد: استاندار جدید باید اهل «گفت و گو» باشد و قدرت تحمل انتقادات دیگران و همچنین گوش سپردن به مطالبات آنان بدون پیش داوری و قضاوت را داشته باشد.

این نماینده مجلس بر ضرورت تقویت سواد سیاسی، اجتماعی و توسعه‌ای مدیران تاکید کرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های یک استاندار خوب برای این استان «داشتن سواد سیاسی، اجتماعی و توسعه ای» است.

وی پرهیز از رانت خواری، توجه به شایسته سالاری، ایجاد درآمد پایدار، را از دیگر شاخصه‌هایی دانست که باید در استاندار جدید فارس وجود داشته باشد.

حسین زاده بیان کرد: کسی را انتخاب کنیم که معامله گر نباشد و بتواند از اعمال رانت پرهیز کند.

قانون‌مداری پاکدستی، دوری از برخوردهای پوپولیستی، واقع گرایی و دور اندیشی از دیگر نکاتی بوده که نماینده لارستان به آنها تاکید کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس، ساماندهی جاده شیراز- جهرم، لار - بندرعباس با ریل گذاری، آبرسانی خط دوم سد سلمان فارسی، ایجاد نیروگاههای جدید برای تولید برق
و راه اندازی صنایع فارس که نیمه فعال یا راکد است را از اولویت مهم این استان دانست.

استاندار آتی برای افق‌های بلندی که برای فارس متصور است ساز و کار مناسبی داشته باشد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر بومی بودن استاندار فارس گفت: استان فارس نیازمند استانداری بومی با شاخصه‌های تعهد، تخصص و شفافیت است.

وی با اشاره به اینکه استاندار آتی فارس باید مردمداری از شاخصه‌های ذاتی وی باشد، اظهار داشت: این استان نیازمند فردی است تا با اشراف کامل به مسائل و مشکلات این استان گره گشای مشکلات ریز و درشت این خطه از کشور باشد.

نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار جدید باید ی نگاه توسعه‌ای داشته باشد، بیان کرد: استاندار جدید باید برای آینده استان طرح و برنامه داشته و بتواند مسائل جاری استان را سامان بدهد و برای افق‌های بلندی که برای استان قابل تصور است ساز و کار مناسبی پیشبینی و به مرحله اجرا در بیاورد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به چالش‌های پیش روی استان فارس گریزی زد و گفت: استان فارس در طول سالهای گذشته از نظر اشتغال، تنوع تولید، صنعت، با مشکلات عدیده ای روبروست.

قادری ادامه داد: خطوط جاده‌ای و هوایی استان فارس در حد نیاز توسعه نیافته است و حوزه آب و برق و مخابراتی این استان در حد قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از اینکه سرانه درآمد در این استان از متوسط کشوری نیز پایین‌تر است، تصریح کرد: وضعیت نامناسب اشتغال، نبود تنوع تولید و سهم ناچیز این استان در تولید کلی تولیدات صنعتی کشور از دغدغه‌هایی است که استاندار جدید باید برای آن فکری اساسی بکند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولیدات کشاورزی استان فارس که بیشتر تولید مواد اولیه است، متذکر شد: این استان در عین حالیکه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در استخراج نفت و گاز و معادن برخوردار است اما شوربختانه از صنایع مرتبط با نفت و گاز و معادن بهره مند نیست.

وی در ادامه گفت: هنوز بخش عمده‌ای از فرآورده‌های فارس و همچنین نیازهای صنعت برق مان از خارج از استان تأمین می‌شود و حتی در زمینه تولید محصولات پتروشیمی‌ها نیز توسعه نیافته ایم.

قادری اضافه کرد: استان فارس ایرادات و اشکالات جدی در حوزه‌های مختلف دارد که انتظار می‌رود اگر کسی بعنوان استاندار برای استان انتخاب می‌شود اولویتش تلاش برای ساماندهی جاده‌های ریلی، خطوط انتقال آب و برق و همینطور توسعه زیر ساختهای مخابراتی مد نظرش باشد.

توسعه ظرفیت‌های بیمارستانی، رساندن سرانه بیمارستانها به حد قابل قبول، افزایش سرانه فضاهای آموزشی و توسعه آن، تلاش برای توسعه صنایع کلان، افزایش تولید محصولات پتروشیمی‌ها، پرهیز از خام فروشی و بهبود زیر ساخت‌های بهداشتی درمانی از موارد دیگری بود که این نماینده مجلس یازدهم از اولویت‌های استان فارس برشمرد.

کد خبر 5288764

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس جعفر قادری علیرضا پاک فطرت حسین حسین زاده ویروس کرونا هفته دولت محرم 1400 واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون محدودیت های کرونایی اردبیل شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی استاندار جدید انتخاب استاندار نماینده مردم استان فارس مردم شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی