Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آمریکایی از تدوین بندهای استیضاح وزیر امور خارجه این کشور از سوی دو تن از نمایندگان حزب جمهوری‌خوان در مجلس نمایندگان آمریکا خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن تایمز جمعه شب به وقت تهران گزارش داد که دو تن از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت بایدن را تدوین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش واشنگتن تایمز، «رالف نورمن» نماینده ایالت کارولینای جنوبی و «اندی هریس» نماینده ایالت مریلند قطعنامه‌ای را تنظیم کرده‌اند که در  آن به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده است که آنتونی بلینکن را به دلیل «جرایم سنگین و تخطی از قوانین» استیضاح کند.

این دو نماینده جمهوری‌خواه در قطعنامه پیشنهادی خود تأکید کرده‌اند که اشتباهات غیرقابل بخشش بلینکن منجر به جان باختن نظامیان آمریکایی در انفجار روز گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل شده و وضعیت بدی را برای آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی رقم زده است.

اندی هریس نماینده جمهوری‌خواه ایالت مریلند در بیانیه‌ای تأکید کرد: «ناکامی کامل و مطلق در مدیریت این فاجعه قابل اجتناب نشان می‌دهد که وی فرد نامناسبی برای اداره امور است و من امیدوارم که همکارانم برای برکنار کردن او با من همراه شوند.»

روز گذشته دست‌کم 13 نظامی آمریکایی در جریان یک انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل کشته و 15 نظامی دیگر زخمی شدند.

2 سناتور آمریکایی خواستار استعفای بایدن شدندنشست بایدن و اعضای تیم امنیت ملی دولت آمریکا درباره تحولات افغانستانبایدن: نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیمتعداد نظامیان آمریکایی کشته شده در انفجارهای کابل به 13 نفر رسیدواکنش ترامپ به انفجارهای کابل و کشته شدن 12 نیروی آمریکایی

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان انفجار تروریستی در کابل کنگره آمریکا اخبار آمریکا اخبار افغانستان انفجار تروریستی در کابل کنگره آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

کد خبر 841017 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد
  • نماینده تهران: از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام