Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار و رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به خروج پنج شهرستان استان از وضعیت قرمز کرونایی، بر ضرورت تداوم اجرای طرح جامع محدودیت‌های هوشمند متناسب با تغییر رنگ‌بندی‌ها و نیز تسریع در تزریق دُز دوم واکسن مشمولان تأکید کرد و مشارکت خیران و گروه‌های جهادی در تأمین نیازمندی‎‌های بیماران را امیدوارکننده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدان والامقام رجایی و باهنر؛ به آخرین وضعیت رنگ بندی های اعلام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: پنج شهرستان گیلان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده و هم اینک رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر در شرایط نارنجی قرار دارند و متناسب با این وضعیت، مدیریت محدودیت‌های هوشمند اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه به واسطه برقراری محدودیت های کرونایی هم در بخش فعالیت اصناف و هم تردد بین استانی، شاهد تأثیر مثبت آن بوده ایم، افزود: باتوجه به شکننده بودن شرایط ، انتظار است با استمرار رعایت توصیه های مراقبتی از سوی مردم، روند بهبود شرایط تداوم یافته و شمار بیماران و مبتلایان، روز به روز کاهش یابد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به کاهش ۲۰ درصدی تعداد بیماران بستری‌ در بیمارستانی و نیز سیر نزولی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز تشخیصی‌ و درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: این سیر نزولی در سایه همکاری مردم، مشارکت اصناف، تلاش کادر درمان بیمارستان‌های دولتی، تأمین اجتماعی و غیردولتی، فرمانداران، شهرداران، کمیته‌های ستاد استانی و شهرستانی، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، هلال احمر، صمت و شرکت‌های تولیدکننده اکسیژن است.

وی با یادآوری چند باره اهمیت مراعات پروتکل‌ها و نقش مهم این امر در قطع زنجیره انتقال ویروس، خواستار توجه بیشتر هم‌استانی‌ها به موضوع یادشده و در عین حال؛ استمرار نظارت های جدی بر رعایت محدودیت های کرونایی توسط اصناف شد.

وی به جلسه گذشته ستاد استانی مدیریت کرونا و تأکید بر ضرورت چاره اندیشی فوری برای معطل نشدن مردم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، عدم شکل گیری تجمعات انسانی و صف‌های طولانی خودرویی اشاره کرد و گفت: طبق گزارش های رسیده، وضعیت بهتر شده و شاهد رضایت نسبی مردم بوده ایم که انتظار دارم رضایت کامل شهروندان جلب شود.

دکتر زارع لزوم تلاش برای افزایش میزان دسترسی به واکسن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اولویت تزریق واکسن با دوز دوم باشد تا در مدت مقرر، نگرانی برای مردم ایجاد نشود.

وی مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجیان به ویژه در تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن را بسیار اثرگذار دانست و خواستار استمرار چنین حرکت‌های امیدوارکننده‌ای شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم استمرار آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی‌ها در جهت تداوم مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها تأکید کرد.

وی همچنین تصریح آیت الله دکتر رئیسی رئیس محترم جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم مبنی بر اینکه مقابله با کرونا اولویت مهم دولت را یادآور شد و گفت: متناسب با این رویکرد شفاف، راهبرد یادشده نیز در استان گیلان با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، سیره آنان را الگوی جامع مدیریتی برای خدمت به مردم در نظامی دانست که مردم در آن جامعه، ولی نعمت هستند و گفت: با تأسی از سلوک آن شهیدان والامقام که صرفاً در اندیشه خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور آنان بودند، بسیاری از دشواری‌های امروز، رفع می‌شود و شاهد گشایش های زیادی خواهیم بود.

دکتر زارع همچنین پنجم شهریورماه روز داروساز را به فعالان این عرصه تبریک گفت و از اقدامات ارزنده این قشر از جامعه پزشکی در دوره شیوع کرونا قدردانی کرد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا گروههای جهادی وضعیت قرمز کرونایی استاندار گیلان ستاد مدیریت کرونا گیلان رنگ بندی های کرونایی تزریق د ز دوم واکسن مشارکت خیران ستاد استانی مدیریت مدیریت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد