Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:34:53 GMT

۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در تربت جام بستری هستند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۶۴۵

۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در تربت جام بستری هستند

دکتر محمد افکار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری این شهرستان واقع در شرق خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان این که روند بستری بیماران کرونایی در این شهرستان نسبت به ۲ هفته پیش افزایش یافته است ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون افزون بر پنج هزار و ۸۰۶ نفر در ۲ شهرستان صالح آباد و تربت جام به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که ۴۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۳۶ بیمار قطعی مبتلا به این ویروس همه گیر در ۲ شهرستان تربت جام و صالح آباد شناسایی و بستری می شوند.

افکار افزود:گنجایش بیمارستان سجادیه این شهر تکمیل شده به طوری که هم‌اینک ۱۰۰ درصد تخت های بخش عفونی این مرکز درمانی توسط بیماران اشغال شده است و هیچ تختی خالی در بیمارستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این وضعیت که با افزایش شمار بیماران کرونایی مواجهیم برای ارائه خدمات درمانی و بستری بیماران احتمالی، استفاده از بیمارستان ارتش و چند بخش دیگر نیز پیش‌بینی شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: از مردم این منطقه مرزی درخواست می کنیم با رعایت کردن دستورالعملهای بهداشتی به قطع زنجیره این ویروس سرکش کمک کنند.

افکار افزود:هرگونه اجتماع به هر عنوانی همچنان در این شهرستان ممنوع است و از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت اکید پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه، در صورت مشاهده هرگونه مراسم‌ جمعی مراتب را به فوریت به اطلاع مراجع قضایی برسانند. 

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 

۲۷ شهرستان از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در شرایط زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۴ هزار و ۲۲ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۲۰ هزار و ۸۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۵۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۷ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۸۵ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و شش میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۳۴ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۴ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۵۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۴۶۹ هزار و ۴۶۹  نفر را گرفته است. ۱۹۱ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۸۶۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۸ میلیون ۹۶۸ هزار ۹۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۴۸ هزار و ۱۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه یازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها تربت جام ویروس کرونا مشهد افغانستان فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت جام ویروس کرونا مشهد تربت جام ویروس کرونا مشهد افغانستان فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا تربت جام کووید ۱۹ شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت

محمد شریفی‌مند گفت: مفهوم ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی یعنی نسبت بیمه پردازان به بازنشسته ها است، که در تربت حیدریه این شاخص با کاهش ۱۴ درصدی در سال گذشته به چهار و ۱۸ صدم درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی کشور، ضریب پیشیبانی با عدد پنج و کمتر از آن شروع بحران مالی برای سازمان خواهد بود که اکنون ضریب پشتیبانی سازمان در سطح کشور زیر عدد پنج است.

وی در ادامه گفت: پارسال شمار بیمه‌شدگان اصلی و فرعی به همراه خانواده‌هایشان در شهرستان‌های زیر پوشش این دستگاه خدماتی، با افزایش هفت و هشت صدم درصدی به ۱۴۲ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

شریفی‌مند همچنین افزود: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در تربت حیدریه نیز با افزایش ۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۴۴ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

رییس تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌‎حیدریه تعداد مستمری بگیران اصلی این شهرستان در سال گذشته را با افزایش ۸.۷ درصدی نسبت به سال قبل آن ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر عنوان کرد و افزود: شمار بیمه‌شدگان تبعی در تربت حیدریه با رشد ۱۰ درصدی به ۸۷ هزار و ۹۹ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: حوزه تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، رشتخوار و زاوه را در بر می‌گیرد.

شریفی مند ادامه داد: یکی از مزیت‌های مهم این منطقه برای بیمه‌شدگان وجود بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه است، زیرا دیگر شهرستان‌های واقع در نیمه جنوبی خراسان رضوی از چنین امکانی برخوردار نیستند.

به گفته وی، بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در مراجعه به بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه بطور مستقیم و رایگان از تمام خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده می‌کنند.

حدود ۴۰۰ هزار نفر ساکنان چهار شهرستان زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه در مرکز و جنوب خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه قرار دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟