Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حسین سلمانی در حاشیه جلسه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بالغ بر ۷۷ نفر بورسیه مقطع دکتری که از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه معرفی و ۲۷ نفر پس از طی مراحل جذب با مرتبه علمی استادیاری در این دانشگاه استخدام شده و۲۸ مورد دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد معرفی شدگان بورسیه مقطع دکتری وزارت علوم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور پذیرفته شده‌اند افزود: همچنین فرآیند بررسی صلاحیت علمی و توانایی‌های آموزشی این معرفی شدگان با شاخص‌هایی مشابه شرکت‌کنندگان فراخوان‌های جذب صورت می‌پذیرد.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم واجدین شرایط را به منظور تسریع فرآیند جایابی همزمان به چند دانشگاه معرفی می‌کند و به همین دلیل تعدادی از مشمولین در این دانشگاه به دلایل شخصی مؤسسات دیگری را برای همکاری انتخاب کرده‌اند اظهار داشت: در صورتی فارغ التحصیلان بورسیه وزارت علوم در مقطع دکتری در رشته‌های دایر دانشگاه واجد شرایط علمی و عمومی متقاضی به جذب در واحدهای آموزشی این دانشگاه خصوصاً در استان‌های کمتر برخوردار است که دانشگاه آمادگی تسهیل و تسریع فرآیند ارزیابی و جذب معرفی شدگان را داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطر نشان کرد: عموماً تولید علم و انتشار مقاله از نتایج پایان نامه‌ها و پروژه‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی صورت می‌پذیرد که با توجه به اهداف و مأموریت‌های دانشگاه‌های مهارت محور از ایده یک پژوهش تا انتشار نتایج توسط خود عضو هیئت علمی این دانشگاه صورت می‌پذیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها عنوان کرد: علاوه بر موارد یکسان و مشترک، نظارت و نگهداری از تجهیزات بیش از ۳۰۰۰ کارگاه و آزمایشگاه، تدریس دوسوم از دروس مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت عملی، کسب امتیازهای لازم در آزمون فنوحر (آزمون سنجش شایستگی تدریس دروس عملی)، همکاری فعال در بازنگری سرفصل‌های درسی از دیگر وجوه تمایز کادر آموزشی این دانشگاه با سایر مؤسسات آموزش عالی کشور و جهاد علمی در راستای گسترش آموزش عالی مهارتی است.

کد خبر 5290210 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای بورسیه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی اطلاعیه دوره دکتری پذیرش بدون آزمون پایان نامه دانشگاه فنی و حرفه ای معرفی شدگان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد

تفاهم‌نامه بورسیه صنعتی با حضور رؤسای بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف رفع برخی از مشکلات این استان در دو حوزه اشتغال و فناوری منعقد شد.

به گزارش ایسنا، لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، در این نشست هدف اصلی بورسیه صنعتی را تربیت نیروی متخصص با تضمین آینده شغلی دانست و ضمن تشکر از واحدهای اقتصادی مشارکت‌کننده، اظهار امیدواری کرد که با همکاری بنیاد نخبگان استان و سازمان صمت، این طرح بتواند بخش عمده‌ای از مشکلات استان را به‌ویژه در دو حوزه اشتغال و فناوری رفع کند.

دکتر سیدجواد حسینی واشان، معاون دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به فرایند بورسیه صنعتی در استان خراسان جنوبی، افزود: فرآیند اجرای این طرح از اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز و در مرحله اول ۱۵۰ نیاز اعلام شد. در مرحله بعد هم ۸۰ سهمیه در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲۵۰ نفر به دانشگاه معرفی شدند که پس از طی مراحل مصاحبه با داوطلبان، در نهایت تعداد ۵ نفر دانشجو به عنوان بورسیه نهایی دانشگاه بیرجند معرفی شدند.

حسینی واشان خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ قرارداد اولیه توسط بنیاد نخبگان خراسان جنوبی و برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌ها جهت رسیدن به تفاهم مشترک در این زمینه، در نهایت قراردادها برای امضا به شرکت‌ها ارسال شد.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در پایان، قراردادهای بورسیه صنعتی بین سه طرف امضا و مبادله شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسی در اردیبهشت‌
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد
  • کیومرث هاشمی: استعدادهای برتر بورسیه می‌شوند
  • هاشمی: استعدادهای برتر ورزش بورسیه می‌شوند