Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی صبح شنبه در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: ارومیه به همراه ماکو، شوط، پلدشت، سلماس، چایپاره، چالدران و خوی در شمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی هفته گذشته شهرستان پیرانشهر وضعیت نارنجی داشت که با بررسی‌های جدید صورت گرفته، وضعیت آن شهر نیز قرمز شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته، ۲۰۳۰ تن در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۴۰۹ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

آقازاده اظهار کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۰۳۵ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۳۴ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۲ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۷۷ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، افزود: در این مدت ۳۰ بیمار شامل ارومیه ۱۳ بیمار، خوی ۵ تن، میاندوآب ۳ بیمار، مهاباد و تکاب هریک دو نفر، ودر هریک از شهرستان‌های بوکان، چایپاره، سلماس، شوط، و نقده یک نفر جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۵۴۱۳ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲۳۰ هزار و ۱۱۲ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کد خبر 5290860

منبع: مهر

کلیدواژه: علی مصطفوی استانداری آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان خراسان رضوی محرم 1400 آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز

آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر آغاز شده و در حال حاضر به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس تبدیل شده است.

بنا بر آخرین داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور ، غلظت آلاینده ها در خرمشهر ۱۴۸ میکروگرم بر متر مکعب است و تنها با افژایش ۲ میکروگرمی به وضعیت قرمز خواهد رسید که برای تمام افراد ناسالم است.

از گروه های حساس و بیماران زمینه ای و سالمندان خواسته شده از خروج غیرضروری بپرهیزند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه