Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان به آخرین وضعیت رنگ بندی‌ها اشاره و بیان کرد: پنج شهرستان گیلان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر در شرایط نارنجی قرار دارند، افزود: متناسب با این وضعیت، مدیریت محدودیت‌های هوشمند اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به تأثیرات مثبت اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در استان، گفت: با توجه به شکننده بودن شرایط، همچنان نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

وی به کاهش ۲۰ درصدی تعداد بیماران بستری و سیر نزولی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز تشخیصی و درمانی اشاره و اضافه کرد: این معنا بهبود شرایط نیست بلکه شهروندان به ویژه اصناف باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

زارع با تأکید بر لزوم انجام اقدامات لازم برای کاهش توقف شهروندان در مراکز واکسیناسیون، تصریح کرد: میزان دسترسی به واکسن باید تسهیل شود.

وی مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجیان به ویژه در تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن را بسیار اثرگذار دانست و خواستار استمرار چنین حرکت‌های امیدوارکننده‌ای شد.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم استمرار آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی‌ها در جهت تداوم مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها تأکید کرد.

کد خبر 5291325

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ارسلان زارع پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی

امین افشار رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران، به مناسب روز جهانی هموفیلی به اهمیت برنامه پروفیلاکسی برای کودکان و ضرورت تامین مستمر دارو جهت جلوگیری از خونریزی در این بیماران تاکید کرد و گفت: مشکل آن است که نگاه جامعی به بیماران هموفیلی وجود ندارد. الگویی که در کشور‌های پیشرفته وجود دارد و از آن نیز نتیجه گرفته‌اند آن است که قبل از اینکه بیمار به آن دارو نیاز داشته باشد و خونریزی کند، سطح فاکتور را در بدن بالا می‌برند، دارو را دریافت می‌کند و روز بعد همچون افراد عادی می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را داشته باشد.

وی گفت: در صورت بی‌توجهی به سطح فاکتور در بدن این بیماران، فرد با کوچک‌ترین ضربه‌ای خونریزی می‌دهد و باید فاکتور و دارو مصرف کند و این موضوع بسیار برای سیستم درمانی هزینه‌بر است و در نهایت هم مفاصل بیمار از بین می‌رود.

وی با اشاره مجدد به اهمیت برنامه پروفیلاکسی بیماران هموفیلی و تلاش کانون هموفیلی برای مجاب کردن سیستم درمانی کشور برای اجرای آن، گفت: وزارت بهداشت، بیمه، بهزیستی و ... تنها بودجه و عملکرد خود را می‌بینند، اما اگر نگاه جامع وجود داشته باشد، دارو به موقع برسد، سازمان و غذا و دارو بخشی‌نگری نداشته باشد و بیمار به نقطه‌ای برسد که مفصل سالم داشته باشد، دیگر نیازی به تعویض مفصل در این بیماران نخواهد بود و دیگر نیازی نخواهد بود که دانشگاه‌ها فیزیوتراپی و توانبخشی داشته باشند، هزینه‌های بهزیستی کنترل می‌شود، از بیماری هموفیلی دیگر فشاری بر سیستم‌های بیمه‌ای وارد نمی‌شود و... . به همین دلیل دسترسی عادلانه به دارو‌های هموفیلی و پروفیلاکسی مسئله‌ای است که کانون هموفیلی‌ها به آن توجه بیشتری دارد.

رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران با تاکید بر اینکه بیشتر اعضای کانون از بیماران هموفیلی هستند، گفت: بنابراین ما می‌دانیم که نبود دارو چه تاثیری می‌تواند بر گذران زندگی داشته باشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران