Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اعتبار مورد نیاز برای زیرسازی و تکمیل مسیر راه‌آهن به جز ریل‌گذاری آن را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

او افزود: در سالجاری نیز ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن استان در نظر گرفته شده که ۲۵۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: زیرسازی این طرح در ۲ قطعه به طور تقریبی به پایان رسیده است و ۱۵ دستگاه تونل و پل‌های طول مسیر نیز در حال اجرا است و امید می‌رود تا پایان سال این موارد نیز تکمیل شود.

مقصودی تصریح کرد: کارگاه احداث ایستگاه سفیددشت نیز فعال است و با تملک ۳۰ هکتار از منطقه رحمتیه، پیمانکار این قطعه نیز مشخص شده است و به زودی عملیات احداث ایستگاه شهرکرد آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه شهرکرد به شلمزار پیگیری می‌شود

مقصودی در خصوص پیشرفت جاده چهارخطه شهرکرد به شلمزار به بازفت به عنوان دومین جاده مواصلاتی در اولویت استان پس از محور شهرکرد به بروجن به لردگان اظهار داشت: چالش‌هایی نظیر معارضات محلی، عبور از محدوده آرامستان شهرکیان و عبور خطوط لوله گاز از جمله موانع اجرای این طرح به شمار می‌رود که برخی از آن تاکنون برطرف شده است، اما همچنان در محدوده خراجی و کیار معارضاتی وجود دارد که پیشبرد طرح را با کندی مواجه کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین اعتبار مورد نیاز طرح هنوز تخصیص نیافته است، اما با هماهنگی‌هایی که در سطح ملی انجام شد قرار است به زودی ۲۰۰ میلیارد تومان جذب طرح شود که چنانچه محقق شود این طرح ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری می‎‌رسد.

مقصودی با اشاره به اجرای ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه و ۶۰ کیلومتر راه اصلی در استان، تصریح کرد: کوهستانی بودن منطقه و توپوگرافی آن سبب شده تا طرح‌های راهسازی با کندی اجرا شود.

او در خصوص مشکلات زیرساختی در طرح‌های مسکن مهر استان به ویژه محله منظریه شهرکرد، افزود: اطلاق شهرک منظریه برای این منطقه درست نیست بلکه منظریه یکی از محلات شهر به شمار می‌رود که در قبال دریافت عوارض از مردم باید خدمات مناسبی به ساکنان آن ارائه شود.

مقصودی تصریح کرد: بنا بر برآورد‌های انجام شده برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در محله منظریه شهرکرد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این موضوع به سازمان ملی زمین و مسکن اعلام شده و پس از صدور مجوز و تامین اعتبار پیمانکار انتخاب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان نیز گفت: تمامی این مسیر به جز پل و تونل کره‌بس به طور کامل زیر بار ترافیک رفته است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی راه آهن چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری چهارمحال و بختیاری گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.

وی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت می‌باشند.

احمدی اضافه کرد: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT به مدت سه سه سال در استان اجرا و هرسال هزار و ۵۰ هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید

مشاهده کانون‌های آفت زنگ زرد در گندمزار‌های چهارمحال و بختیاری

احمدی با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان، بیان داشت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.

وی ادامه داد: زمان سم پاشی باید از ساعت ۰۵:۰۰ تا ۰۹:۰۰ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود