Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضّلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی‌فر، امیرعباس ستایشگر، محمدمهدی سیار، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی به همراه حسن ریاحی دبیر جشنواره به عنوان هیأت انتخاب آثار و گروه‌های سی‌و هفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا ابراهیمی متولد ۱۳۵۰ فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه هنر و آهنگساز، نوازنده و مدرس تار و عود است. از آثار او می‌توان به ثنا، ذکر، ترنم بودن، آواز نگاه، روایت ابوعطا و فیروزه اشاره کرد.

محمدرضا تفضلی متولد ۱۳۵۳ و عضو هیأت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و فارغ التحصیل هنرستان موسیقی، دانشگاه آزاد در رشته موسیقی و فارغ التحصیل کنسرواتوار دولتی سن پترزبورگ روسیه است.

بهرام دهقانیار متولد ۱۳۴۴ است و آموزش موسیقی را از ۹ سالگی نزد استادان هنرستان ملی موسیقی آغاز کرد و تحصیل موسیقی را در شهر فرانکفورت آلمان ادامه داده است. او مدیر انجمن موسیقی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نیز هست. از آثار او می‌توان به موسیقی مجموعه‌های تلویزیونی خانه مادر بزرگ، زیر گنبد کبود، همسران و ... اشاره کرد.

احسان ذبیحی‌فر متولد ۱۳۵۸ آهنگساز، نوازنده کمانچه و قیچک و همچنین عضو هیأت علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، دانش‌آموخته هنرستان موسیقی و فارغ‌التحصیل دانشکده موسیقی دانشگاه هنر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

امیرعباس ستایشگر متولد ۱۳۵۸ کارشناس موسیقی دانشگاه سوره تهران، دکترا زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی، آهنگساز، منتقد و مدرس هنرستان موسیقی پسران است. او مدیر مسئول موسسه هنر موسیقی و سرپرست گروه موسیقی صنم نیز هست. از آثار او به عنوان آهنگساز می‌توان به قدر یار، همنشین دیرینه، دل‌های شب، تا نفس باقی است اشاره کرد.

محمدمهدی سیار متولد ۱۳۶۲ دکترا فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس، شاعر، ترانه سرا و مدرس دانشگاه است. سیار برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در بخش ادبیات با مجموعه شعر «حق السکوت» است و کتاب‌های شعر با نام‌های بی‌خوابی عمیق، حق السکوت، رودخوانی و یادآوری از آثار اوست.

علی صمدپور متولد ۱۳۴۹ فارغ‌التحصیل رشته ادبیات از دانشگاه آزاد تهران، آهنگساز، نوازنده تار و ساز‌های کوبه‌ای است. از آثار او می‌توان به موسیقی فیلم‌های «از پس برقع» ساخته مهرداد اسکویی، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» به کارگردانی دکترعلی رفیعی، مجموعه مستند «طعم ایرانی» به کارگردانی «بهمن کیارستمی» و «مهرداد اسکویی»، اشاره کرد.

محمد علی مرآتی متولد ۱۳۵۱ دکترا اتنوموزیکولوژی دانشگاه پاریس نانتر، کارشناس ارشد موزیکولوژی دانشگاه اکس مارسی فرانسه، لیسانس موسیقی دانشگاه هنر تهران و مدرس دانشگاه هنر تهران است. او همچنین دبیری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را بر عهده دارد.

این هیأت طبق آئین‌نامه، به انتخاب دبیر جشنواره و با حکم رئیس جشنواره، وظیفه انتخاب گروه‌های شرکت کننده در بخش غیر رقابتی و داوری آثار در بخش رقابتی را برعهده دارد. این هیأت آغاز به کار کرده و تا کنون جلساتی برای آماده‌سازی فراخوان‌های جشنواره برگزار کرده است.

طبق آیین نامه جشنواره موسیقی فجر، هیأت انتخاب آثار متشکل از ۹ نفر شامل: چهار موسیقیدان در حوزه‌های تخصصی مختلف، یک نفر از حوزه دانشگاهی، یک نفر از دیگر هنرها، یک نفر از حوزه‌ی پژوهش و نقد، یک نفر به عنوان ناشر و تهیه کننده موسیقی به همراه دبیر جشنواره است.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بهمن ماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر موسیقی دانشگاه هنر جشنواره موسیقی فجر فارغ التحصیل آثار او یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار