Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از افزایش میزان بارش‌ها در مرداد ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: میزان بارش استان در مردادماه سال‌جاری برابر با ۲۰.۵ میلی‌متر بوده که  افزایش ۳۵۵ درصدی نسبت به بارش بلند مدت  داشته  است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: با توجه به میزان بارش در مردادماه امسال، استان زنجان پس از استان مازندران رتبه دوم در افزایش نسبت به بلند مدت را در کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان بارش فصل تابستان ۱۴۰۰ را برابر با ۳۱.۳ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش  نسبت به مدت مشابه در بلند مدت ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه بیشترین میزان بارش ماه گذشته در سطح استان از شهرستان ماهنشان با  ۴۰.۸ میلی‌متر گزارش شده است، ادامه داد: کمترین میزان بارش هم در این بازه زمانی در شهرستان زنجان ۱۴.۸ میلی متر به ثبت رسیده است. 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: میزان بارش سال زراعی جاری تا پایان مردادماه برابربا ۲۱۷.۵ میلی متر بوده که نسبت به مقدار بلند مدت ۳۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی در مردادماه سال ۱۴۰۰ کمینه دمای استان ۱۵.۵ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مقدار بلند مدت یک درجه افزایش را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بیشینه دمای استان ۳۱.۵ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مقدار بلند مدت ۰.۲ درجه سلسیوس کاهش یافته است .

رحمن‌نیا ادامه داد: میانگین دمای استان در این ماه ۲۴ درجه سلسیوس با ۰.۴ درجه سلسیوس افزایش نسبت به بلند مدت داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی‌های فصلی انجام شده توسط مرکز ملی اقلیم شناسی افزود: بارش شهریورماه در محدوده نرمال، بارش مهر و آبان کاهش  نسبت به نرمال و در آذرماه شرایط بارشی به نسبت بهبود یافته و بارش‌ها گرایش به نرمال خواهد داشت.

 وی دمای ماه‌های شهریور و مهر را در اکثر نقاط استان در محدوده نرمال پیش‌بینی و تاکید کرد: به جز بخش‌هایی از غرب استان که افزایش دما ۰.۵ تا یک درجه سلسیوس خواهد داشت، در آبان ماه دمای استان نسبت به نرمال حدود ۰.۵  تا یک درجه سلسیوس افزایش خواهد داشت.

رحمن‌نیا تصریح کرد: در آذرماه ناهنجاری مثبت افزایش یافته و برای استان زنجان افزایش دمای یک تا دو درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش استان زنجان زنجان دما افزایش دما نرمال سلسیوس ناهنجاری استان زنجان درجه سلسیوس میزان بارش دمای استان میلی متر بلند مدت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رحمن‌نیا اظهار کرد:‌ در شرایط جوی پیش‌رو انتظار رگبار محلی، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان وجود دارد که این وضعیت فردا نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در استان قابل توجه نخواهد بود، یادآور شد: هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان به سبب ماهیت رگباری این بارش‌ها و وقوع رعد و برق صادر شده است.

رحمن‌نیا افزود: بر همین اساس احتمال آبگرفتگی برخی معابر، جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها وجود دارد که هم استانی‌ها باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده دما با شیب ملایمی کاهش خواهد یافت، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک‌تر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۵ درجه، ابهر ۹ و ۲۴، خرمدره ۹ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۰ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه، سلطانیه چهار و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی