Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:28:41 GMT

افت رتبه تهران در میان کلانشهرهای جهان به دلیل ضعف فاوا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۶۹۹۳

افت رتبه تهران در میان کلانشهرهای جهان به دلیل ضعف فاوا

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر قائمی، پس از استماع گزارش محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال سوم برنامه پنجساله سوم شهرداری قرار داریم، گفت: سوال این است که با توجه به اینکه شعار دوره پنجم تحقق شهر هوشمند بوده است میزان دستیابی پروژه شهر هوشمند را چه حدی ارزیابی می‌کنید و به چه حجمی از موافقیت رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رتبه شهر تهران در میان کلانشهرهای جهان از سال ۸۶ تا ۹۶ از ۱۷۶ به ۲۵ ارتقا یافت اما در این ۴ ساله گذشته رتبه تهران به شدت افت پیدا کرده و به زیر ۸۰ رسیده دلیل این افت که دلیل عمده این افت مربوط به حوزه فاوا است.

عضو شورای شهر تهران گفت: میزان مجاز قطعی سرویس‌ها در طول یکسال باید ۵ دقیقه باشد و در طول ۲ سال بیش از ۱۰ ساعت قطعی داشته است.

وی با انتقاد از روند ممیزی، ابراز داشت: این روند تغییر بنیادی کرده و به روال‌های قدیمی بازگشت.

قائمی از فرجود پرسید: چه مقدار از فرآیندهای شهرداری و تعامل با سایر سازمان‌ها موفق به ساده سازی فرایند و تسهیل امور به شهروندان شدید.

کد خبر 5291817 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر هوشمند شورای شهر تهران قوه قضاییه شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا دولت سیزدهم زندان اوین واکسن کرونا پلیس راهور بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان غلامحسین محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح

شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

کد خبر 6087345 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد