Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- اعظم محبی: گلستان طرح ها و پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی متعدد بر زمین مانده ای دارد که با وجود وعده ها و کلنگ زنی ها، سال ها است همچنان بر زمین مانده است.

پروژه هایی که نقش موثری در توسعه استان داشته و در صورت بهره برداری از آن ها، نه تنها مردم گلستان بلکه کل کشور از آن منتفع می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم تلاش های انجام شده به سبب برخی از تنگناها و مشکلات، تاکنون اتفاق خاصی جز دادن وعده و وعید برای این پروژه ها رقم نخورده است.

گلستان از پروژه های کلان بی بهره بوده و اندک پروژه‌های ترسیم شده هم با وجود اهتمام نمایندگان و استاندار ناتمام و بی نتیجه باقی مانده است. پروژه های همچون راه‌آهن گرگان- مشهد، طرح گردشگری آشوراده، بندر خواجه نفس، سد نرماب چهل چای، طرح نجات خلیج گرگان، پتروشیمی و منطقه آزاد اینچه برون همچنان ناتمام مانده و زمان بهره‌برداری آنها مشخص نیست.

با توجه به محرومیت مزمن گلستان از زمان های دور تاکنون، دولت جدید باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد تا پروژه های اساسی هرچه سریع تر به سامان برسد و رغبت سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی جهت مشارکت در طرح های اقتصادی افزایش یابد.

هزاران میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها نیاز است که یقیناً اتکای صرف به منابع دولتی راهگشا نبوده و ضرورت دارد تا با توجه به استقرار کابینه جدید از هم اکنون به فکر جذب سرمایه‌گذار و ورود شرکت‌های خصوصی برای اتمام این پروژه‌ها باشیم.

طبق گفته هادی حق شناس، استاندار گلستان سه طرح بزرگ اقتصادی استان شامل منطقه آزاد اینچه برون، بندر خشک و طرح گردشگری جزیره آشوراده تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده، پروژه هایی که در صورت اجرا سیمای گلستان را متحول خواهد کرد.

توسعه زیرساخت های بخش درمان

دبیر مجموع نمایندگان گلستان در خصوص پیگیری و سرانجام برخی از پروژه ها به خبرنگار مهر گفت: مجمع نمایندگان با استاندار جلسه‌ای داشتیم و تفاهم کرده ایم پروژه‌های زیربنایی و اساسی را در دستور کار قرار دهیم.

پروژه های نیمه تمام گلستان را در دولت جدید به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد غلامرضا منتظری افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی، راه آهن، آب شرب آشامیدنی و مشکلات بهداشت و درمان از جمله مواردی است که برای استان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در زمینه بهداشت و درمان در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده و توانستیم مجوز احداث بیمارستان جایگزین طالقانی گرگان را اخذ کرده و همچنین مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان آق قلا صادر شد.

منتظری اضافه کرد: در سفر کمیسیون بهداشت و درمان به گلستان هم قول مساعد برای تکمیل و توسعه مراکز درمانی و افزایش تجهیزات داد شد که باید آن را پیگیری کنیم.

پتروشیمی مشکل حقوقی دارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پتروشیمی هم گفت: بنده نامه ای خدمت رئیس جمهور ارسال کرده تا دستور ویژه برای برداشتن موانع این پروژه صادر شود.

منتظری ادامه داد: ۹۰ هزار سهامدار این پروژه ۱۵ سال است که استخوان در گلو داشته و امیدواریم به زودی شادی بر لبانشان بنشیند.

وی بیان کرد: پروژه مشکلات حقوقی داشته و بحث سرمایه گذار مطرح است زیرا چندین سال این پروژه راکد بوده و هم اکنون هزینه های آن افزایش یافته است.

منتظری اظهارکرد: با بررسی‌های شکل گرفته این پروژه کاملاً توجیه اقتصادی داشته و متاسفانه در گذشته برخوردهای متناقض و متضادی با آن شده که روند اجرای آن را طولانی کرده است.

وی متذکر شد: به دنبال جذب سرمایه گذار برای پتروشیمی هستیم، کسی که بتواند در کوتاه ترین زمان این پروژه را احیا کند.

استفاده از ظرفیت استان ها شمالی برای اجرای راه آهن گرگان- مشهد

منتظری در خصوص پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد که از سال ۱۳۸۸ مطرح بوده و تاکنون چندین بار کلنگ زنی شده است، هم گفت: مشکل اصلی این پروژه کمبود اعتبار است و نگاه این بود که سرمایه گذاری در این زمینه شکل گیرد زیرا هزینه آن بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: در دولت قبلی نشست های متعددی را با فراکسیون استان‌های شمالی داشتیم زیرا اگر این پروژه اتفاق بیفتد تنها گلستان از آن منتفع نمی‌شود بلکه استان‌های گیلان و مازندران هم می توانند از آن استفاده کنند لذا ظرفیت این سه استان را به هم گره زده اید و با وزیر راه و معاون اول رئیس‌جمهور سابق نشستی داشتیم اما با توجه به کمبود اعتبار اتفاقی نیفتاد و هم اکنون هم با وزرای دولت سیزدهم مباحث را مطرح کرده‌ایم و آمادگی داریم دوباره آن را پیگیری کنیم.

دبیر مجموع نمایندگان گلستان اضافه کرد: در مورد صنایع تبدیلی و تکمیلی هم گام های اساسی برداشته شده که در آخرین مورد آن اخذ مجوز دامداری دو هزار رأسی در گرگان است.

وی گفت: در حوزه آب هم اقداماتی همچون اخذ مجوز و ردیف اعتباری برای سد شصت کلاً انجام شده و شیرین‌سازی آب دریا هم بهترین راهکار است که وزیر نیرو جدید هم به این امر تاکید کردند اما روند اجرا طولانی است و به موازات آن باید طرح های دیگری را هم پیگیری کنیم.

منتظری بیان کرد: در روز شنبه هفته آتی، مجمع نمایندگان نشستی با استاندار خواهد داشت تا دوباره تعهدات را مرور کرده و در دولت سیزدهم تحولات بیشتری در استان اتفاق بیفتد.

اقدمات اولیه طرح گردشگری آشوراده در حال اجرا است

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس هم به خبرنگار مهر گفت: طرح گردشگری جزیره آشوراده تصویب شده و کارهای آن در حال انجام است و باید توسط سازمان همیاری شهرداری ها زیرساخت های آن از جمله راه دسترسی ایجاد شود.

عبدالجلال ایری در خصوص بندر گمیشان هم افزود: این پروژه در شرف سرمایه‌گذاری است، مطالعات فاز صفر آن انجام شده و مطالعات فاز یک هم باید توسط سرمایه‌گذار اجرا شود و تصور نمی کنم این کار بیشتر از دو ماه آینده به طول بینجامد.

وی گفت: وزیر جدید راه و شهرسازی هم به لحاظ سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد بندر استقبال کرده و این امر بسیار حائز اهمیت است.

اعتبار طرح احیاء خلیج گرگان ابلاغ نشده است

ایری در خصوص احیای خلیج گرگان توضیح داد: هنوز ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده احیای خلیج توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده و منتظر آن هستیم تا با ابلاغ بودجه سازمان بنادر اقدامات خود را شروع کند.

وی بیان کرد: با استقرار کابینه جدید مجمع نمایندگان هم به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام خواهد بود نگاه ویژه ای به گلستان شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس هم با اشاره به پیگیری ویژه پروژه های نیمه تمام به خبرنگار مهر گفت: طرح گردشگری آشوراده مهم ترین طرح گردشگری استان است که به دلایل مشکلات محیط زیستی تاکنون راکد باقی مانده است.

رحمت الله نوروزی افزود: این جزیره در حوزه استحفاظی گلستان واقع شده اما مدیریت محیط زیست آن با مازندران است.

وی توضیح داد: در هیچ جای دنیا مدیریت به این صورت نیست و مرزهای سیاسی، منابع طبیعی و محیط زیست یکی است پس باید این امر اصلاح شود.

سد نرماب کمبود اعتبار دارد

نوروزی در خصوص سد نرماب، بزرگترین سد مخزنی گلستان که از سال ۹۱ کلنگ زنی شده هم گفت: این پروژه کمبود اعتبار دارد و با وزیر نیروی دولت سیزدهم هم مذاکراتی انجام شده و در حال رفع مشکل هستیم.

البته سید محمد حسینی، مدیرعامل آب منطقه ای گلستان هم در خصوص پروژه سد نرماب به خبرنگار مهر گفت که باید در دولت جدید برای آن تصمیم گیری شود.

با توجه به روی کار آمدن دولت جدید امید گلستانی ها برای اتمام پروژه های نیمه تمام افزایش یافته و آنها از مدیران و نمایندگان انتظار دارند تا با عزم و اراده بیشتری اجرای این پروژه های را دنبال کنند.

کد خبر 5289611

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان دولت سیزدهم سید محمد حسینی آب منطقه ای گلستان مجلس شورای اسلامی رحمت الله نوروزی غلامرضا منتظری آشوراده راه آهن گرگان بجنورد مشهد ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر محرم 1400 شیوع کرونا کرمانشاه گرگان واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا پروژه های نیمه تمام خبرنگار مهر گفت کمبود اعتبار پروژه ها سرمایه گذار طرح گردشگری انجام شده دولت جدید استان ها سد نرماب راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان از توقف قطار تهران - گرگان بین راه بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان