Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، روح الله عباس‌پور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا ارائه کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار با برشمردن شاخص‌های لازم برای ارتقای دانشگاه‌ها و تشریح مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش در سال ۱۳۹۴ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن استقبال از گزارش ارائه شده توسط عباس‌پور، مقرر کرد نمایندگانی از ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، گزارش جامعی از وضعیت این مرکز ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دکتر عاملی تاکید کرد: هدف از طرح ساماندهی ضعیف شدن هیچ واحد آموزشی در کشور نیست، بلکه استفاده بهینه و ماموریت‌گرا مبنای تصمیم‌گیری‌های جدید بوده است. مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا شاخص‌های اولیه یک دانشگاه مستقل را دارد، در عین حال نیازمند تقویت و ارتقا زیرساخت‌ها و اعضا هیئت علمی است.

وی تصریح کرد: فعلاً تصمیم قطعی در خصوص الحاق این مرکز مهم آموزش عالی کشور به دانشگاه بین‌المللی قزوین اتخاذ نشده است و تصمیم‌گیری نهایی به فاز دوم طرح ساماندهی منتقل شده است.

براساس سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران، نظام آموزش عالی شامل ۱۰ کلان منطقه از نظر آمایش سرزمینی است که براساس قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اجرای بند ۷۸ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور، بندهای ۲ و ۵ سیاست‌های کلی نظام علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شاخص‌های چشم اندازی نقشه جامع علمی کشور مرتبط با آمایش آموزش عالی و راهبردهای کلان «نقشه جامع علمی کشور» و سیاست‌های اجرایی مصوب ذیل آن و همچنین توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر، توزیع مأموریت آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز، استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای، کاهش تمرکز و جلوگیری از تجمع امکانات، مشارکت دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری و موضوعات ملی و فرااستانی، وزارت علوم موظف به ساماندهی دانشگاه‌ها بوده است.

مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش عالی تخصصی فنی و مهندسی دولتی استان قزوین می‌باشد که در شهرستان بوئین زهرا واقع گردیده است. مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به عنوان دومین مرکز آموزش عالی دولتی زیرمجموعه آموزش عالی پس از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با مأموریت یک دانشگاه ماموریت‌گرای فنی و مهندسی و صنعتی با توجه به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر وجود یک دانشگاه فنی مهندسی در هر یک از استان‌های کشور، در سال ۱۳۹۰ و در یکی از قطب‌های صنعت و صادرات کشور یعنی استان قزوین، راه اندازی گردید.

کد خبر 5291116 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ساماندهی آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای پایان نامه منصور غلامی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی دانشجویان تصویب رشته دانشگاه علم و صنعت انتخاب رشته دانشگاه تربیت مدرس شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم