Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:07:39 GMT

ویروس کرونانوزادان راهم درگیرمیکند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۸۹۱۸

یک فوق تخصص نوزادان گفت: ویروس کرونا از مادر به نوزاد منتقل می‌شود، البته با انجام یک سری اقدامات حمایتی قابل درمان است. ناطقان: آرش بردبار، فوق تخصص نوزادان و رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی تهران اظهار کرد: اولین بار که کووید ۱۹ در چین تشخیص داده شد، چینی‌ها ادعا کردند ویروس کرونا از مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود، اما پس از ورود ویروس به ایران ما به عنوان یکی از بزرگترین زایشگاه‌های کشور، شاهد ابتلای برخی از نوزادان پس از تولد از مادر مبتلا به کرونا بودیم و می دیدیم که پی سی آر نوزاد پس از تولد مثبت می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ایران جزو اولین کشور‌هایی بود که این گزارش را با مقالات معتبر علمی به دنیا ارائه داد و دنیا را از این مسئله آگاه کرد.

بردبار ادامه داد: ابتدا تصور بر این بود که انتقال ویروس تنها از طریق تنفس و مخاط امکان پذیر است، اما بعد‌ها مشخص شد که حتی جفت نیز می‌تواند ویروس را به نوزاد منتقل کند.

این فوق تخصص نوزادان ادامه داد: البته علائم بیماری در نوزادان خیلی شدید نیست، یعنی علائمی که در نوزادان مشاهده می‌شود با انجام یک سری اقدامات حمایتی قابل درمان است و نیازی به درمان‌های پیچیده و زمان بری که افراد بالغ باید انجام دهند، نیست.

او بیان کرد: در صورت ابتلای نوزاد به کرونا و در شرایطی که نوزاد نیاز به دریافت اکسیژن داشته باشد از طریق دستگاه‌های مخصوص تهویه مکانیکی که برای نوزادان نارس استفاده می‌شود، این کاهش اکسیژن جبران خواهد شد و خوشبختانه تاکنون به ندرت شاهد مرگ و میر نوزادان بر اثر کرونا بوده ایم و موفق شدیم اکثر نوزادان مبتلا را با درمان‌های رایج درمان کنیم.

بردبار گفت: دلتا کرونا در حال حاضر افراد کم سن و اطفال را بیشتر درگیر می‌کند و این درگیری دو دلیل دارد؛ یکی اینکه این سویه تمایل بیشتری به درگیر کردن افراد کم سن دارد و دوم این که در حال حاضر واکسیناسیون برای افراد مسن صورت می‌گیرد و طبیعی است که شاهد کاهش آمار ابتلا در بین افراد مسن باشیم.

این فوق تخصص نوزادان  توضیح داد: اگر سایر گروه ها هم واکسینه شوند، آمار ابتلا و مرگ و میر کاهش می یابد.

او یادآوری کرد: مادر مبتلا به کرونا می‌تواند به نوزاد خود با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک ضدعفونی کردن دست و سینه شیر بدهد. شیر مادر همچنان یک فاکتور محافظتی و کمک کننده به سیستم ایمنی شیرخوار به حساب می‌آید و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آنتی‌بادی‌ها برای درمان نوزادان مبتلا به کروناست. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ویروس کرونا ، نوزادان ، درگیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ویروس کرونا نوزادان درگیر فوق تخصص نوزادان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه

شناسنامه یکی از اسناد هویتی برای تمامی افراد محسوب می‌شود. چرا که یکی از مهمترین مدارک برای پیمودن مسیر‌های مختلف زندگی مانند تحصیل، شغل و یا ازدواج بسیار حائز اهمیت است و در صورت نداشتن آن افراد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. اما برخی از فرزندان مادر ایرانی هستند که به صورت قانونی در کشور ساکن هستند، اما فرزندان آنها از داشتن شناسنامه محروم هستند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام عرض ادب من فرزند مادر ایرانی هستم. مدت ۳ سال است که برای دریافت شناسنامه در اداره اتباع استان البرز تشکیل پرونده دادم.اما هر زمان پیگیری کردیم به نتیجه نرسیدیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران