Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@21:26:15 GMT

هدف از طرح ساماندهی ضعیف شدن واحدهای آموزشی نیست

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۸۶۴۰

هدف از طرح ساماندهی ضعیف شدن واحدهای آموزشی نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف از طرح ساماندهی آموزش عالی استفاده بهینه و ماموریت‌گرا از مراکز آموزشی در تصمیم‌گیری‌های جدید است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، روح الله عباس‌پور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در دیدار با عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار با برشمردن شاخص‌های لازم برای ارتقای دانشگاه‌ها و تشریح مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش در سال 1394 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن استقبال از گزارش ارائه شده توسط عباس‌پور، مقرر کرد نمایندگانی از ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، گزارش جامعی از وضعیت این مرکز ارائه کنند.

عاملی در این دیدار تاکید کرد: هدف از طرح ساماندهی ضعیف شدن هیچ واحد آموزشی در کشور نیست، بلکه استفاده بهینه و ماموریت‌گرا مبنای تصمیم‌گیری‌های جدید بوده است. مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا شاخص‌های اولیه یک دانشگاه مستقل را دارد، در عین حال نیازمند تقویت و ارتقا زیرساخت‌ها و اعضا هیئت علمی است.

وی تصریح کرد: فعلاً تصمیم قطعی در خصوص الحاق این مرکز مهم آموزش عالی کشور به دانشگاه بین‌المللی قزوین اتخاذ نشده است و تصمیم‌گیری نهایی به فاز دوم طرح ساماندهی منتقل شده است.

براساس سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران، نظام آموزش عالی شامل 10 کلان منطقه از نظر آمایش سرزمینی است که براساس قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اجرای بند 78 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور، بندهای 2 و 5 سیاست‌های کلی نظام علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور تحقق شاخص‌های چشم اندازی نقشه جامع علمی کشور مرتبط با آمایش آموزش عالی و راهبردهای کلان «نقشه جامع علمی کشور» و سیاست‌های اجرایی مصوب ذیل آن و همچنین توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر، توزیع مأموریت آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز، استفاده از مزیت‌های منطقه‌ای، کاهش تمرکز و جلوگیری از تجمع امکانات، مشارکت دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری و موضوعات ملی و فرااستانی، وزارت علوم موظف به ساماندهی دانشگاه‌ها بوده است.

مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش عالی تخصصی فنی و مهندسی دولتی استان قزوین می‌باشد که در شهرستان بوئین زهرا واقع شده است. مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به عنوان دومین مرکز آموزش عالی دولتی زیرمجموعه آموزش عالی پس از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با مأموریت یک دانشگاه ماموریت‌گرای فنی و مهندسی و صنعتی با توجه به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر وجود یک دانشگاه فنی مهندسی در هر یک از استان‌های کشور، در سال 1390 و در یکی از قطب‌های صنعت و صادرات کشور یعنی استان قزوین، راه اندازی گردید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ساماندهی تصمیم گیری سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • جزئیات تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
  • ۶ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان مرکزی ارائه شد