Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@21:21:20 GMT

شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کردستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۰۵۹

شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کردستان افزایش یافت

محمدابراهیم زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای سنندج ، بیجار، دهگلان، کامیاران، مریوان، سقز و قروه در وضعیت قرمز، دیواندره و بانه در وضعیت نارنجی  و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و موج پنجم سنگین تر از موجهای قبلی در حال گسترش در استان است و اگر همراهی و تعامل مردم نباشد، وضعیت بسیار بدتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به شکننده بودن وضعیت استان و نیز تکمیل ظرفیت بیمارستانها، از صاحبان اصناف و مشاغل و عموم مردم خواست تا برای جلوگیری از چرخه بیماری، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

زارعی با بیان اینکه هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی است اضافه کرد: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است که این محدودیت ها بر اساس مصوبه ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در تمامی ادارات ارائه خدمت به ارباب رجوع منوط به زدن‌ماسک است یادآور شد: نگهبانان ورودی ادارات، موظف به کنترل ارباب رجوع برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

وی  با بیان اینکه محدودیت‌های تردد کرونایی به وضعیت قبل از  ۲۵ مرداد برمی‌گردد، افزود: تردد از شهرهای قرمز و نارنجی همچنان نیازمند مجوز تردد بوده و منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به قوت خود باقی است.

وی گفت: در شهرهای قرمز دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریتهای اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسوول استانی می توانند نسبت به کاهش تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام کنند ولی این کاهش نباید منجر به خللی در ارائه خدمات شود.

زارعی افزود: این وضعیت در شهرهای نارنجی تا یک سوم کارکنان است و در شهرهای با وضعیت زرد ۱۰۰ درصد کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریتهای اساسی و مدیریت شهری و دیگر ادارات دو سوم آنان حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: پذیرایی رستورانها و قهوه خانه ها از مشتریان در فضای بسته ممنوع است و این مشاغل فقط باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند، در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: سالنهای سینما و تئاتر، پاساژ و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، شهر بازی و نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی نیز همچنان تعطیل خواهد بود.

زارعی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر مبتلایان و نیز کمک به کادر درمان برای رسیدگی مطلوب به بیماران، از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و دورهمی خودداری کنند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۵ شهریور، ۴۳۸بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۸۶۸بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که  ۸۸ بیمار مبتلا  در بخش ویژه (آی سی یو) تحت مراقتبهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر چمعه در کردستان یک هزار و ۴۷۳ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کرونا کردستان محمد ابراهیم زارعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان کرونا کردستان محدودیت های کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت آلوده قرار ندارد و هوای ۲۴ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز هیچیک از شهرها در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد، به طوری که روز گذشته هوای کلان‌شهر قزوین در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در هیچکدام از کلان‌شهرها در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار ندارد، اما روز گذشته شهر شهرکرد بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

قابل توجه است که امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۵۵، ارومیه با شاخص ۵۲، اصفهان با شاخص ۵۷، کرج با شاخص ۸۰، تهران با شاخص ۸۷، مشهد با شاخص ۷۶، بجنورد با شاخص ۶۳، اهواز با شاخص ۶۲، زنجان با شاخص ۷۸، سمنان با شاخص ۵۱، قزوین با شاخص ۷۳، قم با شاخص ۷۲، کرمانشاه با شاخص ۵۶، رشت با شاخص ۵۴، اراک با شاخص ۷۷ و همدان با شاخص ۶۳، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وهشتم فروردین، شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، تهران، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قم، کرمانشاه، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس شاخص کیفیت هوا امروز در شهرهای بوشهر با شاخص ۳۴، شهرکرد با شاخص ۴۹، بیرجند با شاخص ۴۰، زاهدان با شاخص ۴۴، سنندج با شاخص ۳۴، کرمان با شاخص ۴۸، یاسوج با شاخص ۴۱ و یزد با شاخص ۳۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته کلان‌شهرهای ارومیه، بوشهر، بیرجند، زاهدان، سنندج، کرمان، رشت و یزد، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۳ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745354

دیگر خبرها

  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • پاک‌ترین هوا سهم بوشهر و سنندج است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • زارعی: رژیم اسرائیل برای اقدام علیه ایران محدودیت زیادی دارد
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی