Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هفته دولت گذرگاهی برای نمایش تلاش ها و مساعی فرزندان خدوم ملت در قوه مجریه است تا عطر خوش خدمت تجلی یابد، گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب شاهد افتتاح و بهره برداری هزاران طرح کوچک و بزرگ بوده و امسال نیز صدها پروژه عمرانی و اقتصای در این استان افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی گلستان بسیار خوش بین هستند تا با روی کار آمدن  وزاری توانمند جهادی و انقلابی و  با درایت آیت الله رییسی پروژه های نیمه تمام گلستان سامان بگیرند چرا که معتقدند کابینه پیشنهادی دولت توان لازم برای نهایی کردن پروژه های کلان نیمه تمام  استان را دارند.

کارشناسان این امر اتفاق نظر دارند که بسیاری از  گره ها و مشکلات موجود در زمنیه آغاز و یا اتمام پروژه های استان، فارغ از آنکه به بودجه و اعتبارات مییلیاردی نیاز داشته باشد به اراده و اقدام جهادی مدیران  و برنامه ریزی متولیان نیاز دارد  که این ویژگی وزاری پیشنهادی دولت به خصوص وزاری مرتبط با پروژه های نیمه تمام استان، همچون طرح گردشگری آشوراده ، خط ریلی گرگان – مشهد، پتروشیمی گرگان ، سد نرماب چهل چای و تله کابین گرگان وجود دارد و بررسی دقیق چالش های این پروژه ها شاهد بهره برداری این طرح ها در هفته دولت سال های آتی خواهیم بود.

 به تاکید اهالی این استان وزرای نیرو،  نفت و میراث فرهنگی صنایع دستی  و گردشگری می توانند با گماردن مدیران توانمند  انتظار دیرینه آنها را در نهایی شدن این پروژه ها محقق سازند .به یقین شعارها و وعده های رییس جمهوری دکتر رییسی در خصوص استان گلستان با این کابینه توانمند و پویا در عمل تجلی خواهد یافت و بسیاری از مشکلات و دغدغه های مردم برطرف خواهد شد

طرح گردشگری آشوراده نیازمند توجه

اجرای طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسوولان گلستان در دهه‌های اخیر بود که بالاخره سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به گلستان تصویب شد. با امضای قرارداد بین استانداری گلستان و سازمان حفاظت از محیط زیست، تحقق آرزوی دیرینه مردم استان برای بهره مندی از مزایای اقتصادی و معیشتی آن وارد فاز جدیدی شد و با زدن کلنگ عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۷ تکاپو و تقلا برای اجرای مصوبه دولت آغاز شد.

پس از مراسم افتتاحیه این پروژه کش و قوس میان حامیان محیط زیست و مدیران اجرایی گلستان آغاز شد که در نخستین گام و با پیگیری های تشکل‌های محیط زیست، مساحت طرح گردشگری در آشوراده از ۳۸۰ هکتار به ۳۸ هکتار کاهش یافت.

در طرح جدید قرار است کل طرح گردشگری در ۳۸ هکتار اجرا شود و فقط ۲۲ هکتار آن به صورت زون متمرکز گردشگری در مجاورت بافت مسکونی و متروک فعلی آشوراده قرار داشته باشد تا آسیبی به این زیستگاه وارد نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان به برخی ویژگی های طرح گردشگری جزیره آشوراده اشاره  و اضافه کرد: در این طرح امکان حضور گردشگر ۵۰۰  به صورت روزانه و ۸۰ نفر به صورت بیتوته (خواب شبانه) فراهم خواهد شد.

وی گفت: همچنین برای سهولت تردد گردشگران به جزیره آشوراده، پارسال اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با افزودن اسکله پانتومی (سیار) به اسکله فعلی بندرترکمن برای آسان شدن تردد مسافران موافقت کرد.

استاندار گلستان هم یادآور شد: طرح طبیعت‌گردی در آشوراده با سازه‌های سبک و رفت‌وآمد محدود گردشگران و امکان اسکان تعداد محدودی از طبیعت گردان انجام می‌شود و نیاز به مساعدت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد.

حق‌شناس ادامه داد: گلستان حدود ۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد اما هیچ تفرجگاهی در سواحل این استان وجود ندارد و برای تقویت گردشگری در نگارستان ایران نیازمند اجرای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده هستیم.

به اعتقاد کارشناسان در زمان حاضر بزرگترین گره فراروی اجرای این طرح به احداث سایت پشتیبان در سواحل بندرترکمن است که هنوز مجوز زیست محیط ی آن قطعی نشده است و با بازخوانی مجدد گزارشات زیست محیطی و امعان نظر به مطالبات فعالان زیست محیطی اجرای این طرح پس ازسالها محقق خواهد شد.

این جزیره قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از یک هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب این جزیره ایرانی خالی از سکنه شد.

آشوراده در حوزه سرزمینی شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان است.

سد نرماب چهل چای چشم انتظار همت دولت سیزدهم

عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال ( ۸۵ درصد فایناس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۸۸ درصد رسیده است.

به گفته مسوولان امر در چند سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه‌گذاری شد به طوری که امکان آبگیری این سد از نظر فنی تا پایان ماه جاری وجود دارد. 

آنان گفتند این پروژه یک کار بزرگی است که غیر از تنظیم آب و جمع آوری سیلاب‌ها، بحث چگونگی انتقال آب برای آشامیدنی مردم منطقه نیز مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل آب منطقه ای گلستان  در خصوص تاخیر ایجاد شده  در افتتاح این پروژه گفت: میزان پیشرفت سد نرماب ۸۸ درصد است که تکمیل بدنه (مخزن) این سد به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در قانون بودجه امسال حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن پیش بینی و تصویب شده است.

به گفته وی با تامین و تزریق احتمال آبگیری این سد آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این سد که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر، عرض تاج سد ۱۰ متر و طول تاج ۸۰۷ متر یکی از طرح عمرانی و زیربنایی گلستان است و ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا ۱۹۲ میلیون مترمکعب را دارد، علاوه بر رفع کمبود آب شرب افزون بر ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق استان، تامین آب ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی و کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی را برعهده خواهد داشت.

راه آهن گرگان - مشهد نقش مهمی در بهبود اقتصاد گلستان دارد

احداث راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد در حافظه تاریخی مردم گلستان سابقه‌ طولانی دارد و با وجود شروع چندباره ساخت در دوره های گوناگون، تکمیل آن به دلیل کمبود بودجه متوقف شد. اجرای این پروژه آخرین بار در جریان سفر سال ۹۳ دکتر روحانی و هیات دولت به گلستان تصویب شد.

کارشناسان معتقدند احداث این خط ریلی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و توسعه برای سه استان اشاره شده به خصوص گلستان و خراسان شمالی است و اجرای آن نقش مهمی در بهبود و رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه، حمل و نقل ایمن و سریع مسافر و بار و نیز ترانزیت کالا خواهد داشت.

این پروژه یک خطه ۲۷ ایستگاه و حدود ۵۷۰ کیلومتر طول دارد و ابتدای مسیر آن از خروجی ایستگاه گرگان شروع شده و با عبور از شهرهای سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان و اخلمد به گلبهار مشهد ختم می‌شود.

گفته می‌شود ظرفیت جابجایی سالانه این خط ریلی ۲ تا چهار میلیون مسافر و حمل تقریبی ۲ میلیون تن بار است.

با این حال اجرا نشدن این مصوبه سبب شد تا ساخت آن به عنوان یک مطالبه عمومی همچنان مورد پیگیری مقامات استانی و نمایندگان قرار بگیرد که حاصل آن موافقت هیات وزیران در آذر سال ۹۷ در اختصاص ۱۵ درصد سهم کارفرما برای پروژه راه آهن گرگان - مشهد از محل صندوق توسعه ملی و ۸۵ درصد فاینانس بود.

مشکلات و تنگناهای مالی دولت که به گفته استاندار گلستان ۵.۵ سال از ۷.۵ سال فعالیت آن با تحریم‌های اقتصادی دشمنان مواجه بوده اجرای پروژه راه آهن گرگان - مشهد با پیش بینی هزینه اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال درسال ۹۳ همچنان در بلاتکلیفی باقی بماند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در طول یک سال، افزود: توسعه راه آهن باید یکی از اولویت‌های استان باشد زیرا در پدافند غیرعامل و ایجاد اشتغال مؤثر است.

محسن اعتماد با بیان اینکه اتصال گرگان به مشهد مهم‌تر از پروژه گرگان به شاهرود است، گفت: نقشه‌های اجرایی این طرح آماده و محاسبات آن انجام شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: مهم‌ترین مسأله در اجرای این پروژه، نحوه خروج ایستگاه گرگان تا سرخنکلاته است که معارض بسیاری داشت.

وی ادامه داد: در این طرح با کمترین هزینه، پلاک یک، از گرگان تا سرخنکلاته برقرار و اجرایی شود و مقرر شده یک شرکت چینی با همکاری آستان قدس رضوی این پروژه را مشارکتی انجام دهند و بزودی خبرهای خوبی در راه است.

به گفته اعتماد، گره اصلی اولین پلاک است که زمانی که ایجاد شود بقیه پروژه هم اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ توضیح داد: با راه اندازی این قطار هم در زمینه حمل و نقل و بار و مسافر اتفاقات خوبی در استان خواهد افتاد و اشتغال فراوانی را هم ایجاد خواهد کرد.

تله کابین ۱۴ ساله گرگان، وعده ای که عملی نشد

باوجود گذشت ۱۴ سال از مطرح شدن وعده احداث تله کابین در ناهارخوران گرگان هنوز در عمل هیچ اتفاقی رقم نخورده است شهروندان گرگانی طی ادوار مختلف شورای اسلامی این شهر و شهرداران متعدد  قول و وعده های بسیاری شنیدند تا اینکه شهردار قبلی گرگان پایان مراحل تحصیل مجوز برای این کلان پروژه را اعلان کرد .

براساس اظهارات  صفر علی پایین محلی رییس شورای شهر گرگان در زمان حاضر  یک سرمایه گذار برای این پروژه به گلستان سفر کرده و مشغول رایزنی است.

 مسیر تله کابین با سه کیلومتر طول و با در نظر گرفتن ۱۷ دکل و فندانسیون (پی و زیرساخت) و بیش از ۳۰ کابین چهار نفره با ظرفیت جابه جایی هزار و ۴۰۰ نفر در طول روز از سایت قوری در جنب رستوران باباطاهر ساخته می شود..

 هر چند این طرح با حواشی مختلفی روبرو  شد و هزاران نفر در حمایت یا مخالفت با اجرای این طرح وارد کارزار رسانه ای شدند  اما بر اساس قانون و با توجه به تحصیل مجوز  شهروندان انتظار دارند تا شاهد کلنگ زنی این پروژه باشند .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: به دفعات بر روی این طرح کار کارشناسی انجام و در شورایعالی معماری و جنگل ها، به اتفاق آرا تایید شده است .

رمضانعلی سنگدوینی گفت : ملاک کارشناسی  نتایج و پاسخ سازمان جنگل ها و مراتع در خصوص احاث تله کابین است وقتی این سازمان موافقت کره است  نباید دغدغه دیگری داشت .

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذراران فرا استانی در اجرای این پروژه سخن گفت و ادامه داد: با اجرای این چنین طرح هایی گردشگری گلستان رونق می گیرد

رئیس کل دادگستری گلستان آسیابی با بیان اینکه دادگستری از هر طرحی که با رعایت موازین قانونی و ملاحظات زیست محیطی سبب توسعه استان و اشتغالزایی شود، حمایت می کند، افزود: اگر طرح تله کابین ناهارخوران، مجاری قانونی را طی کند و ملاحظات زیست محیطی که مهم ترین آن قطع نشدن درختان جنگلی است در آن لحاظ شود و از طرفی شورای عالی شهرسازی کشور هم مجوز قانونی آن را ابلاغ کند، از اجرای آن حمایت می کنیم.

پتروشیمی گرگان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی 

۲۴ آبانماه سال ۱۳۸۵ بود که کلنگ پتروشیمی گلستان به زمین خورد تا مصوبه هیات وزیران در سفر نخست هیات دولت نهم به گلستان وارد فاز اجرایی شود.

علی محمد شاعری، استاندار وقت گلستان بارها با قاطعیت اعلام کرد که این مصوبه هشت ماهه به سرانجام می‌رسد و در یک بازه زمانی سه ساله صحرای شمال گلستان به عسلویه شمال تبدیل می‌شود اما پروژه پتروشیمی گلستان پس از ۱۴ سال همچنان بلاتکلیف است.

 با گذشت حدود ۱۵ سال مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پتروشمی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و انتقال بخش زیادی از سرمایه مردم به حساب شرکت خصوصی بازداشت شد. بر اساس کیفرخواست صادره  نامبرده باید توضیح دهد که سرمایه ۹۵ هزار سهامدار را چگونه و در کجا هزینه کرده است.

گفتنی است ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان  که قرار بود طرح ظرف پنج سال به بهره برداری برسد، اما اکنون کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

به تازگی بخشی از سهامداران شرکت پتروشیمی گلستان، سهم خود را در فرابورس به فروش رساندند و اکنون تعداد سهامداران این شرکت به حدود ۷۰هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تلاش های مجمع نمایندگان گلستان با مدیران ارشد وزارت نفت در دولت قبلی به نتیجه ثمربخشی نرسید و نمایندگان  چشم انتظارند تا کابینه جدید دولت یک بار برای همیشه این خواسته پنج درصد جمعیت استان را  جامه عمل بپوشانند.

مشکلاتی که سرعت ساخت بندرخواجه نفس کند کرد 

در سال ۱۳۸۴ و با هدف توسعه اقتصادی گلستان، اشتغالزایی در مناطق محروم و تقویت زیرساخت های ارتباطی ایران با کشورهای حاشیه خزر، توسعه صادرات غیرنفتی و ترانزیت کالا از روسیه، چین و قزاقستان، ساخت بندر چند منظوره خواجه نفس در زمینی به وسعت ۱۷۶ هکتار با دریافت مجوز ۲ ساله از سازمان بنادر و دریانوردی ر شهرستان گمیشان  آغاز شد.

پس از گذشت بیش ۱۵ سال از کلنگ زنی پروژه احداث بندر خواجه نفس، چندین لاگون  چهن هکتاری ،  هزار و ۱۶۰ متر از موج شکن غربی این پروژه ساخته شده و احداث ۱۶۰ متر مربع دیگر از این موج شکن در حال تکمیل است.

همچنین ۴۵۰ متر از مجموع هزار و ۱۱۰ متر طول موج شکن شرقی اجرا شده و عملیات اجرایی بقیه این طرح ادامه دارد. به تازگی جاده دسترسی به این بندر هم بهسازی شده و روشنایی بخش هایی از این پروژه انجام شده است.

ساخت یک اسکله، موج شکن غربی و شرقی و انجام عملیات لایروبی با آبخور حداقل پنج متر برای ورود شناورهای حداکثر پنج هزار تنی در فاز اول این بندر پیش بینی شده است.

با وجودد اینکه پیمانکار فعلی پروژه در حال انجام برخی از تعهدات خود است اما از سوی دیگر تعدادی سرمایه گذار داخلی و خارجی از محل این پروژه بازدید کرده اند و موافقت ضمنی خود را برای سرمایه گذاری در این بندرخصوصی اعلام کردند اما برخی چالش های مالی و حقوقی ‌سرعت انجام این بندر را به حداقل رسانده است .

مدیر عامل بندرچند منظوره خواجه نفس هم گفت : این بندر از نوع  تجاری در حوزه‌های مختلف برخوردار است و امکان عملیات تخلیه، بارگیری و پذیرش شناور، فراورده‌های نفتی و سوآپ، جنرال کارگو (کشتی کالاهای عمومی که امکان حمل چوب، کاغذ، شمش و ... در آن فراهم است)، تعمیرات کشتی و ساخت کشتی و ... در افق پیش روی آن دیده شده است.

به گفته هادی حق شناس استاندار گلستان: بندرخواجه نفس با اهداف توسعه اقتصادی استان، اشتغالزایی در مناطق محروم، استفاده از توانایی های بالقوه استان و تقویت زیرساخت های ارتباطی کشور ایجاد می شود.

 عبدالجلال ایری نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی هم عقب نشینی آب را علت تاخیر در احداث این بندر می داند و گفت بندر خواجه نفس در اختیار بخش خصوصی است ما در گلستان به بخش خصوصی کمک می‌کنیم اما عقب نشینی آب دریا برای این بندر هم مشکل ایجاد کرده و بخش خصوصی متضرر شده است.

به گزارش ایرنا،  اتمام و نهایی شدن پروژه های مهم یادشده به اعتقاد صاحبنظران امر با تلاش و همت وزرای توانمند و عزم بلند رییس جمهوری اندیشمند دولت سیزدهم  محقق می شود تا استان گلستان با این پروژه های زیرساختی بیش از پیش روی توسعه و پیشرفت را ببیند تا راهبردهای رونق و جهش تولید و اشتغالزایی به معنای واقعی اجرایی شود.

برچسب‌ها طرح های عمرانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اینچه برون آشوراده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های عمرانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اینچه برون طرح های عمرانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اینچه برون آشوراده پتروشیمی گلستان گزارش ایرنا راه آهن گرگان میلیارد ریال بهره برداری طرح گردشگری زیست محیطی خواجه نفس نیمه تمام محیط زیست زیست محیط تله کابین سد نرماب هزار نفر پروژه ها آغاز شد موج شکن چهل چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی جمالی‌نژاد در اولین نشست تخصصی معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که به میزبانی استانداری بوشهر برگزار شد، افزود: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌هاست که اجرای آن در استان‌های مختلف کشور سرعت گرفته و در بیشتر استان‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین شماری از طرح‌های زیرساختی که از مصوبات سفر رئیس جمهور و نیمه تمام هستند را به پایان می‌رسانیم و به تازگی پیشرفت این طرح‌ها که بناست تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد را از طریق سامانه منتاک یا سامانه مدیریت و نظارت برتوسعه استان‌های کشور رصد می‌کنیم که این طرح‌ها ملی، استانی، محلی، شهری و روستایی هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: امکان به پایان رساندن همه ۷۰ هزار طرح نیمه تمام تا پایان دولت مقدور نیست پس طرح‌ها را اولویت‌بندی کرده‌ایم که اخیرا هم طرحی به نام ایران یار شروع شده که نیاز سنجی مردم را به عنوان پشتوانه خود دارد و اولویت اول مردم هم اتمام طرح‌های نیمه تمام است که اعتبار آنها هم با توجه به شرایط اقتصادی کشور بسیار زیاد است، اما شماری که در هر شهری اولویت‌بندی دارد تا پایان دولت به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در دولت سیزدهم موضوع مولدسازی با جدید دنبال و در در همین راستا برخی املاک دولت به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار می‌شود.

جمالی‌نژاد بیان کرد: یکی از موارد مهم این است که توجهی که به شهر‌های بزرگ می‌شود به شهر‌های کوچک و میانی نمی‌شود که این موضوع موجب مهاجرت از سمت شهر‌های میانی به سمت کلان شهر‌ها خواهد شد که باید با توجه به ظرفیت شهر‌های کوچک آن را به تعادل رساند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم است یکی از موارد تاثیرگذار اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، زیرا وقتی مسکن توسعه یابد مشاغل بیشتری را با خود به همراه دارد که در این حوزه نهاد‌هایی عمومی و غیردولتی، چون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌خوبی عمل کرده‌اند.

معاون وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات در بسیاری از حوزه‌های عمرانی کمرنگ بودن بخش خصوصی در اجرای طرح‌های در این حوزه است که با توجه به این‌که ظرفیت بازرگانی آنها از سازمان‌های دولتی بیشتر است، حضور و فعالیت آنها به اتمام هر چه سریع‌تر طرح‌ها کمک می‌کند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه و اعتبار خود را محقق کردند، اما در طرح‌های عمرانی که دولتی هستند تخصیص‌ها گاهی کمتر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این نشست گفت: تا سال ۱۴۲۰ باید الگوی سرزمینی ساحلی در ایران و خلیج فارس از بوشهر طراحی شده و به آن دست پیدا کنیم.

استاندار بوشهر هم گفت: در استان بوشهر طرح‌های متنوع عمرانی در سطوح ملی و استانی داریم که اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و در ۲.۵ سال گذشته هم این‌طور عمل کردیم به‌ویژه طرح‌های عمرانی، چون آب، راه، مسکن و درمان که مردم از مزایای آن استفاده می‌کنند و نیمه تمام دسته‌بندی شده، امسال هم برنامه‌ریزی شده بخش قابل توجهی از آنها را به اتمام برسانیم.

احمدمحمدی زاده افزود: منابع مهمی را برای تکمیل طرح‌ها برنامه‌ریزی کردیم که بخشی از آن منابع تملک دارایی استانی، بخشی مسئولیت‌های اجتماعی نفت و بخشی از منابع دستگاه‌های اجرایی بزرگی، چون سازمان بنادر و دریانوردی و بخش دیگر از منابع ملی است.

وی با اشاره به این‌که استان بوشهر پیشینه تاریخی غنی دارد، گفت: نمای ساختمان‌ها و ترکیب داخلی واحد‌های مسکونی از جغرافیا و اقلیم استان بهره می‌گیرد و مردم نیز خود به این جمع بندی رسیده‌اند که به این سمت و سو بروند؛ البته شهرداری‌ها هم بر این موارد نظارت دارند تا حتی ساختمان‌های اداری با نمای بومی منطقه منطبق باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی در دولت سیزدهم شتاب گرفتند
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲