Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه شب در حاشیه زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) گفت: برای مقابله با تمامی بحران‌ها همچون سیل و زمین لرزه راهکار‌هایی وجود دارد، اما در بحران کرونا به دلیل غیر قابل مشاهده بودن ویروس، بهترین راهکار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افود: مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش موثری در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا دارد، باید به عنوان یک تکلیف شرعی ضمن مراقبت از خود از سلامت دیگران نیز محافظت نماییم.

وزیر بهداشت با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات بسیار موثر آستان قدس رضوی ادامه داد: اقدامات آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بطور کامل قابل مشاهده است، اما نکته‌ای که بسیار مهم است همکاری بیشتر مردم در این زمینه است که می‌توان با افزایش برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای زائران رضوی، نسبت به آن اقدام کرد.

عین اللهی با تاکید بر انجام واکسیناسیون بر اساس فراخوان‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و مشارکت مردم در این زمینه بیان کرد: برای تمامی افراد پس از دریافت ۲ مرحله واکسن، کارت‌های واکسیناسیون صادر می‌شود بنابراین لازم است همگان بر اساس فراخوان نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید

وزیر بهداشت وضعیت بیماران کرونایی در مشهد را بررسی کرد

سیدمحمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با قدردانی از همکاری آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در کنار اقدامات موثر بهداشتی در بارگاه منور امام هشتم (ع) از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون اقدامات مهمی را در راستای کمک به حوزه درمان و دانشگاه داشته است و آخرین اقدام نیز اهدای ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی این دانشگاه برای مقابله با بحران کرونا بوده است.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هماهنگی بسیار خوبی میان سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از جمله استانداری، شهرداری، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج جامعه پزشکی شکل گرفت و این امر موجب شد در حال حاضر شرایط مشهد از بسیاری از استان‌های کشور در خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا بهتر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه شب در نخستین سفر خود پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، برای زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: در راستای اجرای طرح کشوری مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ بازدید بهداشتی انجام شد.
 
حامد سلیمانی افزود: پیرو بازدیدهای بهداشتی از مراکز توزیع و فروش موادغذائی قریب به ۳ تن مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و معدوم شد. همچنین تعداد ۵۴۷ مورد اخطاریه و معرفی به مراجع قضایی صادر شد.
 
 وی بیان کرد: ۵۷ مورد نمونه‌برداری موادغذایی، ۱۱ مورد پلمب مراکز متخلف بهداشتی، ۲۱۰۶ مورد سنجش با وسایل اندازه گیری پرتابل بازرسی، ۱۸۴۲ مورد کلرسنجی، ۱۳۰ مورد نمونه‌برداری میکربی آب آشامیدنی و ۱۱۰ مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ اسفند امسال توسط کارشناسان بهداشت محیط زبرخان انجام شد.

دیگر خبرها

  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد