Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال میرزایی، درباره انتخاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور آن هم در حالی که رئیسی اعلام کرده بود محمد مخبر مسئول تیم اقتصادی دولت است و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: بسیاری از صاحب نظران سیاسی برداشت‌شان این است  که شاید آقای مخبر توانایی لازم برای این کار  را ندارند؛ چرا که آقای رئیس‌جمهور در مراسم معرفی وزاری کابینه اعلام کردند آقای مخبر مسئول هماهنگی تیم اقتصادی است و ایشان این مهم را انجام می‌دهند و همان موقع هم  یک عده‌ای پذیرفتند که کسی برای هماهنگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما ۳ روز بعد از  این صحبت‌ها  حکم انتصاب آقای محسن رضایی  به عنوان معاون اقتصادی صادر شد، خیلی‌ها تعجب کردند و خیلی‌ها این برداشت را کردند آقای رضایی با توجه به تجربه، سابقه و پیشینه‌شان در عمل هماهنگی ایجاد می‌کند نه آقای مخبر.

وی افزود: اما چرا آقای رضایی انتخاب شدند را در اصل باید دید چه اتفاقی افتاده است، آیا با وجود محسن رضایی آقای مخبر این هماهنگی را انجام می‌دهد یا خیر؟ آیا در عمل آقای رضایی کار انجام می‌دهد و تیم اقتصادی را می‌گرداند یا آقای مخبر؟

میرزایی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا عدم تحقق وعده‌های آقای مخبر در تامین واکسن منجر شده است که آقای رئیسی در تصمیم خود تجدیدنظر کند، عنوان کرد: برداشت من این است آقای رئیسی در مقایسه با آقای روحانی حتی بعد از اینکه چند روز از منصوب کردن کسی بگذرد اگر بازخوردهای انتصابش منفی باشد و مسائل جدید پیش بیاورد، این آمادگی و انعطاف را دارد که شخص را عوض کند، اما آقای روحانی به بازخوردهای رسانه‌ها و اجتماع توجهی نمی‌کرد به نظر می‌رسد این موارد در انتصاب آقای رضایی بی‌تاثیر نبوده است.

وی درباره انتخاب محمد اسلامی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این موضوع می‌تواند ۲ توجیه داشته باشد؛ بر اساس قرائن و شواهد یک تحلیل این است که رئیس‌جمهور یک قولی به آقای اسلامی داده بود که وی به عنوان وزیر معرفی شود اما معرفی نشد، شاید خواستند در دولت از ایشان استفاده کند و سازمان انرژی اتمی خالی بود و از ایشان استفاده کرده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: حال باید دید چگونه می‌خواهند توجیه کنند، آقای صالحی دانشمند و صاحب نظر در این حوزه است و کار می‌شناسد اما جای او آقای اسلامی را گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شاید نگاه دولت مدیریتی است یعنی حوزه‌های معاونت‌های پژوهشی و معاونت‌ها را از افراد متخصص بگذارند و دیگر نیازی نباشد که رئیس سازمان متخصص باشد بلکه فردی مدیر باشد.

این نماینده پیشین مجلس شورای ادامه داد: شاید تصمیم بر این است به جای این‌که فردی در رأس سازمان انرژی اتمی قرار گیرد که تحصیلات و سوابق مرتبط با مسائل اتمی داشته باشد، فردی باشد که مدیریت کند و هماهنگی منابع را انجام دهد.

27215

کد خبر 1549889

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جلال میرزایی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی محسن رضایی محمد اسلامی تیم اقتصادی آقای رضایی آقای مخبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در سفر به قم در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: پس از انقلاب، خلاهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف و خلا بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع شد؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

وی افزود: تصدی‌گری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت ومجلس باید از نقش و سپردن مسئولیت تصدی‌گری به وزارتخانه‌ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهد و اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکززدایی داده شود.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار کرد: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

رضایی در این سفر با آیات شب‌زنده‌دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار کرد.

کد خبر 6082752

دیگر خبرها

  • واکنش معنادار وزیر روحانی به تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی قاعده در حجاب
  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • ببینید | واکنش دولت رئیسی به احتمال تغییر در تیم اقتصادی