Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:41:09 GMT

صداپیشه انیمیشن «بالا» درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۷۳۰۹

صداپیشه انیمیشن «بالا» درگذشت

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «اِد اسنر» که در طول دوران حرفه‌ای خود هفت بار برنده جایزه امی شده است، بیشتر برای بازی در نقش «لو گرانت» روزنامه‌نگار معروف در دو سریال «ماری تایلر مور» و «لو گرانت» و همچنین صداپیشگی در نقش آقای «فردریکسن» در انیمیشن «بالا» شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسنر» سال‌ها پیش به عنوان بازیگر در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها فعالیت می‌کرد، تا اینکه به عنوان ستاره در نقش «لو گرانت» مدیر اتاق خبر تلویزیون در سریال «نمایش مری تایلر مور» بازی کرد و این نقش سه جایزه امی بازیگر نقش مکمل را برای او به ارمغان آورد.

او در سریال «لو گرانت» که بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ پخش می‌شد نیز بار دیگر در این نقش ظاهر شد و این بار دو جایزه اصلی امی برای آن دریافت کرد. «اسنر» با کسب دو جایزه امی دیگر برای کار در مینی سریال‌های «مرد ثروتمند، مرد فقیر» و «ریشه ها» در مجموع ۷ بار برنده جایزه امی شده است.

او که بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ رئیس انجمن بازیگران آمریکا بود، همواره از مخالفان سیاست‌های دولت آمریکا بود و به همین دلیل برخی از نقش‌های پردرآمد خود را نیز از دست داد که از آن جمله می‌توان بازی در سریال «لو گرانت» اشاره کرد که برای هر قسمت آن ۶۰ هزار دلار دستمزد می‌گرفت، اما شبکه CBS در اقدامی عجیب ساخت آن را پس از پنج فصل متوقف کرد.

«اسنر» در طول دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ به طور مداوم در سینما فعال بود ودر آثاری از جمله «پسران اکادمی»، «باران سخت»، «مجرد»، «بالاتر از سوء ظنر، «الف» و «کلبه افسون شده» بازی کرد و دو جایزه گلدن گلوب و سه جایزه از انجمن کارگردانان آمریکا نیز در کارنامه دارد.

او همچنین زمان زیادی را نیز صرف صداپیشگی در انیمیشن‌ها می‌کرد که مهمترین آن در نقش اصلی انیمیشن «بالا» محصول ۲۰۰۹ پیکسار بود که موفق به کسب دو جایزه اسکار از جمله بهترین انیمیشن بلند شد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انیمیشن سینمایی سینمای جهان جایزه امی دو جایزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم لوپتو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 4 فیلم انیمیشن لوپتو به کارگردانی اميرعباس عسکری و نویسندگی فرشاد امین زاده، فرهاد امین زاده، عباس عسکری و محمدحسین صادقی محصول سال 1401 است. پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده‌است از این مخمصه نجات دهد ولی... . حسین عرفانی، على اکبر منانی، سعید شیخ‌ زاده (مدیر دوبلاژ)، شوکت حجت، جواد پزشکیان، على اكبر تورجى، حسن کاخی، اميرحسين اردشيرى، شهرداد بانکی، امیر حکیمی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری و شایان شامبیاتی در این فیلم صداپیشگی کردند. سکانس‌هایی از این انیمیشن را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • برتری اینتر مقابل میلان و کسب ستاره دوم در سری آ به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • صداپیشه و بازیگر پیشکسوت بستری شد
  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • سکانس‌هایی از فیلم لوپتو