Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@13:58:15 GMT

قیمت هر کیلو قزل آلا به ۵۹هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۶۸۲۸

قیمت هر کیلو قزل آلا به ۵۹هزار تومان رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت بازار ماهی اظهار کرد: امسال در دهه اول محرم به رغم سال های گذشته قیمت ماهی تغییری نداشت.

او افزود: برآوردها حاکی از آن است که قیمت ماهی ناشی از هزینه های بالای تولید، خشکسالی و کمبود عرضه در بازار افزایش یابد، البته این امر بیانگر سود تولیدکننده نیست، بلکه پرورش دهنده به دلیل عقب نماندن از بازار چاره ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی زاده از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید قزل آلا خبر داد و گفت: امسال به واسطه شرایط خشکسالی و کم آبی، تولید قزل آلا به ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا درب مزرعه را ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در استان های مختلف قیمت متغیر است به طوری که در استان های مازندران و آذربایجان ها ۱۰ تا ۱۲ درصد بالاتر است که با احتساب ۲۰ تا ۲۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او قیمت کنونی عرضه ماهی در تهران را ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با افت مصرف در دهه اول محرم قیمت ثابت ماند، اما برآورد می شود که در پایان شهریور قیمت توزیع در تهران به ۶۴ تا ۶۵ هزار تومان برسد که این امر رشد ۶ تا ۷ هزار تومانی قیمت را نشان می دهد.

نبی زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا بیان کرد: بنابر آمار سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن قزل آلا صادر شد که امسال به دلیل کمبود ماهی، صادرات افت خواهد داشت.

او ادامه داد: گرچه عمده صادرات آبزیان در ۶ ماهه ابتدای سال انجام می شود، اما به دلیل شرایط خشکسالی و تنش آبی، حفظ صادرات در مرز ۱۲ هزار تن جای خرسندی است.

نبی زاده پایین نگه داشتن قیمت محصولات کشاورزی از جیب تولیدکننده به مصرف کننده را اشتباه محض دانست و افزود: پایین نگه داشتن دستوری قیمت منجر به ناپایداری تولید می‌شود، از این رو باید کاری کنیم که قدرت خرید مصرف کننده واقعی شود، چنانچه دولت به دنبال حمایت از مصرف کننده است، با قیمت واقعی باید کالا را از تولیدکننده خریداری کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان از رشد ۱۲ درصدی قیمت خوراک خبر داد و گفت: طی یک ماه اخیر، قیمت خوراک بنا به دلایل نامشخص ۱۲ درصد افزایش یافت که کارخانجات خوراک باید علل گرانی را توضیح دهند، هر چند تامین نهاده در بخش آبزیان همیشه دچار مشکل بوده است.

پربیننده ترین بارش‌های پاییز ۱۴۰۰ کمتر از نرمال است دلایل افزایش قیمت رب گوجه فرنگی مازندران بر لبه تیغ خشکسالی! + عکس ۳ دلیل گرانی قیمت جهانی خوراک دام هویج چرا لاکچری شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت ماهی هزار تومان نبی زاده قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مار جهان در هند؛ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن!

فسیل ۱۵ متری ماری غول‌پیکر و باستانی در یک معدن در هند کشف شد. دانشمندان ۲۷ مهره ستون فقرات این مار را پیدا کرده‌اند که برخی از آنها در شرایط بسیار خوبی باقی مانده‌اند.

آنها این مار را «Vasuki indicus» نام نهاده‌اند و باور دارند که ظاهری شبیه به پیتون‌های امروزی داشته و همانند آنها غیرسمی بوده است.

معدن زغال‌سنگی که این فسیل شگفت‌انگیز در آن کشف شد در غرب استان گجرات در هند واقع شده است.

با توجه به اندازه بسیار بزرگ مار می‌توان انتظار داشت که این شکارچی همانند پیتون و آناکوندا‌های امروزی با حمله‌ای ناگهانی طعمه را گیر می‌انداخته و با فشاری خرد کننده نفسش را می‌بریده است.

پژوهشگران تخمین می‌زنند که این مار غول‌پیکر حدود ۱۵ متر طول و بیش از هزار کیلوگرم وزن داشته است.

تا پیش از این از تایتانوبوآ که فسیلش در سال ۲۰۰۹ در معدنی در شمال کلمبیا پیدا شده به عنوان بزرگترین مار تاریخ طبیعت نام برده می‌شد که بر اساس تخمین‌ها تا بیش از ۱۳ متر طول و ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن داشته است.

اکنون در طبعیت مار‌های پیتون آسیایی با طول بیش از ۱۰ متر هم یافت می‌شوند و در اعماق جنگل‌های آمازون نیز مار‌های عظیم‌الجثه آناکوندا زندگی می‌کنند که هر چند به طول پیتون نمی‌رسند، اما وزن بیشتری دارند.

منبع: گاردین

tags # مار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ​آغاز طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • تولید ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • مرغ کیلویی چند؟
  • غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند
  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • بزرگترین مار جهان در هند؛ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن!
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • قیمت جدید مرغ در بازار