Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:12:37 GMT

تخریب ۱۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در توسکستان گرگان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۶۶۹۹

تخریب ۱۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در توسکستان گرگان

ایسنا/گلستان با حضور نماینده دادستانی، از تغییر کاربری سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین‌های کشاورزی توسکستان گرگان جلوگیری شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در این خصوص گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، ۱۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل فنس کشی و پی چینی در زمین‌های کشاورزی توسکستان در منطقه معروف به باغ سرهنگ تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: با اجرای تخریب این سازه‌ها، از تغییر کاربری سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد.

وی تأکید کرد: رویکرد ما پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مراحل ابتدایی تغییر کاربری است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، سیدحسینی گفت: با دستور رئیس‌کل دادگستری استان، گشت‌های پلیس انفال و دستگاه‌های مرتبط در حوزه انفال و منابع طبیعی فعال‌تر شده است تا از تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در همان مراحل ابتدایی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ساخت و ساز غیرمجاز گرگان دادگستري گلستان زمین های کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، گشت مشترک شناسایی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی تفرجگاه غربالبیز با حضور مصدق سرپرست فرمانداری، محسنی الحسینی سرپرست، زارعزاده معاون مدیریت جهاد کشاورزی و خلیلی بخشدار مرکزی شهرستان انجام شد.


 محسنی الحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت است و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضائی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آنها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.


 وی افزود: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود، لزوم مشارکت و نظارت همگانی برکسی پوشیده نیست؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود