Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:29:16 GMT

اسلام وجه مشترک و نقطه وفاق همه ادیان آسمانی است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۳۸۳۴

اسلام وجه مشترک و نقطه وفاق همه ادیان آسمانی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان، اوا دی ویترای – مایروویچ Eva de Vitray-Meyerovitch پزشک فرانسوی اسلام شناس و محقق در مرکز ملی تحقیقات علمی بود.

وی که در سال ۱۹۵۰ مسلمان شد روشنفکری برجسته و مترجم معروفی است که در زمان حیات خود مجموع چهل کتاب و مقاله‌های متعدد منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین پژوهشگر و کارشناس آثار محمد اقبال لاهوری بوده است در واقع اوا دی ویترای به گفته خودش اسلام را از طریق کتاب‌های متفکر و شاعر پاکستانی محمد اقبال لاهوری و مولانا کشف کرد.

در سال ۱۹۶۸ اوا از پایان نامه دکتری خود در دانشگاه پاریس در زمینه موضوعات عرفانی درباره آثار مولانا دفاع کرد. او از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ در دانشگاه الازهر قاهره تدریس کرد. در سال ۱۹۷۱ مکه و مدینه را زیارت کرد. از سال ۱۹۷۲ تا زمان مرگش او ترجمه‌هایی از نوشته‌های مولانا را منتشر می‌کرد. در سال ۱۹۹۰ ترجمه مثنوی رومی اثری عظیم از مولانا را در ۱۷۰۰ صفحه برای اولین بار به زبان فرانسه ترجمه و منتشر کرد.

در میان نوشته‌ها و آثاری که خانم اوا دی ویترای داشته است به مسلمان شدنش بارها اشاره کرده و این نقل قول او درباره اسلام و مسلمان شدن خودش جالب توجه است که همیشه می‌گفت باید در عین مسلمانی به سایر ادیان الهی هم احترام بگذاریم وی گفته بود: در دین اسلام مسلمانان موظف هستند تا همه ادیان الهی و پیامبران پیشین را به رسمیت بشناسند و محترم بشمارند. اسلام وجه مشترک و نقطه وفاق همه ادیان آسمانی است. ما تنها به اسلام نمی‌گراییم بلکه ما به دینی وارد شده ایم که تکمیل کننده همه ادیان دیگر است و به آنها توجه دارد.

کد خبر 5288967

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه مولوی جهان اسلام علامه اقبال لاهوری محرم 1400 حسینیه مهر قرآن کریم فعالیت های قرآنی محمدرضا حکیمی قرآن عاشورا امام حسین ع جهان اسلام سازمان تبلیغات اسلامی درگذشت چهره ها مساجد علیرضا پناهیان آستان قدس رضوی همه ادیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید پرویز اسفندیاری آسمانی شد

علی اسفندیاری پدر شهید پرویز اسفندیاری دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید پرویز اسفندیاری، بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۵۰ در شهر تهران به دنیا آمد، پدرش علی، کارگری می‌کرد و مادرش آسیه نام داشت.

این شهید گرانقدر که دانش‌آموز سوم راهنمایی بود، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و چهارم دی ۱۳۶۵ در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید.

پیکر شهید اسفندیاری مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای شهر قزوین به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • پدر شهید پرویز اسفندیاری آسمانی شد
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • اکران «مست عشق» به تعویق افتاد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد