Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سعیده بهادرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر خانواده‌ها چند سال متوالی از ثبت نام فرزندشان خودداری کنند علاوه بر محروم کردن او از حق قانونی، مجبور هستند پس از سن ۹ سالگی، فرزند پایه اولی خود را در مدارس روستایی ثبت نام کنند.

وی از تمدید مهلت ثبت نام دانش آموزان تا پایان شهریور خبر داد و گفت: این بدین معنا نیست که خانواده‌ها ثبت نام را تا ۳۱ شهریور به تاخیر بیندازند چرا که روند ثبت نام و دریافت کتاب نیز زمانبر بوده و باید هر چه سریعتر برای ثبت نام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا انجام می‌گیرد و دانش آموزان کلاس اول باید حتما در مرکز سنجش سلامت وآمادگی جسمانی حضور یافته تا ثبت نام آنها قطعی شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد دانش آموزانی که سال گذشته به صورت مجازی تحصیل را آغاز کردند و همراهی خانواده ها را داشتند، خواندن و نوشتن را تا حد قابل قبولی فرا گرفته اند.

وی با اشاره به لزوم ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در سامانه سیدا اظهار داشت: علاوه بر مراکز موجود پیش دبستانی، از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ،به مدارس دولتی که مجوز پیش دبستانی دارند، اجازه داده شده است تا کلاس‌های پیش دبستانی را در شیفت بعداز ظهر مدارس ابتدایی دایر کنند که این مساله سبب کاهش هزینه خانواده‌ها نیز می شود.

در سال تحصیلی گذشته ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه تحصیل می کردند. 

برچسب‌ها یزد وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان یزد وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد

 رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر غیرممکن بودن لو رفتن سئوالات آزمون‌ها گفت: سئوالات به صورت رمزگذاری شده تا چند دقیقه قبل از شروع آزمون‌ها به رئیس شعبات داده می‌شود.

به گزارش تسنیم، محسن زارعی امشب در شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با قدردانی از پاسخ اخیر سپاه به صهیونیست‌ها اظهار داشت: عملیات شجاعانه و غرورآفرین سپاه پاسداران به جهانیان نشان داد که ایران برای احقاق حق خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این عملیات شجاعانه، درس بزرگی برای همه ما جهت پیشبرد برنامه‌ها با همین سیاق بود، افزود: آزمون‌های نهایی و نظام سنجش در سنوات گذشته به شیوه‌ای غلط برگزار می‌شد چرا که دانش آموزان را بیشتر به سمت حافظه‌محوری سوق می‌داد که این روند ممکن بود در درون نظام آموزشی آسیب بزرگی ایجاد کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اصلاح این ساختار غلط در سال گذشته، گفت: به منظور ارتقاء کیفیت نظام آموزش و پرورش در سال 1402 سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی ملاک قرار داده شد و به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به 60 درصد رسیده است.

برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک، تا سال 1407

وی با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال 1407 استاندارد می‌شوند، عنوان کرد: راستا تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

زارعی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر غیرممکن بودن لو رفتن سئوالات آزمون‌ها تصریح کرد: سوالات به صورت رمزگذاری شده تا چند دقیقه قبل از شروع آزمون‌ها به رئیس شعبات داده می‌شود و بازگشایی این رمز‌ها برای سایر افراد غیرممکن بوده اما آنچه قابل انتشار است این است که افراد حاضر در جلسه آزمون از طریق ابزارهای مختلف این سوالات را به بیرون ارسال کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال حدود 100 عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری آن‌ها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.

شرکت یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در آزمون‌هایی نهایی

زارعی وجود اطلاعات کافی از وضعیت موجود برای دست‌یابی به ارتقای امنیت و کیفیت برگزاری آزمون‌های سنجش را ضروری خواند و عنوان کرد: تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی می‌تواند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مناسب برای هر استان و منطقه‌ای تاثیر بسزایی داشته باشد، اما در کل نمی‌توانیم برای کل کشور یک نسخه واحد در راستای ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش بپیچیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریبا یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم درگیر خواهند بود، ابراز داشت: ایجاد امنیت روانی جامعه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ آنها در اولویت ما قرار دارد و در صدد ایجاد فضایی آرام و امن برای آنان هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پاسخ وزارت آموزش و پرورش به خبر" ۳۰ هزار معلم بازنشسته، ۸ ماه است حقوق نگرفته اند" فعالیت 110 مدرسه تک‌دانش‌آموزی در کشور

دیگر خبرها

  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه