Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روزنامه سان، لوکاس گرینفیلد (Lucas Greenfield) نقاش ۹ ساله انگلیسی با خلق آثار هنری خارق‌العاده، در مدرسه لقب لئوناردو داوینچی معاصر را  برای خود دست و پا کرده است.

لوکاس از دوران قرنطینه و خانه نشینی برای پرورش استعداد خود در نقاشی استفاده و تا جایی پیشرفت کرد که مورد تحسین آکادمی سلطنتی هنر انگلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نقاشی مرد بی‌خانمان از او از بین بیش از ۳۳ هزار اثر ارسالی برای نمایش در نمایشگاه تابستانی هنرمندان جوان این آکادمی انتخاب شد.

مادر این هنرمند در گفت‌وگو با روزنامه سان گفت: لوکاس کمی پس از یک سالگی نقاشی کشیدن را شروع کرد. هر جا که می‌رفتیم همیشه همراهش یک دفتر نقاشی و چند مدادرنگی برمی‌داشت. اما در طول اولین دور از قرنطینه و خانه‌نشینی بود که این علاقه را با جدیت دنبال کرد و به ما پرتره‌هایی را که از فوتبالیست‌های محبوبش می‌کشید، نشان داد. او سپس سراغ کشیدن حیوانات رفت و یک نفر وقتی نقاشی‌ای که از یک شیر کشیده بود را دید از او خواست سگش را نقاشی کند. معلمان و کارکنان مدرسه هم از او می‌خواستند در ازای دریافت پول نقاشی حیوانات خانگیشان را بکشد. لوکاس پولی که از این راه درمی‌آورد را برای خریدن ابزار نقاشی بیشتر صرف کرد و از نقاشی با مداد رنگی به سمت رنگ اکریلیک و رنگ روغن رفت.

به گفته مادر لوکاس این هنرمند خوش ذوق و بااستعداد همیشه در مورد تکنیک‌های هنری مختلف و ابزارهای جدید نقاشی تحقیق می‌کرد و از طریق یوتیوب کار به سبک هایپررئالیسم را فراگرفت.

لئوناردو داوینچی دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس بود که با وجود تنها ۲۵ اثر برجای نمانده، به عنوان یکی از بزرگترین نقاشان تاریخ شناخته می‌شود.

برچسب‌ها لئوناردو داوینچی هنر نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لئوناردو داوینچی هنر نقاشی لئوناردو داوینچی هنر نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار از روی دست نکونام نقاشی کرد!

به گزارش "ورزش سه"، برتری پرگل پرسپولیس مقابل صنعت نفت، شباهت زیادی به اولین برد نکونام با استقلال داشت. بردی که دقیقا با نتیجه سه بر صفر مقابل همین صنعت نفت و در ورزشگاه تختی رقم خورد.

حالا و هفت ماه پس از آن بازی، پرسپولیس نیز دقیقا با نتیجه پرگل سه بر صفر از سد آبادانی‌ها گذشت تا موقتا به صدر جدول لیگ برسد.

البته که در روز پیروزی آبی‌ها مقابل صنعت نفت در هفته اول لیگ، عبدلله ویسی هدایت زردپوشان را عهده‌دار بود.  در آن دیدار استقلال با گل‌های مطهری، حردانی و رضاوند موفق به آغاز رویایی لیگ بیست و سوم در آبادان شد.

جالب آنکه در آن بازی هم استقلال یک گل در نیمه اول و دو گل‌ را در نیمه دوم به ثمر رسانده بود. اتفاقی که همانندش در بازی دیروز پرسپولیس مقابل صنعت نفت نیز رخ داد.

دیگر خبرها

  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • اوسمار از روی دست نکونام نقاشی کرد!
  • زنگ نقاشی در دل مزارع گندم
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • تصویری از نقاشی زیبای هادی چوپان روی دیوار + عکس
  • تصویری از نقاشی زیبای هادی چوپان روی دیوار
  • نقاشی زیبا از هادی چوپان در یک باشگاه ورزشی
  • جادو در فوتبال؛ وقتی در دقایق پایانی ورق برمی‌گردد / فیلم
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر