Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:24:19 GMT

۶۰ درصد مراکز اقامتی قشم در دوران کرونایی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۱۳۵۴

۶۰ درصد مراکز اقامتی قشم در دوران کرونایی تعطیل شد

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان قشم گفت: کرونا ضربه سهمگینی به اقتصاد قشم وارد کرد و ۶۰ درصد اماکن اقامتی این جزیره در این دوران تعطیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علیرضا نصری که امروز به همراه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان و مسئولان بانک‌های قشم با امام جمعه شهرستان قشم دیدار کردند در سخنانی اظهار داشت: تمام سه‌هزار فعال صنعت گردشگری قشم در این دوران بحران کرونایی به صورت جدی آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دوران 17 ماهه شیوع کرونا به دفعات شاهد ممنوعیت تردد خودرویی و گردشگر به جزیره قشم بودیم، افزود: آمار ورود مسافر و گردشگر به این جزیره توریستی در این مدت بسیار کاهش داشته که ضرر و زیان بسیاری به فعالان اقتصادی این شهرستان وارد آمد.

به گفته فرماندار قشم با توجه به وجود بیش از 305 هزار متر مربع  فضای تجاری در این جزیره، باید پنج میلیون مسافر و گردشگر در طول سال در قشم تردد داشته باشند که کرونا مانع تحقق این آمار گردشگر در قشم شد.

وی تصریح کرد: در این شرایط بحرانی بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های مهم اقتصادی می‌توانند از ظرفیت‌های استانی و کشوری و ارائه تسهیلات مناسب به فعالان اقتصادی آنان را در ادامه روند کار و فعالیت خود یاری کنند.

پذیرش مسافر در مراکز اقامتی مجاز نطنز بیش از 50 درصد ظرفیت ممنوع است کاهش 500 میلیارد تومانی درآمد مراکز اقامتی بابلسر + فیلم 100 درصد مراکز اقامتی اردبیل خالی از مسافر؛ هتلداران نیازمند دریافت تسهیلات هستندنصری از بخشش سود و جریمه تسهیلات، مشارکت در کمک‌های مؤمنانه و کمک‌های کارمندان در امور خیر به عنوان برخی از فعالیت‌هایی نام برد که بانک‌ها می‌توانند در شرایط کنونی با هدف حمایت از فعالان اقتصادی قشم از آن استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی در صورت ابتلا به کرونا، از بیم عقب افتادن اقساط خود حاضر به گذراندن دوران قرنطینه خانگی نیستند، ادامه داد: کمک بانک‌ها به خانواده‌ها‌ی درگیر کرونا، کمک به جامعه است و مبتلایان به کووید 19 در صورت حمایت با آسودگی خاطر دوران قرنطینه را رعایت خواهند کرد.

فرماندار قشم بیان داشت: انتظار می‌رود بانک‌ها باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال محرومان و مستضعفان به نحو شایسته انجام دهند.
شهرستان قشم متشکل از جهیزیه‌های قشم، لارک و هنگام با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعالان اقتصادی مراکز اقامتی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟

سرانجام ۱۵ سال پس از اولین باری که نام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فهرست شرکت های قابل واگذاری قرار گرفت، روز گذشته واگذاری سهام این دو باشگاه به ایستگاه پایانی رسید و بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کرد.

واگذاری که محمود قامت معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوص سازی در رابطه با جزئیات آن گفت: ۳ اردیبهشت در بازار سهام ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها عرضه شد که قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

خریداران سهام سرخابی‌ها تایید صلاحیت شدند

او با اشاره به اینکه صلاحیت بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی توسط سازمان خصوصی سازی و بورس تایید شده است گفت: مشتریان قبل از ورود به معامله توسط سازمان‌های مورد نظر بررسی صلاحیت شده‌اند و بعد اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کرده‌اند.

در ادامه هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با رسانه ملی بیان کرد: با توجه به آن‌که ۱۰ درصد معامله سهام سرخابی‌ها به صورت تسه نقدی و ۹۰ درصد اقساطی است، بخش نقدی آن ۳ اردیبهشت قطعی شد و بخش اقساطی آن در طی مهلت ۶ ماه هم از سوی بانک‌ها و هم از سوی شرکت‌های پتروشیمی باید پرداخت شود.

واگذاری سهام سرخابی‌ها به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس که کم هم حاشیه نداشت و برای این واگذاری کارشناسان در جبهه‌های مختلف نظرات متفاوتی داشتند در همین راستا همایون دارایی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به نوعی مسئله واگذاری سهام سرخابی‌ها به سبب ساختار و روند فدراسیون جهانی فوتبال برای ما یک الزام محسوب می‌شود از آنجایی که بخش اقتصادی ورزش ما با چالش همراه است و این دو باشگاه هم وضعیت مالی مناسبی ندارد و از سویی این دو تیم به‌ گونه‌ای سرمایه ملی محسوب می‌شوند بنابر این باید به واگذاری سهام دو تیم به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس به شکل واقع‌بینانه نگاه کنیم پس در حال حاضر چاره‌ای به جز این واگذاری وجود نداشت و این اقدام یک تصمیم عملگرایانه بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد:، اما باید بر این نکته تاکید کرد که نباید این موضوع واگذاری کنونی سهام، پایانی برای این قضیه باشد به هر حال نیازمند اصلاح وضعیت اقتصادی ورزش کشور و توسعه باشگاه داری حرفه‌ای هستیم بنابر باید دولت زمینه را برای حمایت از این دو بخش خریدار فراهم کند همچنين گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس هم به محض این که شرایط بخش خصوصی آماده باشگاه داری حرفه‌ای شد و یا خریداری دیگر برای این تیم پیدا شد آماده واگذاری باشند.

در ادامه هم دیگر کارشناس اقتصادی کوروش آسایش در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سرخابی‌ها با توجه به صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال از جمله بخش‌های زیان‌ده محسوب می‌شوند دو تیم زیان‌دهی که واگذاری سهام آنها به بخش‌های مختلفی پیشنهاد شد، اما بخش‌های گوناگون این مسئولیت پر هزینه را قبول نکردند تا این که قرعه واگذاری به هلدینگ خلیج‌فارس و گروه بانک‌ها رسید. بانک‌ها که با حاشیه بحث بنگاهداری مواجه هستند و هلدینگ خلیج‌فارس هم چشم سهامداران عدالت به آن است؛ صادقانه بخواهیم مطرح کنیم با توجه به زیان‌ده بودن این دو تیم واگذاری سهام سرخابی‌ها برای این دو بخش نمی‌تواند مزیتی داشته باشد.

او افزود: باید به این نکته هم اشاره کرد شاید که گروه بانک‌ها سود خیلی زیادی تقسیم نمی‌کردند، اما سود تقسیمی هلدینگ خلیج‌فارس مناسب بود در کل این دو بخش خیلی ویژه هلدینگ خلیج‌فارس قسمتی از سود خود را به شکل انباشته و برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی سودساز صرف می‌کردند تا در نهایت این سود مجدد به جیب سهامداران بازگردد، اما حال با سهامداری سرخابی‌ها احتمالا بخشی از این سود و سرمایه به سمت این دو تیم روانه شود که این موضوع می‌تواند برای سهامداران نگران کننده باشد.

محمد خبری زاده دیگر کارشناس اقتصادی بود که در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در دنیا تیم‌های ورزشی از مسیر‌های مشخصی کسب درآمد می‌کنند از جمله این موارد بحث ترانسفر بازیکنان، بحث حق کپی رایت محصولات ورزشی و.... است موضوعی که به شکل واضح در سیستم اقتصادی بخش ورزش ما مغفول مانده است هلدینگ خلیج‌فارس و گروه بانک‌ها روز گذشته به سبب مسئولیت اجتماعی خود اقدام به خرید سهام سرخابی‌ها کردند، اما باید تاکید کرد علاوه بر نگاه مسئولیت اجتماعی این دو بخش قطعا برنامه‌هایی هم برای آینده دارند به طور مثال باتوجه به توانی که دارند می‌توانند در بحث کپی رایت و... ارزش افزوده برای باشگاه‌ها خلق کنند و خلق ارزش افزوده برای سرخابی‌ها یعنی کمک به خروج از بحث زیان ده بودن که این می‌تواند در مجموع با یک دید مناسب و اقدامی همه‌جانبه  به سود این دو بخش یعنی هلدینگ خلیج‌فارس و گروه بانک‌ها تمام شود.

حالا با تمام نقطه نظرات موافق و مخالف، واگذاری سهام سرخابی‌ها به اتمام رسیده و بناست طبق برنامه مراحل اداری انتقال سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود در نهایت هم سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند که با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل می‌شود. 

همچنين گفتنی است قبلا ۱۰ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به هواداران آنها فروخته شده بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  •  بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ