Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین اولویت کابینه دولت سیزدهم تلاش برای حل مشکلات معیشتی، اشتغال و تولید است؛ زیرا طبق وعده‌های رئیس جمهور، دولت باید در کوتاه‌ترین مدت برای حل معضلات اقتصادی کشور، سیاست‌های کوتاه مدت خود را عملی کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رأی اعتماد مجلس به همه اعضا کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم متشکل از وزرای قوی، ضعیف و خیلی ضعیف بود که خوشبختانه مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد لازم را نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم حضور برخی از نیروهای کم تجربه و ضعیف، این کابینه از انگیزه بالایی برخوردار بود و در همین راستا قرار است اولین جلسه هیئت دولت، ساعتی پس اخذ رأی اعتماد از مجلس تشکیل شود. این موضوع نشان دهنده عزم جدی دولت برای حل مشکلات مردم است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین اولویت کابینه دولت سیزدهم تلاش برای حل مشکلات معیشتی، اشتغال و تولید است؛ زیرا طبق وعده‌های رئیس جمهور، دولت باید در کوتاه‌ترین مدت برای حل معضلات اقتصادی کشور، سیاست‌های کوتاه مدت خود را عملی کند.

سلیمی تاکید کرد: طی دو هفته گذشته نشست‌های تخصصی بسیاری در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان در صحن علنی به معضلات مهمی اشاره کردند. بهتر است وزرای دولت سیزدهم ضمن عملیاتی کردن برنامه‌های خود به اظهارات و دغدغه‌های نمایندگان نیز توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزاری دولت سیزدهم به معنای چک سفید امضا به آنها نیست و نمایندگان با استفاده از ابزارهای نظارتی خود عملکرد وزرای را زیر نظر خواهند داشت.

کد خبر 517185

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کابینه رییسی کابینه دولت سیزدهم کابینه دولت کابینه اعضای کابینه دولت سیزدهم اصغر سلیمی مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات دولت سیزدهم رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد