Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رشد قابل توجه قیمت مسکن در دو سال گذشته، باعث افزایش تصاعدی نرخ اجاره بهای مسکن نیز شده است. این در حالی است که به واسطه ۲ عامل اثرگذار بر اقتصاد یعنی تحریم و شیوع بیماری کرونا، روند رشد اقتصاد نزولی شده و اقتصاد خانوار تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

بر این اساس افزایش اجاره بها که مرداد امسال در مناطق شهری کشور بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته است، رشدی بیشتر از درآمدهای خانوار داشته و بسیاری از مستاجران با معضل جابه‌جایی خانه مسکونی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مقابله با کرونا که سال گذشته برای کمک به خانوارهای اجاره نشین دستور اعطای وام ودیعه مسکن از محل اعتبارات کرونایی را صادر کرده بود؛ امسال نیز این دستور را با افزایش نرخ اجاره بها تمدید کرد. به طوری که وام ودیعه ۵۰ میلیون تومانی در شهر تهران به ۷۰ میلیون تومان، وام ودیعه ۳۰ میلیون تومانی کلان شهرها به ۴۰ میلیون تومان و وام ودیعه ۱۵ میلیون تومانی سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت.

قراردادهای مورد پذیرش برای وام ودیعه مسکن

ارائه قرارداد اجاره از ملزومات دریافت وام ودیعه مسکن است اما همه قراردادهای اجاره در سامانه قابل تایید نیست.

قراردادهای اجاره‌ای که برای دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ در سامانه بارگذاری می‌شود حتما لازم است مربوط به ۶ ماه نخست امسال باشد.

در این سامانه همچنین قراردادهای دستی که بین مالک و مستاجر تنظیم شده مورد پذیرش نخواهد بود و باید قراردادها در سامانه املاک کشور ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

یکی دیگر از مشخصه‌های قراردادهای اجاره میزان ودیعه توافق شده در قرارداد است. هرچند بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا میزان وام در تهران، کلان شهرها و سایر شهرها اعلام شده است اما در صورتی که مبلغ ودیعه توافق شده در قرارداد کمتر از مبلغ در نظر گرفته شده در شهر مورد اشاره باشد؛ می‌تواند در میزان دریافتی وام ودیعه مسکن اثرگذار باشد.

از دیگر ملزومات قرارداد آن است که امضاکننده قرارداد سرپرست خانوار بوده و متاهل باشد. بنابراین افراد مجرد و غیرسرپرست خانوار مشمول نخواهند بود و اگر قرارداد اجاره به نام این افراد باشد؛ از سیستم حذف خواهند شد.

مهلت ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه نیز تا پایان شهریور ماه خواهد بود و افرادی که پس از این تاریخ اقدام به ثبت نام کنند؛ نامشان در لیست دریافت‌کنندگان وام ودیعه قرار نخواهد گرفت.

به جز قرارداد اجاره، شناسنامه، کارت ملی و گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا نیز لازم است. افراد می‌توانند برای گواهی سابقه سکونت، جواز کسب، گواهی تولد متقاضی در شهر مزبور، گواهی تحصیل فرزندان و گواهی اشتغال در مراکز دولتی و خصوصی را ارائه دهند.

داشتن ضامن برای چه افرادی الزامی نیست؟

وام ودیعه مسکن از طریق بانک‌های عامل اعلام شده از سوی بانک مرکزی به جز بانک مسکن اعطا خواهد شد. برای دریافت این تسهیلات که با سودی ۱۲ درصدی به دریافت‌کنندگان اعطا می‌شود؛ لازم است متقاضیان دو ضامن با کسر حقوق داشته باشند.

البته شرایط بانک‌ها برای اخذ تضامین کمی متفاوت است به طوری که برخی از بانک‌ها به جای دو ضامن با گواهی کسر از حقوق یک ضامن دارای گواهی کسر از حقوق و یک ضامن با جواز کسب می‌پذیرند.

به طور مثال بانک ملی و بانک پارسیان با شرایط سهل تری در خصوص تضامین عمل کرده و ضامن دارای جواز کسب نیز مورد پذیرش قرار می‌دهند.

برخی بانک‌ها نیز در صورت داشتن دو ضامن دارای گواهی کسر از حقوق و با حقوق مکفی، دیگر از متقاضی سفته دریافت نمی‌کنند.

همچنین متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در صورتی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی باشند؛ الزامی به داشتن ضامن ندارند و می‌توانند بدون ضامن نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

پربیننده ترین پراید ۱۵۶میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول ال ۹۰، ۵۲۰ میلیون تومان شد + جدول منتظر رکوردشکنی قیمت طلای جهانی باشیم؟ ارزش سهام عدالت من (۶ شهریورماه) قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن دریافت وام ودیعه مسکن قراردادهای اجاره میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «گشت ارشاد» دو کلمه‌ای است که امروز در فضای مجازی ترند بوده و بحث و نقد این بحث تنها در فضای مجازی گرم نیست بلکه در هر محفل و مکانی در این امر بسیار مورد صحبت قرار می‌گیرد.

در این خصوص مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز و منتخب مجلس آینده در گفتگو با جماران، گفت: با زور و با این روشی که پیش می‌رویم نتیجه‌ی عکس خواهد داد. اینکه حجاب باید مراعات شود، یک اصل است؛ اما اینکه چگونه باید این پیام را رساند اصل دیگر است. این خانم‌ها و زنان در اختیار خود نظام بودند؛ صداوسیما، روحانیت، مدارس‌، معلم‌ها، صداوسیما و رادیو در اختیار سیستم بوده است و نتوانستیم آن‌ها را درست تربیت کنیم، حالا می‌خواهیم با زور درست کنیم؟! به نظر من امکان پذیر نیست. عده‌ای از خانم‌ها مشکلی با دین و مذهب ندارند، بلکه می‌خواهند به این شکل زندگی کنند. اما این کارها باعث می‌شود آنها با دین و مذهب مشکل پیدا کنند و با یک عناد نسبت به آن باوری که دارند برخورد کنند.

من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببیند

وی ادامه داد: اگر ما اطلاع رسانی، هدایت و توجیه ‌کنیم، فرد می‌پذیرد راهی که می‌رود اشتباه است، اما زمانی که به زور می‌گوییم باید این کار را انجام دهی، این غیر از عناد و ایجاد عقده در دل فرد کار دیگری نمی کند. من به آقایان پیشنهاد می‌کنم بررسی کنند و قبل و بعد مداخله را ببیند؛ اگر وضع حجاب بهتر شده است ادامه دهند، اما اگر بدتر شد، این یعنی مردم را بدبین کرده‌اند و باید راه خود را تغییر دهند.

اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود

وی در واکنش به اینکه می گویند روزی قرار بود ابراهیم رییسی گشت ارشاد مدیران راه‌اندازی کند نه گشت ارشاد، تصریح کرد: از زمان گشت ارشاد مدیران گذشته است. سیستم، سیستم نظارت است و خیلی از مسائل را می‌توان با نظارت اصلاح کرد. لازم به گشتن نیست؛ در آمریکا نیز می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم! لزومی نداریم گشت ایجاد شود. اگر مسیر درستی تعیین شود مملکت درست می‌شود.

افرادی که فکر می‌کنند در مسیر قرار دارند چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟!

پزشکیان در پاسخ به این سوال که این بدسلیقگی‌ها از کجا نشات می‌گیرد؟ گفت: این بدسلیقگی‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد. انسان‌هایی به قدرت می‌رسند که سعی می‌کنند تمام قدرت را به دست بگیرند و دیگران را حذف کنند و وقتی این کار را می‌کنند باید توجیهی برای خود و جامعه ایجاد کنند که بتوانند رقیب خود را حذف کنند و به عده‌ای ضدانقلاب و ضد ولایت، مذهب گفته می‌شود که افراد را حذف کنند تا بتوانند خود این‌کار را انجام دهند.

وی یادآور شد: بارها گفتم که افرادی که فکر می‌کنند در مسیر درست قرار دارند و مسلمان واقعی هستند، چرا حرف‌های مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کنند؟! اگر علم و مهارت آن را دارند اجرا کنند، مردم مشکل نخواهند داشت. دیگران بد هستند اما شما که خوب هستید سیاست را اجرا کنید و بگذارید مشکل مردم حل شود، چرا حل نمی‌کنید؟! اما نه تنها حل نمی‌کنند بلکه کاری می‌کنند که مردم تصور کنند تمام این نقص‌ و نارسایی‌ها از طرف رهبری است و به رهبری بی‌احترامی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد: سیاست‌های کلی به غیر از بحث حجاب، بحث‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی است و اگر به درستی اتفاق بیافتد، مملکت به این روز نمیافتد.

افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنند

وی در خصوص راهکار در این امر، افزود: راهکار اجرای سیاست است و افرادی که نمی‌توانند سیاست را اجرا کنند، ضد رهبر هستند نه کسانی که انتقاد می‌کنند و دانسته و ندانسته کاری را انجام می دهند. من به عنوان مسئول وظیفه دارم سیاست‌ها را اجرا کنم، قانون اجرا شود و بر اساس عدالت حکم کرده و مشکلات مملکت را حل شود.

امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای موضوع حجاب است

پزشکیان در واکنش به اینکه مردم تصور دارند امروز اولویت اول مجلس شورای اسلامی در بحث حجاب و عفاف است، گفت: امروز در مجلس اولویت و نگاه عده‌ای همین موضوع است، اما باید از همین عده سوال کرد؛ شما که تربیت همین افراد را به دست داشتید، چرا کاری کردید که به اینجا رسیده است؟! مگر تربیت دست ما نبود؟! مردم با چه آموزشی اینگونه شدند؟! ما به جای اینکه خود را نقد و ارزیابی کنیم و ببینیم اشکال کار کجا بوده است، با افرادی روبرو می‌شویم که محصول آموزش، مدرسه و صداوسیمای ما هستند.

مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند

نماینده تبریز در پاسخ به سوال که آیا مسئولان ما باید از وجود دوقطبی بترسند، گفت: مسئولان ما از اینکه سرمایه اجتماعی را از دست بدهند، بترسند. یک یا دوقطبی مهم نیست، زیرا اگر زمانی سرمایه اجتماعی را نداشته باشیم این چند قطبی را نیز از دست خواهیم داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898995

دیگر خبرها

  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • هزار و ۴۱۵ متقاضی در نهضت ملی مسکن گرمه تایید شدند