Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:41:44 GMT

شکایت ۷ مامور پلیس کنگره آمریکا از ترامپ

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۷۱۸۹

شکایت ۷ مامور پلیس کنگره آمریکا از ترامپ

هفت مامور پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور به دلیل تحریک گروه‌های راستگرای افراطی در حمله به ساختمان کنگره شکایت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، هفت مامور پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور شکایت کرده و وی را به تحریک راستگرایان افراطی برای حمله به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش ترامپ به انفجارهای کابل و کشته شدن 12 نیروی آمریکاییترامپ: افغانستان بزرگترین تحقیر سیاست خارجی در تاریخ آمریکا است

بر اساس این گزارش ماموران پلیس کنگره آمریکا شکایت خود را دادگاه فدرال واشنگتن دی سی مطرح و اعلام کرده اند که این حمله نتیجه ماه ها اظهارات و لفاظی های تند ترامپ بوده است.

دونالد ترامپ ماه ها ادعاهای زیادی را علیه سیستم انتخاباتی آمریکا و وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مطرح کرده بود.

این ماموران پلیس تاکید کرده اند که ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ، زمینه ساز اصلی حمله مرگبار گروه های راستگرای افراطی به ساختمان کنگره بوده است.

این تازه ترین شکایت مطرح شده از سوی گروه های غیرمدنی به شمار می رود تا ترامپ را در قبال اظهارات و رفتارهایش در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، پاسخگو کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ فردی که مقابل دادگاه ترامپ خودسوزی کرد

پلیس نیویورک اعلام کرد مردی که روز گذشته مقابل دادگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خود را به آتش کشید و وضعیت او «وخیم» اعلام شده بود، در پی جراحات شدید جان خود را از دست داد.

به گزارش سی‌بی‌اس، روز جمعه مردی به نام «ماکس آزارلو» اهل ایالت فلوریدا، مقابل دادگاهی که ترامپ در آن به اتهام پرداخت حق‌السکوت محاکمه می‌شد، خود را به آتش کشید. 

در جریان این حادثه، آزارلو برگه‌هایی نامشخص را به هوا پرتاب کرد، لباس‌هایش را به مواد پاک کننده الکلی اشتعال‌زا آغشته کرد و سپس اقدام به خودسوزی نمود.

پلیس پیشتر گفته بود که او به عنوان یک نظریه‌پرداز توطئه شناخته می‌شود.

ترامپ، اولین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که پرونده‌های کیفری دارد. او در روز‌های گذشته به دلیل پرونده پرداخت حق‌السکوت در نیویورک در حال محاکمه بوده است.

بسیاری از افسران پلیس در روز جمعه به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی گسترده امنیتی برای اطمینان از ایمنی دادگاه در صحنه حضور داشتند. روزنامه‌نگاران از سراسر جهان نیز بیرون دادگاه منتظر بودند و برخی از آنها خودسوزی آزارلو را به طور زنده روی آنتن نشان دادند.

در پی این حادثه مقامات اعلام کردند که در حال بررسی پروتکل‌های امنیتی هستند و در نظر دارند دسترسی به پارکی که آزارلو خود را در آن به آتش کشید، ببندند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • افراد مسلح در غرب پاکستان ۷ مامور گمرک را کشتند
  • تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • مرگ فردی که مقابل دادگاه ترامپ خودسوزی کرد