Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@01:14:03 GMT

تخیل‌پردازی کودک، و جهانی که شما نمی‌بینید (فیلم)

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۸۵۴۸

‍‍‍‍‍‍

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ مهرنوش خالقی ــ‌ پِنداشت یا پِنداره روایتی‌ست که در ذهن انسان پردازش شده و غالبا با واقعیت تفاوت دارد. تخیل‌پردازی به کودک امکان کشف و بازی در نقش‌های مختلف را می‌دهد. مانند این تجربه‌ی پرواز در نقش یک هواپیما. کودکان خیال‌پرداز از هوش سرشاری برخوردارند و با تخیل‌پردازی می‌توانند راه‌حل‌های جدیدی برای مسائل خود کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخیل‌پردازی بچه‌ها هنگام بازی افزایش می‌یابد. بچه‌ها از طریق تخیل‌پردازی می‌توانند از پس موقعیت‌های دشوار برآیند، خلاقیت به خرج دهند و بیان حسی و تنظیم هیجانی خود را افزایش دهند. کودکان با تخیل‌پردازی هنگام بازی، کنجکاوی و ماجراجویی بیشتری را تجربه می‌کنند و تمام این فرایندها به تقویت حافظه آنها نیز کمک می‌کند.

اما برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تخیل‌پردازی بیش از اندازه هم معایبی دارد. چراکه موجب قطع ارتباط کودک با دنیای پیرامونش می‌شود. این کودکان ممکن است به سختی تفاوت‌ میان تخیلات و دنیای واقعی‌ را متوجه شوند. به‌علاوه تخیل‌پردازی بیش از حد ممکن است تمرکز کودک را کاهش دهد.

ممکن است بسیاری افراد تا بزرگسالی به همین شکل تخیل‌پردازی را ادامه دهند. اما طبق پژوهش‌های علمی، زمانی این نوع خیال‌پردازی خطرناک می‌شود که محتوای آن سرشار از افکار منفی باشد. براساس آمار، ۹۴ درصد مردم افکار منفی را در سر می‌پرورانند و تخیل‌پردازی با افکار منفی موجب افزایش اضطراب و افسردگی در آنها می‌شود.

اما تجربه قطع ارتباط با دنیای واقعی در بزرگسالان می‌تواند منجربه تجربه درجاتی از توهم و هذیان ‌شود که آن را بیماری اسکیزوفرنی می‌نامند. فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است چیزهایی ببیند یا بشنود که اصلا وجود خارجی ندارند. فرد ممکن است عقاید عجیب و غریبی داشته باشد که به هیچ‌وجه قابل قبول نیستند. تا الان به جز دسته‌ای از عوامل محیطی و ژنتیکی، هنوز هیچ علت دقیقی برای ابتلا به این بیماری شناسایی نشده.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تخیل پردازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) وضعیت کودکان در نوار غزه را دردناک و غم انگیز توصیف کرد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که مقیاس و سرعت تخریب‌ها در نوار غزه «تکان‌دهنده» است و در نتیجه حمله‌های رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۳ هزار کودک فلسطینی شهید شدند.

پایگاه اینترنتی سازمان یونیسف به نقل از مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هفتم اکتبر، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنگ در غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6081604

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟