Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@14:19:06 GMT

لحظه‌شماری برای پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۰۶۸۰

لحظه‌شماری برای پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا که قرار است جانشین تلسکوپ فضایی هابل شود به صورت کامل مونتاژ و آزمایش شده است. این تلسکوپ آزمایشات اولیه خود را تکمیل کرده و به‌زودی برای انتقال به محل پرتاب خود در پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه آماده می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا که قرار است جانشین تلسکوپ فضایی هابل شود به صورت کامل مونتاژ و آزمایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تلسکوپ، آزمایشات اولیه خود را تکمیل کرده و به‌زودی برای انتقال به محل پرتاب خود در پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه آماده می‌شود.

"گرگوری ال‌رابینسون" مدیر برنامه "جیمز وب" می‌گوید:‌ تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا به نقطه عطف پایانی خود رسیده است چراکه ما یک نیروی کار فوق‌العاده اختصاصی داریم که ما را به خط پایان رسانده است و به زودی سفرهای علمی با این تلکسوپ آغاز خواهد شد.

دور نهایی این تست‌ها شامل یکسری آزمایشات پیچیده بوده که دارای فناوری‌های پیشرفته است و باید در شرایط سخت پرتاب زنده بماند و دوم اینکه این تلسکوپ باید کامل جمع شود تا در موشک برای پرتاب جاسازی شود و سپس به محض پرتاب شدن خود را باز می‌کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب با سخت‌افزار قدرتمند خود، قادر به جمع‌آوری داده‌های بیشتر و انجام کارهای جدید در مقایسه با هابل قدیمی خواهد بود. با این تلسکوپ متوجه می‌شویم که آیا یک سیاره فراخورشیدی دارای جو است یا خیر و یا حتی این جو از چه چیزی تشکیل شده است و این کاری که انجام آن با تلسکوپ‌های موجود بسیار مشکل است.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" با راه‌اندازی در سال 2021 بزرگترین رصدخانه علوم فضایی جهان خواهد بود؛ وب، اسرار موجود در منظومه شمسی را حل می‌کند، به جهان دور در اطراف ستاره‌های دیگر نگاه کرده و ساختارها و ریشه‌های مرموز جهان و مکان ما را بررسی می‌کند؛ وب یک پروژه بین‌المللی است که توسط ناسا همراه با شرکای خود، ESA (آژانس فضایی اروپا) و آژانس فضایی کانادا در حال انجام است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب یا "JWST" که مدت‌ها است انتظار آن را می‌کشیم، اهمیت پرتاب و آغاز فعالیت آن از این جهت است که با توجه به امکانات جدید این تلسکوپ، تحولی در رصد فضا رخ خواهد داد، تحولی که آغازگر فصلی جدید خواهد بود؛ سایه‌بان خورشیدی تلسکوپ که به اندازه یک زمین تنیس است و آینه اولیه 6.5 متری، مانند کشتی درون بطری، در درون موشک قرار می‌گیرد و پرتاب می‌شود؛ تلسکوپ JWST سی دقیقه پس از پرتاب از راکت جدا شده و در عرض یک روز در فضا مستقر می‌شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب مسئولیت انجام وظایف تلسکوپ‌های پیشین مانند تلسکوپ فضایی کپلر، تلسکوپ فضایی اسپیتزر و صد البته تلسکوپ فضایی هابل را برعهده خواهد داشت؛ این تلسکوپ پس از پرتاب بیش از 1.5 میلیون کیلومتر را طی می‌کند تا به نقطه پایدار جاذبه موسوم به لاگرانژ 2 (L2) برسد؛ این نقطه روی خط مستقیم خورشید به زمین قرار دارد و بدین ترتیب "JWST" در مدار سالانه گردش زمین به دور خورشید مستقر می‌شود.

نصب آفتابگیر بر روی تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا + تصاویرنصب آفتابگیر بر روی تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا + تصاویرتصویر تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی با فاصله 10 میلیارد سال نوری از زمین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی جیمز وب تلسکوپ فضایی هابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها

آریزو 6 جی‌تی با استایل جوان پسند و تهاجمی خود، نوید رانندگی هیجان انگیز با شتاب و سرعتی بی‌نظیر میان خودروهای مونتاژی را می‌دهد و سطح کیفی و فنی بسیار بالایی را هنگام رانندگی ارائه می‌کند و تبدیل به انتخاب اول هر راننده‌ای خواهد شد. با نگاهی به ویژگی‌های این آریزو 6 جی‌تی در مقایسه با خودروهای وارداتی یا مونتاژی از نظر کلاس خودرو از میان تولیدکنندگان اروپایی یا کره‌ای و ژاپنی مانند کیا سراتو و النترا، مزدا 3 و تویوتا کرولا شاهد برتری آریزو 6 جی‌تی هستیم.

طراحی ظاهری

آریزو 6 جی‌تی در نگاه اولیه نشانه‌های یک خودرو کاملا مدرن و به روز را به نمایش می‌گذارد. نمای جلوی این خودرو نسبت به نسخه‌ آریزو 6 پرو کاملا دگرگون شده و جلو پنجره بسیار بزرگ و پهن این خودرو با خطوط تند و تیز و چراغ‌های جلوی باریک، ظاهری خشن را به خودرو بخشیده است که نسبت به رقبای خود ظاهری کاملا به روز دارد.

طراحی داخلی و امکانات

در داخل خودرو با یک طراحی جدید و مدرن نسبت به نسخه‌های قبلی و همچنین خودروهای هم رده مواجه هستیم. بخش اصلی داشبورد این خودرو ارتقا یافته و به سبک خودروهای مدرن روز دنیا، به نمایشگر 24.6 اینچی روی داشبورد مجهز شده که از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و نظر خریداران را جلب خواهد کرد. این نمایشگر تمام آنچه شما برای هدایت و کنترل خودرو نیازمند هستید را به راحتی در اختیارتان می‌گذارد و ضمن افزایش جلوه‌های بصری خودرو، راحتی را فراهم می‌کند.

امکانات ایمنی و رفاهی آریزو 6 جی‌تی یکی از نکاتی است که این خودرو را کاملا از رقبای خود متمایز می‌کند. سانروف، شارژر بی‌سیم گوشی، چراغ‌های LED و اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو به همراه تنظیمات برقی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، پاور ویندوز و نورپردازی کابین آرامش شما را در سفرهای شهری و مسافرت‌ها تامین می‌کند و خبری از خستگی هنگام رانندگی با این خودرو لوکس نیست.

یکی از وجوه تمایز خیره‌کننده این خودرو با سایر خودروهای هم کلاس خود در رادارهای پرتعداد و سیستم‌های کمک راننده است. کروز با سنسورهای پارک جلو و عقب، رادارهای هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار در هنگام حرکت یا خروج از پارکینگ شما را همراهی می‌کند و اطمینان خاطر بیشتری را در موقعیت‌های گوناگون برای شما فراهم می‌کند.

قوای محرکه

اگر تمام ویژگی‌های آریزو 6 جی‌تی را کنار بگذاریم، در بخش قوای محرکه با یک خودرو سریع مواجه هستیم. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌کند و صفر تا صد کیلومتر را در کمتر از 7 ثانیه پشت سر می‌گذارد و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت را داراست.

این ویژگی‌ها در حالی است که خودروهای هم رده ژاپنی و کره‌ای مانند سراتو و مزدا 3 کارکرده حداقل استانداردهای امروز روز دنیا را ندارند و حتی نسل جدید برخی از خودروهای وارداتی نیز فاقد امکانات لوکس آریزو 6 جی‌تی هستند. آریزو 6 جی تی در کنار امکانات مختلف و سرعت خیره کننده خود گارانتی معتبر فونیکس را عرضه می‌کند و طی هفته‌های آتی و با عرضه این خودرو لوکس و سریع با ظاهری خشن و جوان پسند به گزینه اول خریداران در کلاس خود تبدیل خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896327

دیگر خبرها

  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • آریزو 6 جی تی، لحظه شماری برای تسخیر جاده‌ها
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا