Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر سرپرست اتحادیه ابزارو یراق ومصالح ساختمانی و مشاوران املاک گناوه گفت: مردم فقط قراردادهای ممهور به هولوگرام را از مشاوران املاک بخواهند.

محمود دشتی در خصوص بحث هولوگرام بودن قراردادها اظهار کرد: در بسیاری از شهرها از سال‌ها قبل اقدام به انجام قراردادهای هولوگرامی کردند، اما در بندر گناوه به دلیل ناآگاهی برخی از مشاورین املاک چندین سال این موضوع به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به‌تازگی به دلیل بالا بودن مشکلات و تخلفات بحث قراردادهای هولوگرامی را اجرا کردیم، افزود: از ماه‌های اول سال ۹۸ تا ۹۹ در بندر گناوه استارت سامانه اطلاعات املاک و قراردادهای پرینتی و هولوگرامی زده شد. اما به دلیل همکاری نکردن مشاورین املاک این امر به صورت سراسری اجرا نشد.

سرپرست اتحادیه ابزارو یراق ومصالح ساختمانی و مشاورین املاک گناوه گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ مشاور املاک در سامانه ایرانیان اصناف عضو داریم که از این تعداد تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران صنف به بحث هولوگرام تجهیز شده‌اند. اما تعداد محدود از این مشاورین املاک مبادرت به ثبت قرارداد در سامانه املاک ایرانیان نکرده‌اند.

دشتی به مردم توصیه کرد تا برای انعقاد قرارداد از بنگاه‌هایی استفاده کنند که مجهز به ثبت قراردادها به صورت هولوگرامی باشند، چرا که مشاوران املاکی که مجهز به این سیستم هستند جزو واحدهای معتبر، مجاز و دارای پروانه محسوب می‌شوند که از هر حیث مورد اعتماد اتحادیه و سازمان صنعت و معدن هستند.

وی بیان کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که تا کنون به هر دلیلی برای مجهز شدن به این سیستم ثبت نام نکرده‌اند اگر قصد ادامه شغل را دارند باید در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست مشاورین املاک از مزایای این نوع قرارداد به جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین فرار از دیون اشاره کرد و گفت: این نوع قرارداد آنلاین و به روز عمل می‌کند.

به گفته دشتی این نوع قرارداد هیچ‌گونه هزینه اضافی ندارد و همان تعرفه و حق کمیسیون در قراردادهای عادی از آن‌ها دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های پیگیری‌های قطعی تخلفات از این به بعد قراردادهای هولوگرامی است، خاطرنشان کرد: قراردادها زمانی که هولوگرامی باشد در سامانه ثبت و مالکیت شخص احراز می‌شود و به این ترتیب ۷۰ تا ۸۰ درصد از جرایم و نوشتن قراردادهای غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

سرپرست مشاورین املاک بار دیگر بر هولوگرامی کردن بنگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اگر مردم قراردادها را در جایی که مجهز به این سیستم نباشد منعقد کنند عواقب کار بر عهده خودشان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشاور املاک سازمان صنعت و معدن هولوگرام بندر گناوه گناوه مشاوران املاک مشاورین املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

سید مهدی قویدل گفت: با هدف اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحد‌های صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز ۱۷ دوره ۳۲ ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره ها، آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و... می‌باشد، در خصوص آمار شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی بیان داشت: تعداد  شرکت کنندگان در دوره‌های  آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه  املاک و خودرو، هزار و ۳۰۳ نفر بوده است که تعداد ۷۴۰ نفر از پذیرفته شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که برای صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان افزود: طی ۲ سال گذشته  و با هدف نظارت از واحد‌های صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل: تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از ۲۰۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که تعداد ۶۵ واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است