Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در موج پنجم شیوع ویروس کرونا تعداد بیماران بسیار زیاد و پذیرش آنان خارج از توان مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی افزود:‌ البته قبل از شیوع موج پنجم ویروس کرونا، حدود یک ماه پیش، احتمال رسیدن این روزها سخت، مواجه شدن با کمبود دارو و تجهیزات و همچنین ماندن بیماران پشت درهای بسته، برای نخستین بار پیش‌بینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی تصریح کرد: هنوز با کمبود جدی دارو و سِرُم در چهارمحال و بختیاری مواجه نشده‌ایم اما شرکت‌های دارویی کشور ترجیح می‌دهند در این دوران، اقلام خود را به‌صورت نقدی به‌فروش برسانند.

وی یادآور شد: البته هم‌اینک در یک‌سری داروهای خاص که مصرف آن‌ها در کشور زیاد و چند برابر شده مانند توسیلیزوماب (Tocilizumab) یا اکتمرا (Actemra)، آی. وی. آی. جی IVIG (intravenous immunoglobulin)، انوکساپارین (Enoxaparin) که سهمیه‌بندی است و تعدادی از سرم‌هایی که تولید داخل هستند،‌ مشکل و کمبود داریم و به سختی تهیه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کمبود احتمالی دارو و تجهیزات مرتبط با ویروس کرونا ،باعث ایجاد بحران در روند درمان و مقابله با بیماری کووید ۱۹ خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت در اعتبارات نقدی گفت: حتی در صورت فراوانی وجه نقد و تولید بالای دارو نیز، مصرف در سطح کشور و استان‌ها آن‌قدر زیاد شده که انبارهای نگهداری دارو به سرعت خالی می‌شود ولی خوشبختانه تا این لحظه،مساله دارو در چهارمحال و بختیاری مدیریت و اداره شده است.

رحمانی تاکید کرد: شایعه‌ها برای درمان ویروس کرونا به‌گونه‌ای شده که اگر یک دارو به‌درستی و یا حتی اشتباه برای درمان بیماری کووید ۱۹ از سوی فضای مجازی، منابع غیررسمی و افراد غیرعلمی مطرح شود، همان دارو کمیاب می‌شود.

وی افزود: در این صورت افراد سودجو و دلالانی نیز وارد بازار آن دارو می‌شوند و روند توزیع همان دارو را با قیمت‌های بسیار بالا در دست می‌گیرند و داروی مربوطه در بازار عادی کمیاب می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرهای شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

برچسب‌ها کرونا چارمحال و بختیاری داروهای کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا چارمحال و بختیاری داروهای کرونا کرونا چارمحال و بختیاری داروهای کرونا چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن گلریزان در بروجن

آقای صیادی رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: به‌همت نوع دوستان شهرستان بروجن، ۸ میلیارد ریال به‌منظور آزاد‌ی زندانیان جرائم غیر‌عمد در جشن گلریزان امسال جمع‌آوری و زمینه آزادی تعدادی از آن ها و بازگشت به خانواده فراهم شد. 

بیشتر بخوانید

چشم انتظاری ۶۵ زندانی جرایم غیرعمد چهارمحال و بختیاری برای کمک خیران

وی افزود: هم‌اکنون ۱۷ زندانی جرائم غیر‌عمد در این شهرستان با ۲۲ میلیارد تومان بدهی، نیازمند کمک‌های مردمی جهت آزاد‌سازی می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری